JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 9 November 2013

TIMB PRESIDEN PAS PILIH ULAMAK BOLEH, AKTIVIS PUN BOLEH ASAL JANGAN 'UG"

Sebelum ini aku ada menulis betapa golongan aktivis perlu berada di Kerusi No Dua iaitu Timbalan Presiden PAS.  Samada Mat Sabu atau Husam atau sesiapa saja dari golongan profesional atau aktivis elok berada di situ untuk membantu Presiden yang sudah tentu dari golongan Ulamak.

Tapi perkembangan terbaru aku lihat tidak dapat dielakkan perebutan jawatan Timbalan Presiden PAS semestinya bertembung di antara golongan aktivis/profesional dengan golongan Ulamak.  Akhirnya aku ubah pendapat aku.  Tidak kiralah golongan aktivis/profesional mahupun Ulamak yang berada di jawatan tersebut, yang pentingnya tentukan mereka itu bukan dari geng UG.

Siapa geng UG itu?  Itu adalah kumpulan yang kemaruk mahu bersatu dengan Umno atas dasar MELAYU bukan atas dasar Islam.  Mungkin ada yang menuduh aku berniat jahat bila sebut UG di dalam PAS sebab mereka tentu berkata isu UG sudah lama selesai.  Benarkah sudah selesai? 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan