JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 28 Ogos 2010

PEMILIHAN PIMPINAN PKR - ULASAN DARI UMNO REFORM

CATATAN ANUAR MOHD NOR – bahang pemilihan PKR

Semakin hebat kempen PKR dalam pemilihan parti akan datang. Bahangnya semakin terasa. Dalam pada kerancakan itu ada SMS yang di terima mengatakan calon itu dan ini adalah calon pilihan Anwar Ibrahim. Dikatakan ini sebagai wahyu Anwar Ibrahim. Untuk memastikan satu-satu calon itu menang. Adakah ini WAHYU atau segelintir mereka menggunakan nama Anwat untuk meraih jawatan dalam parti.

SMS di terima – sesat dari mana tetapi meletakkan 5 resolusi yang melibatkan reformis yang sebelum ini merupakan penggerak kepada Parti Keadilan Rakyat. SMS itu memaklumkan :

Resolusi 1 - Menolak sebarang dakwaan WAHYU kononnya kumpulan ini adalah wakil dan telah mendapat sokongan dari Anwar Ibrahim

Resolusi 2 - Menolak sebarang bentuk “chai” kerana ini adalah tradisi UMNO yang tidak boleh dipakai bila mahu memantangkan demokrasi dalam rakyat. Serta mahukan pemilihan berdasarkan komitmen dan Integriti

Resolusi 3 - Membenarkan ahli membuat keputusan tersendiri tanpa pengaruh kepimpinan yang ada. Dengan cara itu ahli tidak akan terikat kepada calon yang mewakili pemimpin sedia ada.

Resolusi 4 - Setiap mereka yang mahu bertanding harus menyediakan manifesto untuk dimaklumkan kepada ahli dan bukan berkempen menghentam peribadi yang lain.

Resolusi 5 - Menyemarakkan semangat REFORMASI yang semakin di lacur oleh kumpulan kapitalis dalam parti

Sumber: Umno-reform2


Tiada ulasan:

Catat Ulasan