JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 27 Disember 2011

DAH TAKDE ORANG LAIN DAH KE? BETINA LUCAH PUN DAPAT SELENDANG?

Terbaru!Perempuan Lucah Nih Dapat Sandang Serikandi Silat Weh!


 Korang lihatlah gambar diatas nih.Peristiwa bersejarah nih baru saja berlaku kelmarin di negeri aku kedah.Banyak persoalan yang boleh ditimbulkan kenapalah Perempuan yang suka berlucah nih mendapat keistimewaan dalam persatuan yang terkenal nih??Kah,kah,kah,Dapat sandang serinkandi weh!Serikandi apa nih?Serikandi lucah ka?Aku jumpa berita nih dalam suratkhabar pujaan Umno nih...

Ummi Hafilda Ali (dua dari kiri) dipakaikan sandang Seri Cahaya Pelangi oleh Faridah Abu Johan di Alor Setar, kelmarin.

ALOR SETAR 26 Dis. – Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia (PSSGM) menganugerahkan Ummi Hafilda Ali sandang srikandi di atas perjuangan ikhlasnya menegakkan kebenaran.
 
Ibu Gayong Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia, Datin Faridah Abu Johan berkata, pihaknya bangga kerana dapat menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang sentiasa bersemangat seperti Ummi Hafilda.
\
“Kita tidak mahu orang seperti lalang dan kita nampak Ummi Hafilda ikhlas dalam perjuangannya.
 
“Sandang srikandi ini memang wajar dianugerahkan kepada Ummi Hafilda agar dia terus berjuang demi negara,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah Kejohanan Pencak Silat Kebangsaan Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia di Sekolah Menengah Teknik Alor Setar di sini semalam.
 
Faridah berkata, pihaknya akan terus menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang berjuang demi negara.
 
Dalam pada itu, Ummi Hafilda berkata, dia terharu dan bangga dengan anugerah daripada Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia.
 
Katanya, sandang srikandi itu menjadikan dia lebih bersemangat untuk menjelajah negara bagi memberi penerangan mengenai mereka-mereka yang menjadi pengkhianat negara.
 
“Saya bersyukur akhirnya perjuangan saya selama 14 tahun menegakkan kebenaran diterima ramai.
 
“Banyak lagi perkara yang perlu dilakukan dan saya akan terus berusaha menyelamatkan negara daripada pihak yang ingin memusnahkannya,” jelasnya.
Tambah Ummi Hafilda, dia juga berharap kerajaan akan memberikan kelulusan kepadanya untuk menjelajah ke institut pengajian tinggi (IPT) bagi memberi penerangan kepada pelajar pengalamannya.
 
“Saya perlukan platform ini bagi berdialog dengan pelajar-pelajar di universiti agar mereka faham apa yang sebenarnya berlaku. Saya sanggup hadapi apa sahaja asalkan kebenaran terbukti,” katanya

Persoalan aku..
Apa jasa minah nih?
Menjaja cerita lucah adalah hobinya...Nanti aku senaraikan kejelekkan yang dibawa oleh Minah lucah nih..../Siasahkini











Khamis, 22 Disember 2011

ZAHID MD ARIP KINI DITEKAN - PESANANNYA JANGAN LAGI PERCAYA PADA BELIAU


Zahid Md Arip yang kini telah menyertai Umno dan bergiat di dalam PERKASA, di dalam ucapannya sewaktu berada di dalam Keadilan menyuarakan harapan beliau untuk melihat Mahathir mati. 

Beliau juga mengutuk akta ISA yang zalim .  Beliau juga menyebut, sekiranya suatu hari nanti beliau tampil memburukkan Keadilan, orang ramai jangan lagi percaya kepada kata-katanya kerana waktu itu beliau telah ditekan.

Allah Maha Besar dan Maha Agung.  Kini, kita lihat apa yang berlaku pada Zahid Md Arip yang pernah menggelarkan Tuan Guru Nik Aziz sebagai `Pu**Mak" itu.  Kehinaan untuk beliau.

Selasa, 20 Disember 2011

ALKISAH SI RUSLAN KASSIM MENCARI SESUAP NASI

Anak didik DSAI yang terkulai layu: Roslan Kassim


Oleh: umnopenyangak



Di zaman refomasi 1998, Terdapat beberapa personaliti yang beketrampilan hebat tampil menentang kezaliman Mahathir, di antaranya ialah Roslan Kassim, peguam muda yang berjiwa besar untuk menegak keadilan di bumi Malaysia.Di mana Roslan Kassim sekarang?Masih hebat berjuang demi generasi baru Malaysia?Masih kental mempertahankan keadilan untuk semua?Atau sudah jadi tahi lembu bersama Sharizat?Atau menjadi burung kakak tua macam Kamal saidin?Roslan hilang ari senario politk negara sejak keluar dari Keadilan(PKR) sesudah 5 tahun berjuang dengan sumpah setia bersama DSAI.

Roslan hilang dari kancah politik tetapi tidak hilang dari aktiviti politik cuma fokusnya berubah. Kalau dulu Roslan berpolitik untuk cita cita Malaysia baru, tetapi kini Roslan berpolitik untuk mengenyangkan perutnya semata mata. Roslan sudah tidak hirau kepada nasib generasi muda yang dirosakkan malah Roslan turut sama merosakkan generasi tersebut kerana Roslan sejak keluar dari PKR memilih menjadi burung kakak tua yang hanya pandai berkata kata tetapi tidak tahu makna apa yang dikatakan itu, asalkan selepas bercakap dia mendapat sebutir jagung untuk mengenyangkan perutnya sahaja. Apa berlaku pada orang lain sudah tidak dihiraukan oleh Roslan seperti satu masa dulu.

Pada 8-10 disember yang baru lalu, satu kursus dalam tugasan bagi guru guru dan kakitangan sekolah agama seluruh Terengganu telah diadakan di hotel COSTA Melaka dan di sana, Roslan Kassim muncul untuk menyanyi dan menari. Lagunya, DAP mahu menguasai Malaysia dengan menggunakan PAS dan PKR sebagai batu loncatan. Nyanyiannya di hadapan warga pendidik nampak sumbang, tetapi sebagai seeokor burung kakak tua, Roslan sudah tidak ada "feel" dan sudah hilang segan menyanyi di hadapan warga pendidik yang bermaklumat dan waras.

Nampaknya UMNO meneruskan agenda menipu kakitangan awam dan warga pendidik menerusi pendekatan BTN dengan menggunakan wang rakyat. Roslan mengajak warga pendidik supaya menolak DAP yang didominasikan oleh orang cina kerana orang melayu bakal hilang kuasa kalau DAP berkuasa. Lihatlah bagaimana UMNO menggunakan wang rakyat untuk mengajak rakyat membenci orang cina yang menyokong DAP. Dan burung kakak tua macam Roslan digunakan, di mana untuk menyakinkan warga pendidik yang mendengarnya, Roslan bercerita yang beliau pernah bersama DSAI dan pernah ditahan ISA selama sebulan kerana penglibatan dalam refomasi. Tetapi akhirnya beliau menyedari DSAI tidak boleh diharapkan,akhirnya beliau mengambil keputusan untuk keluar dan bersama UMNO demi orang melayu.

Sekali imbas, alasan yang diberi oleh Roslan hampir sama dengan alasan yang diberikan oleh beberapa "katak" yang melompat masuk ke tong taik UMNO seperti Sabree Cheek dan Fairuz yang dah jadi Dr sejak melompat masuk ke tong taik UMNO. Begitu juga dengan Luqman Nor Adam dan Ezam senatak.

Kepada yang memerhati dan memahami dengan hati yang tulus, alasan Roslan dan lain lain katak itu hanya menyembunyikan sesuatu kerana alasan melompat dari kem pembangkang ke tong taik UMNO demi kesinambungan survival bangsa melayu adalah janggal, janggal kerana apa yang sebenarnya berlaku ialah yang menyebabkan melayu semakin ke belakang ialah UMNO bukan pembangkang, baik PKR atau PAS atau juga DAP. Malah yang jelas memberi masalah kepada melayu ialah MCA, juga dikuasai oleh orang cina dan bersengkongkol pula dengan UMNO. Banyak kes kerosakan melayu yang berpunca dari MCA sudah dibangkitkan tetapi nampaknya tidak memberi kesan kepada orang orang seperti Roslan. Ini disebabkan Roslan telah ditransfom kepada burung kakak tua oleh UMNO menerusi kepakaran BTN yang menggunakan dana rakyat.

Roslan mengajak warga pendidik supaya jangan sokong DAP serta menolak PAS dam PKR kerana bekerjasama dengan DAP untuk menguasai negara tetapi Roslan buat selamba jer dengan MCA sedangkan MCA merupakan musuh orang melayu nombor satu sekarang ini kerana orang melayu yang beragama Islam umumnya(kecuali orang melayu yang masih bersama UMNO dalam tong taik) mahukan hudud dilaksana sebagai pemangkin carahidup Islam yang sudah lama ditinggalkan melayu, mendapati MCAlah penghalang utama hudud. Roslan juga buat selamba land dengan sikap presiden MCA yang merupakan seorang penzina yang disahkan dan pelakon filim biru tetapi Roslan lupa semasa beliau menyampaikan ceramahnya, warga pendidik di hadapannya membuat perbandingan setiap patah dan fakta yang disampaikan dengan apa sebenarnya berlaku, ini bermakna setiap kali Roslan mengajak warga pendidik menolak DAP maka setiap kali juga yang terbayang di kepala warga pendidik itu, yang patut ditolak ialah MCA. Ketika Roslan mengajak warga pendidik menolak PAS dan PKR maka setiap kali juga yang terbayang ialah UMNO yang patut ditolak.

Sebagai seekor bururng kakak tua, Roslan tidak kisah samaada yang disampaikan itu betul atau salah, samada orang yang mendengarnya menyedari klentongnya atau tidak. Inilah sikap membuncitkan perut yang ditunjukkan Roslan tanpa mengira lagi samaada ianya memberi menafaat kepada keadilan yang pernah Roslan cita citakan.

Roslan ialah antara anak didik DSAI yang akhirnya terkulai layu kerana tidak tahan lapar sama seperti yang lainnya yang men"evolusi"kan diri mereka kepada katak kemudian burung kakak tua dan kini tahi lembu bersama Sharizat. "

Rabu, 14 Disember 2011

Fitnah II: Pendakwa raya tiada bukti, saya wajib dibebaskan- Anwar

(Oleh: Ahmad Fadli)

KUALA LUMPUR 14 Dis: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau wajib dibebaskan dari tuduhan Fitnah II yang dihadapinya.

Menurut Anwar, kegagalan pendakwa raya mengemukakan bukti kukuh meskipun perbicaraan sudah memasuki peringkat penggulungan hujah, mewajarkan pembebasan beliau tanpa sebarang syarat.



“Bagi saya tidak ada fakta dan keterangan kukuh untuk mereka menghukum saya.  “Saya wajar dan wajib dibebaskan,” kata Anwar selepas mahkamah ditangguhkan petang semalam.

Anwar dalam pada itu mempertahankan tindakannya memberi keterangan membela diri dari kandang tertuduh sewaktu diperintahkan membela diri.  “Saya memilih untuk bercakap dari kandang tertuduh kerana itulah satu-satunya peluang saya untuk mengkritik sistem,” kata Anwar merujuk kepada sistem keadilan negara yang dilihat berat sebelah sepanjang perbicaraan Fitnah II berlangsung.

Bercakap lanjut, Anwar membidas pendakwa raya yang keupayaan saksi pakar pembelaan.  “Bagi saya kalau nak meremehkan keupayaan mereka (saksi pembelaan) tidak sukar.  “Itu sahaja yang mereka (pendakwa raya) lakukan,” kata Anwar.

Petang semalam pendakwa raya selesai membentangkan hujah penggulungan mereka selepas peguam bela Anwar selesai berbuat demikian.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan Khamis, 15 Disember jam 930 pagi sebagai tarikh untuk peguam bela membentangkan bidasan kepada hujah penggulungan pendakwa raya.

Sumber:  http://www.keadilandaily.com/?p=24319
Terdapat ralat dalam alat ini