JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 19 September 2011

VIDEO - ZIZAN RAJA LAWAK MENGHINA DAN MEMPERSENDAKAN NABI DAN SYAHADAH?



Betulkah lawak yang dilakonkan oleh Zizan Raja Lawak ini di dalam filem `Hantu Bonceng' menghina Rasullullah dan mempermainkan Kalimah Syahadah? Dialog yang kononnya lucu itu di ulang tiga kali untuk kita halusi apa yang disebut oleh Zizan.

Jika benar Zizan telah mempermainkan Kalimah Syahadah ini, apa tindakan yang boleh pihak berkuasa lakukan? Atau, kerana ianya lawak, maka semua perkara boleh dijadikan bahan lawak? Harap Jamil Khir beri komen...

Ahad, 18 September 2011

Butiran video seks terbaru anwar ibrahim dan kepelikan yang papa gomo kena jawab.

DARI BLOG UMENO WORLD

Nota : Dsai yang dimaksudnya di penulisan neh ialah lelaki mirip dsai dan bukan mewakili dsai yang sebenarnya. Harap maklum.

Aku jelajah blogs pro umno dan aku dapat tahu beberapa butiran mengenai video seks yang bakal didedahkan tak lama lagi, iaitu ;

1. Tarikh video 13 jan 2011
2. Atas katil dengan dua wanita thailand 3. Rakaman hitam putih.
Ada beberapa perkara mengconfiuskan aku. Lihat bawah neh ;




Eskay memang pakai baju lengan pendek dalam dan luar bilik. Sebelum dan selepas rakaman. Kalau tak silap aku tue jam tangan kot dalam gambar kedua neh. Tapi masalah sekarang bukan pada baju eskay sebaliknya pada baju anwar ibrahim. Lihat bawah neh ;



Maaf agak lucah sket. Gambar neh aku petik dari blog badutrakyat. Posting asal yang ada gambar neh dah hilang. Aku pun tatau napa. Tapi baju yang dsai pakai dalam video seks atas neh ialah lengan panjang. Bukan lengan pendek. Dalam video yang disebarkan papa gomo dia hentikan video sampai dsai pakai baju lengan pendek tshirt je. Aku sebenarnya tak tengok rakaman neh lebih dari sekali. So aku takley memorize apa2 sangat dalam neh. Yang aku ingat masa aku tengok cctv naik lif yang disebarkan oleh papa gomo tue ialah dsai pakai kemeja kosong ketika dalam bilik .

Tapi yang disiarkan dalam youtube neh ada corak. Walaupun dalam versi hitam putih aku tak rasa kemeja yang ada corak akan hilang coraknya terus dan menampakkan ia sebagai kemeja kosong. Apatah lagi jadi singkat selepas panjang. Takan dsai nak auter baju lengan panjang dia jadi pendek plak masa turun? Ataupun auter baju lengan pendek jadi panjang selepas naik? Lalu aku buat sedikit analisis.

Lihat bawah neh ;



Aku edit guna photoscape. Asalnya aku nak edit guna picasa tapi gagal. Dah berkali2 aku nak edit tapi gambar takmo masuk picasa. Aku sampai menangis depan komputer. Nak marah, dia komputer. Sebab dah terlampau marah aku keluar airmata. Itu pun nasib baik aku teringat ada photoscape. Kalau tak aku nak berhenti sejenak je daripada update. Tension siot. Heheheh..

Nampak tak perbezaan disini? Lagi satu semasa aku amati video yang papa gomo neh bagi betul2 memang aku perasan ketika turun di kedua2 belah tangan dsai tiada jam tangan. Itu apa yang aku nampak. Korang boleh teliti sendiri. Mungkin apa yang aku nampak tidak sama apa yang korang nampak.

Dan lihat bawah neh lagi ;


Apa benda yang eskay bawa neh? Video ka? Aku takmo buat apa2 konklusi disini. Tapi kemon larh.. video + cctv yang digabungkan? Jadi satu cerita? Kalau ada cctv eskay dan anwar ibrahim masuk bilik mesti ada cctv wanita itu naik lif juga kan?

Dan lagi satu tak silap kisah video seks part 1 menunjukkan bahawa anwar ibrahim orang yang dah ada dalam bilik awal2, manakala wanita dan eskay ialah mereka yang baru masuk bilik. Aku ingat pasal benda neh aku dah tonton banyak kali pasal aku nak mencari bukti bagi menyakinkan diri aku bahawa dsai difitnah. Bagi aku selagi aku tak yakin dsai difitnah selagi itu aku tidak akan berhujah dalam isu neh. Aku sendiri kena yakin dan percaya dulu bahawa dsai tidak bersalah baru aku boleh yakinkan orang lain. Simple.

Sebab tue aku tonton part 1 berkali2 sampai dah hafal jalan citer dia. Mengenai jam pula aku memang sengaja tulis disini sebab benda tue aku notice. Selalu aku tengok orang lelaki ketika nak bersolat dorang akan tanggal jam dan masukkan ia ke dalam kocek. Sebab nak berwudhu. Aku tak pakai jam tangan tapi boleh jadi ketika itu dsai ada sebab untuk buka jam tersebut. Itupun andai benar dsai orang yang berada dalam cctv terbabit. Tapi pelaku seks dalam video terbabit memang bukan dsai.

Bagi aku tarikh dalam cctv juga boleh diubahsuai. Benda neh sebenarnya mudah je. CCTV neh tidak akan wujud sekarang. Mesti dah lama wujud andai benar dsai berada di sana. Tetapi kenapa dedahkan rakaman neh sekarang? Melainkan rakaman neh baru dibuat ataupun baru diperolehi daripada beberapa destinasi yang pernah dikunjungi bersama..? Nampak tak keraguan disini?

Dan tak silap aku eskay cakap dia yang bawa wanita tue pergi kepada dsai. Aku tak faham maksud dia bawa pergi tue apa. Adakah dia amek wanita tersebut dan bawa naik ke appartment ataupun dia tahu contact no perempuan tue? Kalau dia ada info sepatutnya dah lama polis berjaya dedahkan wanita dalam video seks terbabit. Hairan gak aku.. dengan pelbagai teknologi dan kuasa yang ada amat mustahil sukar mencari seorang wanita? Melainkan.. memang taknak cari ataupun tak boleh cari.

Lue fikirlah sendiri tapi papa gomo berani ka nak jawab pasal neh? Jawapan dia bagi aku sebenarnya tak penting. Pasal dari dulu lagi dia cuma nak menjatuhkan kredibliti dan imej pemimpin pembangkang [cara fitnah] bukan nya nak berhujah pasal fakta ataupun meningkatkan sistem pentadbiran negara. So ada ataupun tiada, jawapan dia tak pernah penting pun pada aku dan korang seme. Heh./WRLR

Khamis, 8 September 2011

TAZKIRAH DI SELANGOR - PEMIMPIN PAS KENA ADA TAULIAH, PEMIMPIN UMNO TAK PERLU?

Blogger cabar Jais siasat tazkirah Satim Diman

Oleh Harakahdaily

azlanKUALA LUMPUR, 8 Sept: Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dicabar supaya menyiasat Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Dr Mohamad Satim yang memberikan tazkitah di sebuah masjid di Kampung Melayu Subang.

Cabaran tersebut dibuat oleh blogger Tulang Besi berdasarkan berita Sinar Harian pada 22 Ogos 2011 melaporkan Ketua Pembangkan Selangor, Satim Diman, telah memberi tazkirah di dalam sebuah masjid di Kampung Melayu Subang.

Mengikut laporan Sinar Harian itu:

PUCHONG - “Kalau dia tidak suka orang Melayu di Malaysia, dia boleh pindah ke negara lain,” kata Ketua Pembangkang Dun Selangor, Datuk Dr Mohamad Satim Diman mengenai tindakan seorang pelakon lelaki terkenal era 1980-an yang didakwa mengkafirkan kerajaan, memperlekehkan institusi istana serta mengecam orang Melayu sebagai bangsa yang bodoh dalam takzirahnya di sebuah masjid di Kampung Melayu Subang, minggu lalu.

Blogger itu menyebut bahawa laporan tersebut tidak dinafikan ataupun ditolak oleh Satim.

“Dan saya yakin Satim Diman tidak pernah mendapat tauliah untuk memberi ceramah agama ataupun khutbah.

“Yang hairannya, mengapa Satim Diman tidak disiasat Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor?

“Mengapa hanya Khalid Samad yang disiasat dan didakwa? Mengapa tauliah yang diberikan kepada Dr Rani Othman ditarik balik?” soalnya.

Justeru, beliau merasakan janganlah diharapkan Jais dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) bebas daripada politik.

“Saya rasa janganlah kita nak harap Jais dan Mais ni bebas dari politik.

“Saya yakin pernyataan YB Khalid Samad bahawa MaisS dan Jais adalah kubu terakhir Umno di Selangor adalah benar dan sangat benar,” tulisnya.

Tambahnya, teori Jais/Mais mahu membalas dendam terhadap Khalid Samad kerana mengagalkan perancangan Umno di dalam serbuan gereja (DUMC) semakin jelas kebenarannya.

Katanya, mungkin juga ini tindakan balas dendam kerana Khalid Samad antara yang lantang mendedahkan kelemahan Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang menyebabkan beberapa orang Islam terpaksa mengemis bantuan dari gereja.

Baginya, tidak seharusnya badan yang menjaga hal ehwal Islam di Selangor menggunakan kuasa mereka untuk membalas dendam sebegini.

“Mais dan Jais harus ingat hadis Nabi s.a.w. yang menyuruh kita takut kepada doa orang yang dizalimi.

“Dalam keadaan sekarang ini, Khalid Samad adalah dizalimi,” ujarnya.

Blogger cabar Jais siasat tazkirah Satim Diman

Isnin, 5 September 2011

MERAYU AGAR NAJIB JANGAN LETAK JAWATAN....

Sejak petang semalam sampai ke tengah malam tadi, terdapat beberapa blog buat cerita kononnya Najib Altantuya nak letak jawatan hari ini. Kalau kisah ni sampai ke telinga orang gila, orang gila itu akan ketawa berdekah-dekah.

Bagi aku, amat malang sekali buat PR jika Najib sudah nyanyuk mahu letak jawatan. PR memerlukan bantuan Najib untuk menyemadikan Umporno. Ertinya, kekuatan kita untuk menghadapi PRU ke 13 nanti hanya dengan bantuan Najib dan Rosmah. Kalau dulu, kita dibantu oleh Pak Lah.

Mana mungkin dan masuk akal Najib nak letak jawatan selagi Anwar tak tidor dalam penjara? Mustahil Najib nak letak jawatan selagi kes Altantuya dan komisyen kapal selam belum dimuktamadkan? Bukankah hanya dengan kuasa yang beliau miliki kesemua itu terpendam? Jika berani, letaklah jawatan dan sahih akan menerima nasib seperti Khir anak Toyo. Bila tiada kuasa, semua orang lari dan merangkak sendiri ulang-alik ke mahkamah. Berani ke Najib?

Di saat Umporno dapat modal besar dengan isu Mat sabu `Komunis', tak cerdik sesiapa yang percaya Najib akan meninggalkan kerusi empuk di Putrajaya. Kalau tanya mat sembab Timbalannya itu, memanglah mat sembab akan tersengeh sampai ke telinga jika benar Najib nak letak jawatan. Kalau tanya bik mama, dia sanggup mati dulu sebelum Najib berhenti dari jadi PM. Apa akan jadi dengan kisah cincinnya jika Najib tak duduk di Putrajaya nanti?

Oleh itu, abaikan kisah tak masuk akal Najib nak letak jawatan. Mustahil? Memang tak mustahil tetapi tak masuk akal...
Terdapat ralat dalam alat ini