JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 27 April 2011

TIMBALAN PRESIDEN PAS - JIKA TUAN IBRAHIM ENGGAN BERTANDING, MAT SABU BOLEH MENANG

Oleh: WFAUZDIN NS

AKU ada terbaca di dalam artikel oleh MSO, kununnya ada bayangan bahawa Tuan Guru Nik Aziz mahu agar Tuan Ibrahim Tuan Man bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS. Betulkah ada bayangan dari Tuan Guru Nik Aziz?

Seandainya betul, aku pun suka jika Tuan Ibrahim Tuan Man dipilih menjadi Timbalan Presiden PAS kerana beliau mempunyai kesemua kelayakan untuk memegang jawatan itu. Bahkan, jika berlaku pertandingan tiga penjuru di dalam Muktamar PAS nanti di antara Us Nasha, Tuan Ibrahim dan Mat Sabu, aku yakin Tuan Ibrahim boleh menang dengan selesa.

Masalahnya, Tuan Ibrahim memberitahu beliau menolak untuk bertanding jawatan nombor 2 di dalam parti tersebut. Sekiranya keputusan beliau itu terus kekal sehingga tarikh akhir penamaan calon, maka tidak syak lagi yang diyakini boleh memenangi jawatan Timbalan Presiden PAS pada jangkaan aku adalah Mat Sabu. Benar, Mat Sabu bukan ustaz jauh sama sekali mahu digelar Ulamak. Tetapi Mat Sabu adalah pejuang Islam yang gigih dan telah diuji dengan berbagai ujian. Itulah kelayakan yang ada pada Mat Sabu yang membolehkannya bertanding di situ.

Paling menarik, Mat Sabu tidak asing dengan pemimpin dan penyokong-penyokong dari rakan lain di dalam PR. Ini penting untuk PAS lebih rapat dan mesra dengan rakan sekutu dari PKR dan DAP. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan