JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 31 Disember 2009

Husam sedia bertemu keluarga Tok Guru

31 Dec 2009

Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa sedia bersemuka keluarga Menteri Besar, Nik Abdul Aziz Nik Mat berhubung tulisan Nik Amalina di blognya, ‘Serisuri’ yang menyebut seorang Exco Kerajaan Negeri wajar letak jawatan mengenai kemelut Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

Katanya, tindakan tersebut bertujuan menyelesaikan sebarang masalah dan mencari penyelesaian terhadap permasalahan tersebut.

Husam yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas II Negeri berkata, Islam membenarkan bersemuka dengan mana-mana anggota, ahli termasuk keluarga bagi mencari titik pertemuan daripada segala permasalahan yang timbul.

“Saya sedia bersemuka dengan keluarga Tok Guru (Nik Abdul Aziz).

“Saya kira anggota keluarga Tok Guru bersedia. Jadi tak payahlah surat khabar atau orang luar nak campur atau api-apikan pula,” katanya ketika ditemui selepas Mesyuarat Exco di sini, semalam.

Nik Amalina adalah anak kepada Nik Abdul Aziz dan isteri kepada Abdul Ariffahmi Abdul Rahman, Ketua Pegawai Eksekutif PMBK yang terlibat krisis perbadanan itu hingga dinasihatkan letak jawatan.

Mengulas mengenai desas-desus peletakan jawatannya yang kembali dihebohkan, Husam berkata, beliau perlu menumpukan perhatian terhadap isu royalti minyak yang dituntut oleh Kerajaan Negeri.

“Surat khabar dah sebut saya nak letak jawatan. Saya dah hantar surat tuntutan saman terhadap akhbar terbabit. Sekarang ni timbul lagi?

”Sekarang saya tengah fokus kepada tuntutan royalti minyak, jadi selepas rundingan itu selesai, bolehlah saudara buat rumors saya nak berhenti lagi,” katanya.

Kelmarin, Nik Aziz menyelar tindakan penulis blog yang tidak bertanggungjawab menyebarkan khabar angin, Exco Kanan Kerajaan Negeri mahu melepaskan jawatan dengan menyebut perkataan ‘celaka’ kepada penulis blog berkenaan.

Dalam pada itu, Husam menafikan bahawa tulisan blognya yang menyiarkan mengenai pengasingan urusan keluarga dan urusan negara adalah sindiran kepada Nik Abdul Aziz sebaliknya ia adalah peringatan biasa yang dilakukan olehnya./KLpost

Tiada ulasan:

Catat Ulasan