JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 14 April 2014

SAIFUDDIN TIMBALAN PRESIDEN, AZMIN LAYAK MENJADI MB SELANGOR

Sebelum ini aku tulis elok pilih Saifuddin Nasution sebagai Timbalan Presiden PKR.  Kali ini aku nak ulangi memang baik Saifuddin jadi Timbalan Presiden PKR, tetapi aku mahu Azmin terus diberi tempat yang baik iaitu sebagai MB Selangor menggantikan TS Khalid.

Saifuddin boleh bersikap adil dan beliau pakar strategi, berganding pula dengan Rafizi pasti membuatkan PKR lebih berbisa apabila berdepan dengan Umno.  Saifuddin juga lebih intim dengan PAS berbanding Azmin.  Pemimpin utama di dalam PKR mesti intim dengan PAS kerana PAS adalah rakan paling rapat dengan PKR.  Saifuddin tidak dilihat "elit" berbanding Azmin.

Azmin pula boleh dicuba untuk mentadbir Selangor.  PKR akan menjadi lebih kuat di Selangor jika Azmin menjadi MB.  Bukan TS Khalid tidak bagus, tetapi kita mahu Selangor ditadbir oleh orang politik bukan orang bersikap atau banyak bercakap seperti orang korporat.  Sikap kedekut orang Korporat tidak baik untuk parti.  

Aku harap ianya boleh berlaku.  Saifuddin menjadi Timbalan Presiden manakala Azmin menjadi MB Selangor.  Jika Azmin gagal menjadi sekurang-kurangnya sama atau Azmin lebih teruk dari TS Khalid, maka gugurkan saja Azmin.  Mengapa tidak dicuba? 

1 ulasan: