JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 7 Disember 2009

PERSEPSI TUAN GURU HJ HADI AWANG ?

Oleh: Songkok Putih

Saya tertarik dengan ucapan Dato' Haji Harun Taib, Pesuruhjaya PAS dalam menerang dan menjelaskan persepsi dengan cerita yang biasa kita dengar iaitu perdebatan antara orang Yahudi dengan pengembala kambing menggunakan bahasa isyarat tanpa bercakap. Saya tidak mahu "lebar"kan cerita itu disini, carilah sendiri dan fahamlah maksudnya.

Saya juga setuju, kerja-kerja mengatur dan mengurus untuk persediaan pilihan raya kali ke-13 perlu bermula sekarang. Kita perlu menepi tohmahan, cercaan dan kata-kata buruk yang datang daripada musuh atau pun kawan kita sendiri.

Mengambil pengajaran daripada kekalahan lalu dan membuat persedian untuk ke arah yang lebih baik, banyak bertawakal dan mengikut kaedah dan lunas yang ditetapkan oleh Allah s.w.t. Jangan kita lari daripada apa yang digariskanNya.

Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang

Suka saya menarik perhatian mengenai persepsi. Tulisan Prof Aziz Bari dan klip video yang disiarkan oleh Malaysiakini.com mengenai satu ucapan petikan Prof. Dr Aziz Bari mengenai Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang mengatakan "Tuan Guru jauh sekali dengan pemimpin-peminpin lama PAS seperti Ustaz Fadhil. Jauh sekali sekali dengan Anwar!".

Beliau menambah mengatakan "Hadi terkial-kial untuk mempertahankan kawasannya sendiri". Maksudnya Tuan Guru Haji Abdul Hadi hampir kalah di kawasannya sendiri, malah Perlimen Marang Tuan Guru telahpun kalah.

Saya bukan berniat untuk komen kenyataan Prof. Dr Aziz Bari. Siapalah saya ini? Tapi saya sedikit terbuku di hati untuk meluahnya sebagai seorang yang mempertahankan Tuan Guru Haji Abdul hadi Awang sebagai Presiden PAS. Sama juga saya mempertahankan Tuan Guru Nik Abdul Aziz sebagai Mursyidul Am PAS. Saya pertahan dia pasal dia Presiden PAS. Kalau dia Presiden FAM saya dah lama bersama Aduka Taruna Langgar dia.

Tidak ada apapun pada batang tubuh Abdul Hadi Awang, tapi jika dia Presiden PAS kewajipan saya rasanya menepati apa yang Allah firmankan. Kalau Rasulullah s.a.w. masih ada sehingga hari ini, kita mungkin akan menjadi seperti sahabat mempertahankan batang tubuh demi menyelamatkan Rasulullah s.a.w. Sekarang ini siapa yang perlu kita pertahankan? Tidak lain tidak bukan Presiden Parti Islam. Tidak kira siapa di situ.

PAS ada organasasi, ada salurannya, ada kaedah dan caranya. Melainkan kita tidak mengikut saluran dan cara yang telah disediakan atau kita berada dipinggiran Jamaah Islam, tidak memahami dan menghayatinya secara halus dan tulus.

Berbalik kepada apa yang di tulis oleh Prof. Dr Aziz Bari. Saya anggap itu persepsi kerana Prof. Dr. Aziz tidak melihat hakikat sebenar. Saya juga terima apabila beliau mengakui pada Seminar yang diadakan tidak tahu apa-apa pun mengenai PAS pasal beliau bukan orang politik. Beliau juga berkata padangannya adalah pandangan orang luar.





Saya sertakan gambar yang saya ambil lebih atau sekitar 3 tahun yang lalu, iaitu gambar pembinaan Balai Polis baru Marang dan penempatan yang dianggarkan lebih daripada 5000 orang. Saya tak sempat nak ambil gambar terkini Balai Polis ini telah siap dah digunakan, yang lebih besar daripada balai Polis Kuala Terengganu.

Kita boleh fikir sendiri, ini bukan persepsi...
Memang Hadi terkial-kial...
Mungkin juga tidak akan menjadi YB selepas ini..
(Perlu dapatkan fakta bilangan pengundi yang disusun atur seta persempanan dun dan parlimen)

Musuh Islam tidak akan membiarkan Presiden PAS bersuara...
Musuh akan me"lenyek" sehabis-habis...
Jangan kita bersama-sama musuh mengoyak rabak pimpinan kita..

Lemah mana pimpinan kita dia tetap pimpinan Islam!!!
Lemah mana pimpinan kita dia adalah teraju kita untuk membina NEGARA ISLAM!!!

Inilah satu-satunya parti kita parti Islam..
Parti yang lebih 50 tahun telah dihina, dicerca dan dikeji..

Lemah mana pimpinan kita dia adalah kewajipan kita...
Jangan kita menjadi talibarut musuh secara tidak sedar dalam laungan keadilan, "pembersihan" dan tulus sedangkan kita bergelomang dengan bisikan nafsu dan syaitan!! /Tranungkite

Tiada ulasan:

Catat Ulasan