JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 27 Mac 2014

REFORMASI 2.0 DI PAHANG - PILIH PADANG ATAU BANDAR KUANTAN?

REFORMASI 2.0 hampir sampai ke Pantai Timur.  Kuantan, Pahang akan bergema dengan Reformasi pada 12 Apr ini bertempat di Padang Kemunting, Kuantan iaitu padang yang mencipta sejarah menghimpunkan lebih 20K sewaktu Himpunan Hijau sebelum PRU 13 yang lalu.
 

Kehadiran tokoh Reformasi, DS Anwar Ibrahim bersama dengan ayam sabung PAS, Tuan Hj Mat Sabu serta beberapa pimpinan muda seperti Chegu Bard pastinya menggamit kehadiran rakyat Pahang ke Padang Kemunting pada tarikh tersebut.  

Soalnya, beranikah Kerajaan Negeri merealisasikan hak demokrasi dan suara rakyat untuk berhimpun?  Apakah sikap penakut dengan suara rakyat akan diteruskan oleh Kerajaan Negeri Pahang?  Apakah pihak Polis di Pahang telah berubah sikap untuk tidak menjadi pak turut kepada arahan politik?  Kita nantikan saat itu.

Apa yang pasti Suara Rakyat Suara Keramat.  Suara Rakyat tidak boleh disekat lagi.  Gagal berhimpun di Padang Kemunting, jangan marah jika rakyat berarak pula ke tengah bandar Kuantan.  Himpunan Hijau yang lalu membuktikan himpunan tetap aman jika diberikan ruang. 

1 ulasan:

  1. Pergi pertutuh kat ne? Kat kuala pahang ke. Mat Sabu kaki jilat tak basuh muka ada sama.... memang ngamlah kaki tutuh ni.

    BalasPadam