JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 28 Jun 2009

MENTERI UMNO KATA JANGAN PERCAYA PADA NIK AZIZ

Oleh: Mandor Spg Dian

BETAPA gentarnya Umno untuk menghadapi Pas secara terbuka. Menteri Umno iaitu ayah kepada peserta AF Dafi, iaitu Sabri Ismail minta agar Najib tidak perlu melayan cabaran Tuan Guru Nik Aziz untuk berdebat. Beliau berkata Mursyidul Am itu tidak boleh dipercayai dan suka putar belit. Melucukan juga bila semua puak-puak pengampu Najib ni nak pertahankan bos mereka. Maklumlah, jika diadakan debat nanti, tidak dapat dibayangkan bagaimana wajah Najib yang putih berbibir merah itu. Tentu bertambah-tambah merah nanti.

Aku tabik kat Sabri kerana beliau prihatin akan nasib yang bakal menimpa atas bosnya itu jika debat diadakan. Jika dahulu DS Anwar cabar Pak Lah dan Najib untuk berdebat dengan beliau seorang tentang isu minyak, kedua-dua pemimpin ini kecut perut. Maka, dihantarnya seorang pak yek yang kebudak-budakan untuk menghadapi Ds Anwar. Seperti dijangka, setiap round pak yek tersebut meleleh air liur di hentam oleh DS Anwar. Takkan kali ini tergamak mereka nak korbankan bos mereka pulak. Saya cuma bimbang, kalau-kalau Najib mewakilkan pula Sabri ni untuk berdebat dengan Tuan Guru Nik Aziz sepertimana yang telah dilakukan kepada Shabery Chik dahulu. Kalau begitu, simpati juga kita pada orang tua artis AF ni.

Aku pun harap-harap tak jadilah Umno untuk sahut cabaran debat tu. Tidak tergamak rasanya asyik melihat Umno dimalukan di khalayak ramai. Sudahlah dalam pilihanraya berkali-kali termalu, takkan dalam debat pun Umno nak kena juga. Harap-harap tak jadilah debat tu.

5 ulasan:

  1. 'CORRECT CORRECT CORRECT ' BETUL BAGAI DIKATA TAKUT NANTI BIBIR MERAH JADI BIRU ! BOLEH JADI KENA PANGGIL LINGAM YANG 'PAKAR ATUR' KOT UNTUK WAKILI SIBIBIR MERAH ! ADNAN MESTI KENAL KAN KAN KAN ! ADNAN PUN APA KURENG BIBIRNYA ?

    BalasPadam
  2. nak buat apa layan... bolehkah nik aziz berhujah mengenai indeks komposit negara?

    pemimpin negara dipilih untuk memimpin bukan untuk berhibur..

    BalasPadam
  3. Bhai..

    Gua rasa Najib Razak kena mintak Rosmah Mansor ganti tempat dier.. sebab Rosmah Mansor la PM kita kan.. hahaha

    C++

    BalasPadam
  4. ALA NAJIB PUN BUKAN BOLE JAWAP BILA TANYA BAB INEX
    BUKTI MINYAK RON 97 NAIKKAN KE 200 RON95 JUAL 175 HEHEHEHEHE KALAU DIHITUNG DARI 180 KE 200 NAIK 20 SEN DARI RON 92 170 NAIK 175
    AKU TAK TAHU MANA PUNYA MATEMATIK KALAU DIKATAKAN RAKYAT UNTUNG
    20 TOLAK 5 TAMBAH 5 = 25 SEN BETUL TAK
    JD SEMUA KIT DAH MCM LEMBU DIA FIKIR PERCAYA JE DIA BG KEBAGUSAN PADA RAKYAT
    APA KE PUNYA BODOH DAN LEMBU MENTERI KEWANGAN MERANGKAP PM MALAYSIA
    RAKYAT MALAYSIA TETAP CERDIK WALAU DISEKAT PELUANG PELAJARAN BG ANAK MALAYSIA DGN BERBAGAI2 CARA
    SEKOLAH YG PATUT FREE DAH KENA BAYAR
    TU LAH MAKNA SEKAT PENDIDIKAN UNTUK RAKYAT
    SEKOLAH YG ADA PUN TAH APA2 YG D AJAR
    SEMOGA ALLAH MELAKNAT MEREKA2 YG MENJAHANAMKAN HAK ALLAH

    BalasPadam
  5. nak debat pasal index ke? wakakaka,,,bangang tol...nik aziz ajak debat pasal ugama la...bukan index..kalau brani sgt debat pasal index...ajak la anwar tu...nk tgk..

    BalasPadam