JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 28 Ogos 2012

ZAHID HAMIDI AKHIRNYA AKUI KEHEBATAN PEMERINTAHAN PR

Terbaca aku Sinar semalam (27 Ogos 2012).  Bekas orang kuat Anwar Ibrahim dulu yang belot dari kumpulan reformasi setelah ditahan beberapa hari, Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan yang secara tidak langsung mengakui kehebatan pemerintahan di bawah PR.  

Kata beliau, PR hanya dapat tunaikan 15% sahaja dari janji-janji mereka sejak PR perintah iaitu tahun 2008.  Itu pun jika 15 % itu Zahid kira betul dan telah pun habis di ejas oleh beliau untuk menurunkan peratusnya.  Baiklah, kita anggap betul lah kiraan Zahid tersebut.  

Bagaimana pula dengan Bn?  Zahid pun dengan bangganya menyebut Bn telah menunaikan 87 % janji-janji mereka, bukan semenjak 2008 tetapi semenjak 1959 lagi.  Waktu itu aku pun belum lahir lagi, silap-silap si Zahid ini pun belum lahir kot.  Bayangkan sejak 1959, Bn hanya dapat tunai janji 87% sahaja, sedangkan PR telah tunai janji 15% di dalam masa sepenggal sahaja yang tak sampai pun lima tahun.

Ertinya apa?  Ertinya terlalu jauh hebat PR perintah dari Bn perintah.  Oleh itu, buat apa rakyat menjadi bodoh sehingga sanggup mengundi Bn lagi sedangkan menteri Bn sendiri akui PR memerintah jauh lebih baik dari Bn?  Ini bukan aku yang kata, ini Zahid yang kata dan saudara boleh baca di dalam akhbar Sinar semalam.

Aku tidak fikir Zahid ini terlalu bodoh untuk membuat perkiraan.  Aku yakin Zahid ikhlas di dalam kenyataannya itu.  Atau, adakah Zahid ingin memberitahu Najib bahawa sudah sampai masanya Bn dikuburkan?


Sabtu, 18 Ogos 2012

US NASHA AKAN DIPECAT OLEH PAS KERANA HASUTAN ANWAR DAN DAP?

Bernama memetik Tok Guru Nik Aziz minta Us Nasha keluar je dari PAS setelah MP Bachok ini keluarkan kenyataan di dalam media agar PAS berpisah dari PR semata-mata kerana DAP tidak bersetuju dengan Hudud.

Sebaliknya Tok Guru menafikan beliau ada mendesak Us Nasha keluar dari PAS.  Bagi aku, jika betul pun Tok Gutu sda berkata demikian, aku sokong penuh kerana memang layak Us Nasha keluar dari PAS. Pertamanya, dia tidak pernah merujuk kepada parti atau Majlis Syura terlebih dahulu sebelum buat kenyataan seperti orang bodoh itu.  Kita semua tahu Us Nasha adalah salah seorang dari Ahli Majlis Syura, mengapa susah sangat dia nak rujuk kepada badan tertinggi PAS tersebut?  Dia takut?

Keduanya, Us Nasha sudah mempunyai banyak rekod yang butuk menjejaskan imej PAS.  Semenjak hilang jawatan dari Timbalan Presiden PAS, beliau seolah-olah berpuyus arang dengan PAS.  Orang yang gila jawatan seperti beliau dan Hassan Jati ini jika disimpan di dalam PAS akan merugikan PAS.
Lepas ini jika Us Nasha dipecat dari PAS, percayalah beliau akan tuduh bahawa pemecatannya iyu sdalah kerana PAS telah dihasut oleh Anwar dan DAP, bukannya kerana kebodohannya sendiri.  Percayalah!!

Khamis, 16 Ogos 2012

BERANI POTONG ANU LA.......

Cukup-cukuplah Hassan Akidah, buatlah kerja yang berfaedah untuk perjuangan Islam.  Jangan buat kerja yang menampakkan kamu tu ejen umno.  Bila kamu menyalak siang malam minta Pas keluar dari PR tu sudah cukup orang kenal kamu.

Hanya mereka yang berotak lembu je yang termakan hasutan kamu.  Semua orang tahu Hassan Akidah memang gila nak jadi MB Selangor.  Andainya sekarang dia jadi MB Selangor, agak-agak korang dia suruh tak Pas keluar dari PR?

Jawabnya berani potong anu la.....

Rabu, 8 Ogos 2012

SIAPA LEBIH KHIANAT, MANOHARAN ATAU PEMIMPIN UMNO?

Samasekali kita tidak bersetuju dan membantah keras Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan beberapa hari yang lalu memperkecilkan Lee Chong Wei yang telah membawa kepada negara satu pingat Perak di dalam Badminton Perseorangan Sukan Olimpik yang sedang berlangsung.

Seperti yang telah dijangka, isu ini dipergunakan oleh media haprak kerajaan yang menggambarkan seolah-olah perbuatan Adun tersebut satu `dosa besar' kepada negara, walaupun secara jujurnya Adun tersebut telah pun memohon maaf secara terbuka di atas ketelanjurannya.  

Beliau silap di dalam mengeluarkan kenyataannya dan ianya telah dikritik hebat oleh rata-rata pimpinan PR bagi membuktikan bahawa PR tetap menyanjung Lee Chong Wei yang telah bekerja keras untuk membawa pulang Pingat buat Malaysia.  Namun, gelaran pengkhianat dan tidak patriotik yang dilabelkan kepada Manoharan adalah keterlaluan samasekali.

Kita mahu bertanya, mana lebih besar khianatnya kepada negara samada kenyataan Manoharan itu lebih khianat atau berbahaya jika dibandingkan dengan perbuatan membawa pendatang asing begitu ramai di Sabah, Sarawak dan Semenanjung bahkan ada di antara mereka boleh mengundi bagi menentukan pucuk pimpinan negara ini?  Tidak merbahayakah pendatang asing ini yang ramai di antara mereka ini terlibat di dalam kegiatan jenayah di negara ini?

Tidakkah khianat namanya jika pemimpin Umno merembat tanah rezab orang-orang Melayu dan diserahkan kepada bangsa lain?  Khianat juga namanya apabila pemimpin Melayu di dalam Umno yang menghilangkan imuniti raja-raja Melayu malahan sampai ke tahap menabalkan raja Melayu sesuka hati seperti yang berlaku di Ketereh beberapa tahun dahulu.  Siapa yang boleh mengatakan tidak khianat apabila ada sekumpulan orang politik yang menggelar raja sebagai "natang'?

Ini semua adalah lebih khianat dan begitu merbahaya jika dibandingkan dengan dua tiga patah perkataan Manoharan terhadap Lee Chong wei.  Apa pun tindakan Manoharan memohon maaf boleh disanjung kerana keberanian dan rasa rendah dirinya jika dibandingkan dengan puak-puak mereka yang tidak pernah mahu memohon maaf di atas pengkhianatan yang telah mereka lakukan.

Sabtu, 4 Ogos 2012

RAIS YATIM SUDAH 'EXPIRED" - NAJIB DIMALUKAN

94% tolak tema Merdeka: Poll Malay Mail terus menekan Rais

Harakahdaily,
03 Ogs 2012


(Poll yang dibuat The Malay Mail pagi tadi. Ketika dimasuki sekali lagi, ia sudah 'off-line')

KUALA LUMPUR: Satu pungutan suara Malay Mail untuk meninjau kesukaan pembacanya antara tema Merdeka ‘Janji Ditepati’ dan ‘Sebangsa, Senegara, Sejiwa’ bakal membawa tekanan pada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Setakat ini, pungutan suara yang berumur sehari itu telah menunjukkan satu keputusan yang jelas bahawa tema Merdeka, yang juga slogan kempen Barisan Nasional ditolak hampir sepenuhnya oleh pembaca Malay Mail.

Pagi tadi, daripada 265 undi, 94 peratus atau 248 undi memilih tema Pakatan Rakyat sebagai tema yang lebih disukai untuk sambutan Hari Kebangsaan tahun ini.

Ketika cuba dimasuki sekali lagi pada jam 4.00 petang, laman The Malay Mail di alamat http://www.mmail.com.my didapati laman itu 'off-line'. (gambar kanan bawah)



Apakah ia benar-benar bermasalah teknikal sehingga menyebabkan ia 'off-line' tidak dapat disahkan.

Sehingga kini, Rais masih bertungkus-lumus mempertahankan slogan “Janji Ditepati” walaupun diserang daripada pelbagai pelusuk.

Logo Kemerdekaan yang terlalu simplistik yang dipertahankan Rais dulu telahpun ditarik balik dengan alasan yang dilihat amat tidak munasabah dan logik.

Rais, yang sebelum ini mempertahankan logo tersebut telah bertukar nada menyatakan bahawa tiada logo rasmi untuk sambutan Merdeka tahun ini selain logo 1Malaysia.

Bukan itu sahaja, laju tema sambutan Merdeka tahun ini – ‘Janji Ditepati’ yang liriknya ditulis Rais turut mengundang kritikan ramai.

Ramai yang berpendapat bahawa lagu tersebut dengan lirik berbunyi, “Janji telah ditepati, kini masa balas budi” amat menyinggung perasaan.

Selain itu, lagu tersebut kini turut dituduh menyamai lagu kerohanian Kristian Indonesia yang dipopularkan oleh kumpulan True Worshippers semenjak tahun 2008.

Dakwaan itu memaksa penggubahnya Jasnie Mohd Yaakub untuk tampil memberikan penjelasan bahawa lagu ‘Janji Ditepati’ masih di peringkat pengolahan dan belum dimuktamadkan.

"Lagu ini belum finalise lagi. Kami olah dari peringkat ke peringkat sehingga ke tahap terakhir. Jika sudah diluluskan untuk ke peringkat final, baru kami akan muktamadkan.

"Ilham lagu ini datang secara tiba-tiba, (kami) tak ikut mana-mana lagu pun," tegas Jasnie yang dipetik Sinar Harian.

Jawapan itu jelas bercanggah dengan Rais, yang sebelum ini bertanyakan kepada rakyat di Twitter, apakah pandangan mereka kepada lagu tersebut yang sudah ditonton 304,276 kali dan mendapat 32,902 yang mengundi ‘Tidak Suka’ berbanding ‘523’ yang mengundi suka.

Apakah ini penghujung kareer politik Rais jika ketiga-tiga logo, tema dan lagu Merdeka hasil usaha kementerian ditarik balik kerana memalukan keseluruhan BN dan khasnya perdana menteri Datuk Seri Najib Razak? 

http://harakahdaily.net/index.php/headline/12200-94-tolak-tema-merdeka-poll-malay-mail-terus-menekan-rais
Terdapat ralat dalam alat ini