JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 1 Ogos 2009

PERANAN RAJA SESUMPAH DI SELANGOR, MAMAT EZAM

AKHIRNYA! Ezam, UMNO mulakan operasi rampas Selangor

Oleh: musafir_lapar

"TERBARU, Gerakan Demokrasi dan Anti Korupsi (GERAK) yang diasaskan oleh EZAM membuat laporan di pejabat SPRM dan mendesak siasatan dan tangkapan dibuat ke atas seorang ADUN Pakatan dari Selangor kerana menyalahguna peruntukan. Sebelum ini, laporan polis dan siasatan telah dibuat ke atas MB Selangor berikutan laporan Khir Toyo berhubung 'rasuah' lembu korban. Apa kita kita melihat kronologi tindakan Ezam dan langkah berikutnya oleh UMNO untuk merampas Selangor seperti yang dilakukan ke atas Perak:

April 2008- Berita-berita berhubung pergaduhan dan perselisihan pendapat antara Ezam dan kepimpinan muda dalam PKR dilaporkan semakin serius.

Mei 2008 - Ezam masuk UMNO selepas mendakwa PKR tidak Islamik dan UMNO lebih Islamik dan senada dengannya. Ezam juga melahirkan keyakinan bahawa UMNO bersih dari rasuah dan usaha Pak Lah cukup ikhlas dan menyentuh hatinya.

Ogos 2008- Ezam membuat kenyataan bahawa Anwar Ibrahim seorang racist yang suka bermain isu perkauman.

19 Ogos 2008- Ezam dakwa Anwar Ibrahim beri rasuah RM15 billion kepada rakan-rakan. Selepas didesak membuktikan dan meneruskan tuduhannya, Ezam menukar fikiran lalu diam.

Ogos 2008- Ezam melahirkan keyakinan penuhnya bahawa Anwar Ibrahim meliwat Saiful kerana 'MUSTAHIL UMNO MENUDUH DENGAN ALASAN SAMA JIKA TIDAK BENAR". Ezam juga menyelar PAS kerana tidak memberi sokongan kepada Saiful yang BERSUMPAH di masjid.

September 2008- Ezam menghina Anwar Ibrahim sebagai tamak kuasa apabila 16 September tidak berlaku apabila ahli-ahli PArlimen BN tidak berani masuk Pakatan (berikutan pelbagai skandal rasuah). UMNO pula dilihat cukup tidak tamak kuasa apabila merampas kuasa di Perak. Psiko mamat Ezam ni.

November 2008- Ezam menggesa PAS mengambil alih kerajaan Selangor kerana PAS lebih ISlamik.

2009- EZam berkempen secara berterusan dan UMNO kalah secara berterusan. Apabila Ezam berhenti berkempen di Manek Urai, UMNO nyaris menang.

30 Julai 2009- GERAK yang diasaskan oleh Ezam membuat laporan kepada SPRM dan mendesak ADUN Pakatan ditangkap. Samada desakan turut dibuat agar ADUN tersebut dicampak dari tingkat 14 bangunan, hanya Allah yang tahu../tranungkite.net

Tiada ulasan:

Catat Ulasan