JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 27 Disember 2011

DAH TAKDE ORANG LAIN DAH KE? BETINA LUCAH PUN DAPAT SELENDANG?

Terbaru!Perempuan Lucah Nih Dapat Sandang Serikandi Silat Weh!


 Korang lihatlah gambar diatas nih.Peristiwa bersejarah nih baru saja berlaku kelmarin di negeri aku kedah.Banyak persoalan yang boleh ditimbulkan kenapalah Perempuan yang suka berlucah nih mendapat keistimewaan dalam persatuan yang terkenal nih??Kah,kah,kah,Dapat sandang serinkandi weh!Serikandi apa nih?Serikandi lucah ka?Aku jumpa berita nih dalam suratkhabar pujaan Umno nih...

Ummi Hafilda Ali (dua dari kiri) dipakaikan sandang Seri Cahaya Pelangi oleh Faridah Abu Johan di Alor Setar, kelmarin.

ALOR SETAR 26 Dis. – Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia (PSSGM) menganugerahkan Ummi Hafilda Ali sandang srikandi di atas perjuangan ikhlasnya menegakkan kebenaran.
 
Ibu Gayong Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia, Datin Faridah Abu Johan berkata, pihaknya bangga kerana dapat menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang sentiasa bersemangat seperti Ummi Hafilda.
\
“Kita tidak mahu orang seperti lalang dan kita nampak Ummi Hafilda ikhlas dalam perjuangannya.
 
“Sandang srikandi ini memang wajar dianugerahkan kepada Ummi Hafilda agar dia terus berjuang demi negara,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah Kejohanan Pencak Silat Kebangsaan Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia di Sekolah Menengah Teknik Alor Setar di sini semalam.
 
Faridah berkata, pihaknya akan terus menganugerahkan sandang srikandi itu kepada individu yang berjuang demi negara.
 
Dalam pada itu, Ummi Hafilda berkata, dia terharu dan bangga dengan anugerah daripada Pertubuhan Silat Seni Gayong Malaysia.
 
Katanya, sandang srikandi itu menjadikan dia lebih bersemangat untuk menjelajah negara bagi memberi penerangan mengenai mereka-mereka yang menjadi pengkhianat negara.
 
“Saya bersyukur akhirnya perjuangan saya selama 14 tahun menegakkan kebenaran diterima ramai.
 
“Banyak lagi perkara yang perlu dilakukan dan saya akan terus berusaha menyelamatkan negara daripada pihak yang ingin memusnahkannya,” jelasnya.
Tambah Ummi Hafilda, dia juga berharap kerajaan akan memberikan kelulusan kepadanya untuk menjelajah ke institut pengajian tinggi (IPT) bagi memberi penerangan kepada pelajar pengalamannya.
 
“Saya perlukan platform ini bagi berdialog dengan pelajar-pelajar di universiti agar mereka faham apa yang sebenarnya berlaku. Saya sanggup hadapi apa sahaja asalkan kebenaran terbukti,” katanya

Persoalan aku..
Apa jasa minah nih?
Menjaja cerita lucah adalah hobinya...Nanti aku senaraikan kejelekkan yang dibawa oleh Minah lucah nih..../Siasahkini











Khamis, 22 Disember 2011

ZAHID MD ARIP KINI DITEKAN - PESANANNYA JANGAN LAGI PERCAYA PADA BELIAU


Zahid Md Arip yang kini telah menyertai Umno dan bergiat di dalam PERKASA, di dalam ucapannya sewaktu berada di dalam Keadilan menyuarakan harapan beliau untuk melihat Mahathir mati. 

Beliau juga mengutuk akta ISA yang zalim .  Beliau juga menyebut, sekiranya suatu hari nanti beliau tampil memburukkan Keadilan, orang ramai jangan lagi percaya kepada kata-katanya kerana waktu itu beliau telah ditekan.

Allah Maha Besar dan Maha Agung.  Kini, kita lihat apa yang berlaku pada Zahid Md Arip yang pernah menggelarkan Tuan Guru Nik Aziz sebagai `Pu**Mak" itu.  Kehinaan untuk beliau.

Selasa, 20 Disember 2011

ALKISAH SI RUSLAN KASSIM MENCARI SESUAP NASI

Anak didik DSAI yang terkulai layu: Roslan Kassim


Oleh: umnopenyangak



Di zaman refomasi 1998, Terdapat beberapa personaliti yang beketrampilan hebat tampil menentang kezaliman Mahathir, di antaranya ialah Roslan Kassim, peguam muda yang berjiwa besar untuk menegak keadilan di bumi Malaysia.Di mana Roslan Kassim sekarang?Masih hebat berjuang demi generasi baru Malaysia?Masih kental mempertahankan keadilan untuk semua?Atau sudah jadi tahi lembu bersama Sharizat?Atau menjadi burung kakak tua macam Kamal saidin?Roslan hilang ari senario politk negara sejak keluar dari Keadilan(PKR) sesudah 5 tahun berjuang dengan sumpah setia bersama DSAI.

Roslan hilang dari kancah politik tetapi tidak hilang dari aktiviti politik cuma fokusnya berubah. Kalau dulu Roslan berpolitik untuk cita cita Malaysia baru, tetapi kini Roslan berpolitik untuk mengenyangkan perutnya semata mata. Roslan sudah tidak hirau kepada nasib generasi muda yang dirosakkan malah Roslan turut sama merosakkan generasi tersebut kerana Roslan sejak keluar dari PKR memilih menjadi burung kakak tua yang hanya pandai berkata kata tetapi tidak tahu makna apa yang dikatakan itu, asalkan selepas bercakap dia mendapat sebutir jagung untuk mengenyangkan perutnya sahaja. Apa berlaku pada orang lain sudah tidak dihiraukan oleh Roslan seperti satu masa dulu.

Pada 8-10 disember yang baru lalu, satu kursus dalam tugasan bagi guru guru dan kakitangan sekolah agama seluruh Terengganu telah diadakan di hotel COSTA Melaka dan di sana, Roslan Kassim muncul untuk menyanyi dan menari. Lagunya, DAP mahu menguasai Malaysia dengan menggunakan PAS dan PKR sebagai batu loncatan. Nyanyiannya di hadapan warga pendidik nampak sumbang, tetapi sebagai seeokor burung kakak tua, Roslan sudah tidak ada "feel" dan sudah hilang segan menyanyi di hadapan warga pendidik yang bermaklumat dan waras.

Nampaknya UMNO meneruskan agenda menipu kakitangan awam dan warga pendidik menerusi pendekatan BTN dengan menggunakan wang rakyat. Roslan mengajak warga pendidik supaya menolak DAP yang didominasikan oleh orang cina kerana orang melayu bakal hilang kuasa kalau DAP berkuasa. Lihatlah bagaimana UMNO menggunakan wang rakyat untuk mengajak rakyat membenci orang cina yang menyokong DAP. Dan burung kakak tua macam Roslan digunakan, di mana untuk menyakinkan warga pendidik yang mendengarnya, Roslan bercerita yang beliau pernah bersama DSAI dan pernah ditahan ISA selama sebulan kerana penglibatan dalam refomasi. Tetapi akhirnya beliau menyedari DSAI tidak boleh diharapkan,akhirnya beliau mengambil keputusan untuk keluar dan bersama UMNO demi orang melayu.

Sekali imbas, alasan yang diberi oleh Roslan hampir sama dengan alasan yang diberikan oleh beberapa "katak" yang melompat masuk ke tong taik UMNO seperti Sabree Cheek dan Fairuz yang dah jadi Dr sejak melompat masuk ke tong taik UMNO. Begitu juga dengan Luqman Nor Adam dan Ezam senatak.

Kepada yang memerhati dan memahami dengan hati yang tulus, alasan Roslan dan lain lain katak itu hanya menyembunyikan sesuatu kerana alasan melompat dari kem pembangkang ke tong taik UMNO demi kesinambungan survival bangsa melayu adalah janggal, janggal kerana apa yang sebenarnya berlaku ialah yang menyebabkan melayu semakin ke belakang ialah UMNO bukan pembangkang, baik PKR atau PAS atau juga DAP. Malah yang jelas memberi masalah kepada melayu ialah MCA, juga dikuasai oleh orang cina dan bersengkongkol pula dengan UMNO. Banyak kes kerosakan melayu yang berpunca dari MCA sudah dibangkitkan tetapi nampaknya tidak memberi kesan kepada orang orang seperti Roslan. Ini disebabkan Roslan telah ditransfom kepada burung kakak tua oleh UMNO menerusi kepakaran BTN yang menggunakan dana rakyat.

Roslan mengajak warga pendidik supaya jangan sokong DAP serta menolak PAS dam PKR kerana bekerjasama dengan DAP untuk menguasai negara tetapi Roslan buat selamba jer dengan MCA sedangkan MCA merupakan musuh orang melayu nombor satu sekarang ini kerana orang melayu yang beragama Islam umumnya(kecuali orang melayu yang masih bersama UMNO dalam tong taik) mahukan hudud dilaksana sebagai pemangkin carahidup Islam yang sudah lama ditinggalkan melayu, mendapati MCAlah penghalang utama hudud. Roslan juga buat selamba land dengan sikap presiden MCA yang merupakan seorang penzina yang disahkan dan pelakon filim biru tetapi Roslan lupa semasa beliau menyampaikan ceramahnya, warga pendidik di hadapannya membuat perbandingan setiap patah dan fakta yang disampaikan dengan apa sebenarnya berlaku, ini bermakna setiap kali Roslan mengajak warga pendidik menolak DAP maka setiap kali juga yang terbayang di kepala warga pendidik itu, yang patut ditolak ialah MCA. Ketika Roslan mengajak warga pendidik menolak PAS dan PKR maka setiap kali juga yang terbayang ialah UMNO yang patut ditolak.

Sebagai seekor bururng kakak tua, Roslan tidak kisah samaada yang disampaikan itu betul atau salah, samada orang yang mendengarnya menyedari klentongnya atau tidak. Inilah sikap membuncitkan perut yang ditunjukkan Roslan tanpa mengira lagi samaada ianya memberi menafaat kepada keadilan yang pernah Roslan cita citakan.

Roslan ialah antara anak didik DSAI yang akhirnya terkulai layu kerana tidak tahan lapar sama seperti yang lainnya yang men"evolusi"kan diri mereka kepada katak kemudian burung kakak tua dan kini tahi lembu bersama Sharizat. "

Rabu, 14 Disember 2011

Fitnah II: Pendakwa raya tiada bukti, saya wajib dibebaskan- Anwar

(Oleh: Ahmad Fadli)

KUALA LUMPUR 14 Dis: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau wajib dibebaskan dari tuduhan Fitnah II yang dihadapinya.

Menurut Anwar, kegagalan pendakwa raya mengemukakan bukti kukuh meskipun perbicaraan sudah memasuki peringkat penggulungan hujah, mewajarkan pembebasan beliau tanpa sebarang syarat.



“Bagi saya tidak ada fakta dan keterangan kukuh untuk mereka menghukum saya.  “Saya wajar dan wajib dibebaskan,” kata Anwar selepas mahkamah ditangguhkan petang semalam.

Anwar dalam pada itu mempertahankan tindakannya memberi keterangan membela diri dari kandang tertuduh sewaktu diperintahkan membela diri.  “Saya memilih untuk bercakap dari kandang tertuduh kerana itulah satu-satunya peluang saya untuk mengkritik sistem,” kata Anwar merujuk kepada sistem keadilan negara yang dilihat berat sebelah sepanjang perbicaraan Fitnah II berlangsung.

Bercakap lanjut, Anwar membidas pendakwa raya yang keupayaan saksi pakar pembelaan.  “Bagi saya kalau nak meremehkan keupayaan mereka (saksi pembelaan) tidak sukar.  “Itu sahaja yang mereka (pendakwa raya) lakukan,” kata Anwar.

Petang semalam pendakwa raya selesai membentangkan hujah penggulungan mereka selepas peguam bela Anwar selesai berbuat demikian.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah menetapkan Khamis, 15 Disember jam 930 pagi sebagai tarikh untuk peguam bela membentangkan bidasan kepada hujah penggulungan pendakwa raya.

Sumber:  http://www.keadilandaily.com/?p=24319

Rabu, 30 November 2011

TV3 SUKU MEMANG CELAKA DAN BANGSAT !!

TV 3 suku memang haprak dan bangsat.  Semalam dalam siaran beritanya, TV haramjadah ini buat fitnah ke atas peserta perhimpunan yang membantah undang-undang berkaitan perhimpunan di Parlimen.  Mereka dakwa kononnya yang berhimpun itu ada kaitan dengan Seksualiti Merdeka.

Rupa-rupanya cerita bangsat yang dibawa oleh TV3 suku ini dapat dikesan.  Korang baca kat SINI kisah sebenar yang membuktikan TV 3 suku ini adalah ejen Syaitan.  Kepada yang sedar diri yang masih bekerja dengan TV 3 suku tu cepat-cepatlah berhenti.  Korang tergamak ke kasi makan anak bini korang dengan bekerja dengan media syaitan itu?  Fikir-fikirlah....

Isnin, 21 November 2011

SIAPA CALON DUN JENDERAK ? KOMEN TERHADAP TULISAN BLOG LUBOK KAWAH

Apabila aku membaca posting Tuan Hj Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal PKR di dalam blognya Lubok Kawah, berkaitan `Siapa Calon PKR di Dun Jenderak' , aku agak terperanjat apabila beliau menyebut seramai 8 orang calon telah dipertaruhkan oleh Cabang K.Krau bagi mengisi kerusi Dun tersebut pada PRU ke 13 akan datang.

Aku terperanjat kerana begitu ramai calon yang sudi menawarkan diri bertanding di kawasan yang dikatakan `pekat' Umnonya itu.  Aku memandang positif jumlah yang ramai tersebut bukan kerana mereka tergila-gila untuk menjadi calon, tetapi mereka menjadi `amat gila' untuk menjatuhkan Umno di kerusi berkenaan.  Inilah semangat yang PR mahu kerana kita semua mesti ada semangat yang kuat untuk menumbangkan rejim Umno di bumi Pahang ini.  

Aku mendapat tahu Tuan Hj Suhaimi Said selaku Ketua Cabang K.Krau juga tersenarai di dalam 8 calon tersebut.  Beliau sebenarnya sudah beberapa kali melahirkan hasrat hatinya untuk tidak dicalonkan lagi.  Hasrat tersebut bukan diluahkan di kedai-kedai kopi, bahkan dikatakan pernah menulis surat secara resmi kepada pimpinan PKR Pahang termasuk di dalam Mesyuarat Negeri.  Ini bererti beliau benar-benar serius untuk tidak mahu dicalonkan.Di antara sebab beliau mohon tarik diri sebagai calon adalah kerana kononnya usia beliau agak lanjut dan dibimbangi kesihatannya akan terganggu.  Beliau juga mahu melihat pelapis baru akan muncul di Jenderak dan K.Krau. 

 Tn Hj Suhaimi Said, Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal

Apa yang paling membanggakan, di sebalik beliau memohon untuk tidak dicalonkan sebagai calon di Dun Jenderak, beliau tidak pernah putus bekerja keras di kawasan tersebut bersama rakan-rakan yang lain.  Sebut sahaja di bumi Pahang ini bahkan di seluruh kawasan felda di negara ini siapa tidak kenal tokoh hebat ini.  Beliau bekerja kuat siang dan malam hanya kerana mahu melihat Umno/Bn tersungkur di dalam PRU akan datang. Malangnya, sehingga kini kita tidak mengenali siapa `pelapis baru' yang dimaksudkan oleh Tuan Hj Suhaimi itu?  Adakah pelapis itu sanggup bekerja keras seperti yang telah beliau lakukan?  Bukan masanya untuk kita `uji nilai' pelapis di dalam PRU akan datang.  Pelapis sepatutnya sudah mula belajar dan mencungkil ilmu dari Tuan Hj Suhaimi sejak dulu lagi.  

Oleh yang demikian, amat rugi kepada parti lebih-lebih lagi kepada warga felda sekiranya Tuan Hj Suhaimi Said tidak terpilih sebagai calon.  Ini bukan bererti yang lain itu tidak layak, bahkan ada di antara mereka itu masih muda dan tidak kurang juga mempunyai taraf pendidikan yang baik.  Tetapi, di dalam konteks Dun Jenderak ini, tiada tokoh yang boleh memberi saingan kepada Umno yang `pekat-likat' di situ melainkan Pengerusi Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal ini.  

Mungkin tulisan aku ini tidak digemari oleh beliau kerana beliau fikir sudah tentu aku cuba untuk menggagalkan cita-citanya untuk tidak dicalonkan lagi. Tetapi bagi aku kita kena realistik untuk memilih calon kali ini.  Aku harap beliau tidak marah dengan aku.  Bagi aku, jika beliau masih enggan untuk menjadi calon di Dun Jenderak atau di mana-mana kawasan yang ditawarkan, ini bererti beliau masih redha Umno/Bn berkuasa lagi di bumi Pahang ini.   


Khamis, 10 November 2011

MUSTAHIL HAJI NAJIB BUBAR PARLIMEN ESOK

Hari ini hangat cerita pasal Haji Najib akan bubarkan Parlimen esok.  Banyak blog yang menceritakan kemungkinan itu kerana tarikh 11.11.11 ini mungkin dipercayai bawa `ong' kepada Haji Najib.


Aku tak percaya Haji Najib mahu bubar Parlimen esok.  Jika dahulu mungkin betul, tetapi selepas bergelar `Haji' ini, mustahil Haji Najib mahu menipu rakyat lagi.  Jika Parlimen dibubarkan esok, maka sahih satu penipuan oleh Haji Najib kerana Jawatankuasa Khas berkaitan pembersihan Sistem Pilihanraya baru saja bersidang.  Bayangkan jika kita sedang `membersihkan' rumah, kita terkencing atau buang air besar di dalam rumah berkenaan.  Itu kerja bodoh dan sia-sia.

Jika Haji Najib terpaksa juga menipu rakyat untuk kali yang ke entah berapa ratus, maka sewajarnya rakyat bangkit untuk `membersihkan' Haji Najib dan partinya.  Selalunya orang balik dari Mekah merasa segan atau takut untuk menipu.  Tetapi tidak mustahil bagi orang yang hanya `melancung' atau mengerjakan `haji marlboro' mereka boleh menipu.  

Rabu, 2 November 2011

MUHYIDDIN SELAKU MENTERI PENDIDIKAN SILA LIHAT VIDEO INI...



Inilah kemajuan budak-budak sekolah di bawah rejim Umno/Bn. Itu pun masih kepingin mahu adakan pembelajaran seks di sekolah. Siapa Menteri Pendidikan? Apa kelebihan dia bagi meningkatkan mutu pendidikan dan moral budak-budak sekolah?

Memalukan apabila melihat aksi di atas. Itu bukan budak Cina atau India. Itu anak-anak kita yang berbangsa Melayu dan berugama Islam. Beginilah akibatnya apabila ahli politik terutamanya yang mengaku Melayu dan Islam menolak hukum Islam. Di dalam keadaan sedemikian pun, bantuan atau peruntukan kepada Sekolah Agama Rakyat tidak diberikan di dalam bajet baru-baru ini melainkan sekolah yang di bawah Kementerian Pendidikan sahaja.

Pada tahap begini anak-anak kita, ramai di antara kita yang masih percaya Umno masih diharapkan untuk mentadbir negara ini. Entahlah...

Isnin, 31 Oktober 2011

KERANA KURANG AJAR, PENYOKONG NEGERI SEMBILAN KENA BELASAH ?


Betul ke tidak cerita ini aku tak tahu. Diberitakan seorang penyokong bolasepak Negeri Sembilan dibelasah oleh beberapa orang penyokong Terengganu sejurus tamat Perlawanan Akhir Bolasepak Piala Malaysia malam kelmarin.

Puncanya, dikatakan penyokong dari Negeri Sembilan ini mula membuat `provokasi' terhadap penyokong Terengganu yang malam itu Terengganu tewas kepada Negeri Sembilan 1-2. Beliau telah membakar bendera Negeri Terengganu, maka itulah puncanya budak kurang waras ini dibelasah. Aku pun setuju jika budak itu diajar sedemikian kerana perbuatannya yang kurang ajar. Kalau mahu merayakan kemenangan pun, kibarkan saja bendera Negeri Sembilan, mengapa pergi rajin bakar bendera negeri lain?

Itu kerja bodoh dan tidak melambangkan semangat kesukanan. Jika budak tu bakar bendera atau logo FAM tu, aku taklah pelik sangat pasal Setiausaha Agung FAM pun kurang ajar juga. Tidak kurang ajar ke bila Setiausaha Agung FAM boleh kata, terpulang pada peminat samada mahu datang ke stadium atau boikot kerana negara ini demokrasi. Setiausaha Agung FAM tu jawab macam orang bodoh dan sombong apabila ramai peminat bantah harga tiket naik sehingga RM50.

Aku penyokong Negeri Sembilan juga, tapi aku amat tak setuju kalau kita meraikan kemenangan sampai menghina bendera orang lain. Ini kerja yang amat memalukan. Mungkin, berbaloi kot budak tu kena belasah....

Cerita lanjut, baca je di bawah ni...
----------------------------------------------------------------------------------------

SEORANG lelaki yang dipercayai penyokong pasukan bola sepak Negeri Sembilan dibelasah teruk di Stadium Shah Alam malam tadi selepas perlawanan akhir Piala Malaysia, Terengganu menentang Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dibelasah beramai-ramai oleh penyokong bola sepak Terengganu kerana tindakannya yang didakwa telah membakar bendera Negeri Terengganu serta mencetuskan provokasi setelah pasukan Terengganu tewas 1 - 2 kepada Negeri Sembilan. Lelaki tersebut dikatakan mencetuskan provokasi dengan membakar bendera Negeri Terengganu di kawasan tempat letak kereta penyokong Terengganu.

Rakan-rakan yang cuba menyelamatkannya juga turut terkena pukulan sekumpulan penyokong Terengganu yang berang dengan tindakan itu.
Tindakannya yang cuba menyelamatkan diri dengan melarikan diri ke dalam sebuah bas penyokong Terengganu memburukkan lagi keadaan. Meskipun ada segelintir penumpang yang simpati, lelaki tersebut terus dipukul.

source: http://milosuam.blogspot.com/2011/10/lelaki-dibelasah-kerana-bakar-bendera.html#ixzz1cEk1SMo3

Sabtu, 22 Oktober 2011

KESIHAN ZUL KULIM, POLITIK BENGAP, UGAMA PUN JAHIL

Mohamed Hanipa Maidin

Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru (Bebas), Zulkifli Noordin menuduh hukum hudud yang hendak dilaksanakan oleh PAS membenarkan suami meliwat isteri.

Tuduhan tersebut dibuat dengan kononnya dirujuk kepada draf dan Enakmen Hudud dan Qisas Terenggganu 2002 yang diluluskan pada persidangan Dewan Undangan Negeri (Dun) Terengganu ketika PAS memerintah negeri itu dulu.

Menurut beliau berdasarkan Seksyen 14 enakmen tersebut yang menerangkan tentang liwat yang dimaksudkan dengan seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang lelaki atau perempuan, kecuali isteri.


Katanya, perkataan kecuali dengan isteri itu jelas membawa maksud seseorang suami boleh memasukkan zakarnya ke dalam dubur isterinya kerana ia tidak dimaksudkan meliwat.

"Inilah hudud PAS. Ini bercanggah dengan Islam. Dalam Islam, jika seseorang lelaki itu memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang tidak kira dengan sesiapapun termasuk dengan isteri sendiri, ia tetap liwat.”

Adalah suatu yang malang bagi profesion guaman di negara ini mempunyai seorang peguam seperti Zulkifli Noordin yang nampaknya tidak memahami perkara asas dalam penafsiran undang-undang.

Daripada kenyataan beliau di atas adalah jelas bahawa Ahli Parlimen yang "bebal" syariah ini nampaknya terlibat dengan politik murahan yang hanya sekadar untuk menimbulkan keraguan terhadap perkara yang jelas dan tiada keraguan. Mereka yang tidak, seperti dikatakan oleh Abul A'la Maududi, mengetahui ABC mengenai undang-undang syariah mungkin dapat diragukan oleh orang yang ragu seperti Zukifli Noordin.

Hujah beliau yang mengatakan bahawa seksyen 14 Enakmen Jenayah Syariah Terengganu bercanggah dengan Islam kerana tidak menganggap perbuatan meliwat isteri sebagai satu kesalahan boleh dengan mudah dipatahkan dengan alasan- alasan berikut.

Pertamanya seksyen 14 Enakmen Jenayah Syariah Terengganu secara jelas memperuntukkan “Liwat ialah suatu kesalahan yang merupakan persetubuhan di antara seorang lelaki dengan seorang lelaki yang lain atau di antara seorang lelaki dengan seorang perempuan selain daripada isterinya yang dilakukan di luar tabii iaitu melalui dubur.

Jika dilihat kepada seksyen 14 tersebut terdapat dua kesalahan yang boleh diklasifikasikan sebagai kesalahan liwat iaitu hubungan seks melalui dubur (anus) antara lelaki dan lelaki dan hubungan seks melalui dubur (anus) antara lelaki dan wanita selain daripada isteri lelaki tersebut.

Seksyen 15 Enakmen yang sama memperuntukkan “ Sesiapa melakukan kesalahan liwat hendaklah dihukum dengan hukuman yang sama seperti yang ditetapkan bagi zina.

Hukuman zina adalah 100 rotan bagi pesalah zina yang ghayru muhsan ( lihat seksyen 13 (2) Enakmen yang sama dan rejam sehingga mati bagi yang Muhsan (lihat seksyen 12 ( 2 ) Enakmen yang sama.

Adalah jelas di dalam memperuntukkan hukuman bagi kesalahan liwat sama dengan hukuman hadd ke atas penzina pihak penggubal undang-undang syariah Terengganu telah mengambil pendapat Imam Malik, Syafie dan Imam Ahmad yang berpandangan bahawa liwat wajib dikenakan hukuman hadd seperti hadd ke atas pesalah zina disebabkan “li wujudin ma’na al-zina fihi” ( kerana kewujudan makna zina padanya) .

Zulkifli menyatakan bahawa berdasarkan seksyen 14 Enakmen tersebut seorang yang meliwat isteri tidak melakukan kesalahan. Beliau berhujah bersandarkan frasa “selain daripada isterinya” suami yang meliwat isteri terlepas dari hukuman hadd.

Kebodohan hujah tersebut timbul kerana beliau tidak memahami perbezaan asas antara hudud dan takzir. Seksyen 14 bercakap tentang hudud. Seorang suami yang meliwat isterinya bukan tidak bersalah. Ia tetap salah. Cumanya kesalahan itu tidak boleh dikenakan hukuman hudud.

Mungkin Zulkilfli bertanya kenapa tidak boleh kena hukum hudud?

Jawapannya sepertimana yang dikatakan oleh Abdul Kadir Audah di dalam bukunya yang terkenal “Tasyri’ Janaie” terdapat keraguan sama ada isteri yang dinikahi secara sah oleh lelaki boleh dikenakan hukuman hadd hanya kerana ia “menggunapakai hartanya ” mengikut kehendaknya. Dan prinsip yang terpakai dalam hukum hudud adalah keraguan membatalkan hukuman hadd (idraul hudud bisyubhah).

Zulkifli mungkin bertanya adakah ini bermakna seorang suami yang meliwat isterinya akan terlepas hukuman? Jawapan kepada soalan tersebut adalah tidak. Suami yang meliwat isteri masih boleh dihukum tetapi bukan dengan hukuman hudud sebaliknya beliau hanya boleh dihukum oleh hukuman takzir.

Jika Zulkifli cermat dan tidak tergopoh gapah membaca keseluruhan Enakmen tersebut dia akan pasti dapat melihat seksyen 3 Enakmen yang sama (apa yang dipanggil proviso ) yang menyatakan secara jelas.

“Dengan syarat bahawa apabila sesuatu kesalahan hudud atau qisas tidak boleh dihukum dengan hukuman hudud atau hukuman qisas kerana tidak dapat memenuhi syarat-syarat yang dikehendaki bagi hukuman-hukuman itu, maka kesalahan itu adalah menjadi suatu kesalahan takzir dan hendaklah ia dihukumkan demikian.”

Seksyen 3 Enakmen tersebut sekaligus menjawab segala kekeliruan yang Zulkifli Noordin cuba timbulkan. Seksyen 3 menunjukkan bahawa liwat ke atas isteri tetap salah menurut enakmen yang PAS gubal tetapi ia bukan kesalahan hudud sebaliknya ianya hanya satu kesalahan takzir. Dan Zulkifli juga kena faham hukum takzir tidak semestinya lebih ringan dari hukuman hudud.

Jika Zulkilfli jujur dalam hujahnya beliau sepatutnya mengkritik “hudud Umno”. Dalam undang-undang yang Umno gubal di Wilayah Persekutuan liwat hanya salah jika lelaki meliwat lelaki yang lain.

Berdasarkan tafsiran liwat di Seksyen 2 Akta Kesalahan Jenayah Syariah Wilayah Persekutuan adalah jelas bahawa seorang yang sama ada meliwat seorang perempuan yang lain atau meliwat isterinya TIDAK dikira melakukan apa-apa kesalahan di Wilayah Persekutuan jauh sekali akan dihukum

Renungan kepada Zulkifli Noordin: Undang-Undang mana yang lebih melindungi wanita? Ingatlah saudara Zulkifli hanya kerana anda berkopiah bukan bermakna anda layak bercakap tentang undang-undang hudud. Berhentilah jadi jahil murakkab (orang jahil yang tidak tahu dia jahil).

Harakahdaily

Selasa, 11 Oktober 2011

SULTAN SELANGOR PEKA ISU MURTAD, DR HASSAN ALI MESTI MOHON AGAR PEMIMPIN DIBENARKAN BERI TAZKIRAH

Exco Kerajaan Negeri Selangor, Dr Hassan Ali merasa lega apabila Sultan Selangor sahkan bahawa tindakan JAIS menyerbu sebuah gereja di Selangor baru-baru ini memang tepat dan wajar. Tentulah ada asas dan buktinya Tuanku berkata begitu, dan jika itu lah keadaannya maka kita sokong apa jua bentuk dan ancaman untuk menggugat akidah umat Islam wajib ditentang. Baca di sini.

Bagaimana pula untuk kita mempertahankan akidah umat Islam agar tidak mudah terpedaya dengan ancaman pihak berkenaan? Sudah tentunya umat Islam mesti mendalami ilmu agama. Umat Islam pun wajib saling ingat mengingati sesama kita terutamanya ketua keluarga mendidik dan sentiasa ingat-mengingati akan ahli keluarga masing-masing. Ketua masyarakat juga begitu seterusnya pemimpin juga wajib memberi ingatan (tazkirah) kepada pengikut-pengikutnya.



Jika pemimpin tidak mampu mengajar orang lain dengan ilmu agama, masakan sekadar memberi ingatan (tazkirah) tentang mana yang baik dan mana yang buruk pun tidak boleh? Maka, pemimpin wajib berbuat demikian. Masalahnya, tazkirah seperti ini pun perlu ada kuasa (Tauliah). Siapa wujudkan undang-undang yang menyempitkan jalan dakwah ini? Dr Hassan LinkAli tentu tahu kuasa siapa.

Jadi, di samping Dr Hassan Ali memuji langkah Sultan Selangor di dalam isu serbuan gereja ini, beliau patut berusaha untuk membuka laluan yang mudah bagi kerja dakwah di Selangor. Atau, adakah Dr Hassan Ali juga setuju Tauliah wajib untuk berdakwah melalui tazkirah?

Jika kerja dakwah ini disempitkan, jangan kita pelik jika masalah murtad tidak akan selesai. Jangan pelik jika semakin ramai anak muda lalai dengan hiburan seperti mengunjungi Pusat Hiburan `Hard Rock Cafe' yang kita tidak tahu siapa di belakang pusat maksiat itu./mandor.blogspot

Ahad, 2 Oktober 2011

PKR BERGANTUNG DENGAN PAS? AHLI PKR JENDERAK JAWAB TULISAN PAHANG DAILY

Melalui salah satu komen tulisan Pahang Daily di sini, seorang pembaca telah mengulas isu dakwaan PKR bergantung kepada PAS di dalam Pilihanraya di Pahang, khususnya.

Berikut komen pembaca berkenaan;

Ada kebenaran tulisan ini, namun, dengan bergantung kepada jentera PAS tidaklah memberikan jaminan kemenangan. PAS telah wujud sejak 1955, namun undi PAS tidaklah memberangsangkan sangat.

Episod pilihanraya PAS lebih banyak melihat kekalahan dari kemenangan, dan kawasan yang dikatakan tradisi PAS itu bukanlah kawasan yang PAS kuat, tetapi hanya menunjukkan bahawa PAS bertanding setiap kali dalam Pilihanraya tetapi semuanya kalah.

Sejak 1955, PAS hanya mampu menang 2 kerusi DUN sahaja di Pahang, DAP juga menang 2 kerusi DUN dan PKR pula menang 2 kerusi Parlimen.
PKR kena mempunyai jenteranya sendiri, dan kenapa mesti bergantung kepada PAS. Kelihatan bahawa Ketua-Ketua Cabang PKR kuat bergantung kepada jentera PAS, dan kredibiliti PKR sentiasa dipersoalkan.

Kawasan2 yang boleh dimenangi oleh Pembangkang melalui PKR juga bergantung kepada jentera PAS. Ini menyebabkan PAS merasakan bahawa kawasan2 itu patut diberikan kepada PAS, walhal, jika PAS yang bertanding disitu harapan menang amatlah tipis.
Benar PKR kurang jentera, tetapi pengaruh parti itu jauh melebar dari kewujudan jentera dan keanggotaan parti; hanya PKR perlu mengubah caranya dengan mewujudkan jentera sendiri.

Ini berbeza di tempat saya di DUN Jenderak. Didalam Pilihanraya yang lepas, walaupun, PKR belum sampai 6 bulan bertapak di DUN itu, tetapi PKR tidak bergantung kepada jentera PAS. Kami mempunyai jentera sendiri, PACA sendiri, dan petugas2 sendiri; bahkan poster-poster PAS dan banner2 mereka yang dilambakkan di Pejabat PKR pun, kami jentera PKR yang menampalnya.

Bahkan Pejabat kami sendiri pun kami penuhkan juga dengan bendera dan poster PAS untuk membayangkan bahawa kerjasama Pembangkang itu adalah erat.
Dari segi ranting/cawangan pula, PKR Jenderak jauh lebih banyak dari ranting/cawangan PAS. Namun, disetiap ceramah yang kami anjurkan, kami tidak pernah meninggalkan lambang PAS didalam poster-poster kami.

Ini berbeza dengan ceramah2 PAS, dimana poster-poster parti itu tidak pernah meletakkan lambang PKR, walaupun yang hadir ceramah itu adalah DSAI atau Saifuddin Nasution. Kami dari PKR juga meletakkan lambang DAP walaupun DAP tidak bertanding walaupun satu kerusi pun di Kuala Krau. Ini nak menunjukkan setiakawan kami kepada Pakatan Rakyat, dan bendera PAS dan Bendera DAP dipasangkan dengan megahnya di Pejabat PKR, bahkan Pusat Khidmat Rakyat PKR di DUN Jenderak itu, kami letakkan dua lambang iaitu PKR dan PAS.

Ini tidak pernah berlaku kepada mana-mana Markaz PAS di kawasan ini.
Bagi menghadapi PRU ke-13 ini, PKR telah menyiapkan 72 orang PACABA, dan ratusan petugas-petugas sukarela. Dengan kekuatan ini, PKR DUN Jenderak pasti tidak akan bergantung kepada jentera PAS, dan kami bersedia, seperti PRU-12 untuk membantu PAS menaikkan poster dan banner untuk calon Parlimen mereka. Inilah dikatakan kerjasama dan setiakawan.

Didalam PRU DUN Kecil DUN Kerdau dulu, PKR memohon untuk menjalankan tugas di Felda Jengka 25, Jengka 23 dan Jengka 22. Tetapi kami hanya diberikan Jengka 22, yang dua lagi itu diberikan kepada PAS dan Anak.
Namun dengan cara gerak kerja yang kami lakukan kami bergembira bahawa hanya di Jengka 22 sahaja menampakkan undi PAS bertambah dengan baiknya. Kemenangan didalam PRU bukan hanya sekadar bergantung kepada ahli yang ramai, jika ahli yang ramai itu hanya sekadar "menghabiskan beras" mengisap rokok, bersimbang sesama sendiri, memenuhkan ruang-ruang markaz dengan memuji kekuatan diri sendiri, tetapi tidak sampai kepada rakyat.

Saya masih teringat kepada ucapan Bala, orang kuat Penyokong PAS mengatakan bahawa semua pengundi India (100%) akan mengundi calon PAS, tetapi apabila keputusan PRU Kerdau dikeluarkan, undi kaum India kepada PAS merosot dengan teruknya, begitu juga undi kaum Cina, juga merosot, dan paling merosot ialah undi orang-orang Melayu dan PAS gagal mendapatkan undi kaum Orang Asal.
DAP adalah sebuah lagi parti dalam Pakatan. Parti itu tidaklah mempunyai keahlian yang banyak atau jentera yang kukuh.

Isnin, 19 September 2011

VIDEO - ZIZAN RAJA LAWAK MENGHINA DAN MEMPERSENDAKAN NABI DAN SYAHADAH?



Betulkah lawak yang dilakonkan oleh Zizan Raja Lawak ini di dalam filem `Hantu Bonceng' menghina Rasullullah dan mempermainkan Kalimah Syahadah? Dialog yang kononnya lucu itu di ulang tiga kali untuk kita halusi apa yang disebut oleh Zizan.

Jika benar Zizan telah mempermainkan Kalimah Syahadah ini, apa tindakan yang boleh pihak berkuasa lakukan? Atau, kerana ianya lawak, maka semua perkara boleh dijadikan bahan lawak? Harap Jamil Khir beri komen...

Ahad, 18 September 2011

Butiran video seks terbaru anwar ibrahim dan kepelikan yang papa gomo kena jawab.

DARI BLOG UMENO WORLD

Nota : Dsai yang dimaksudnya di penulisan neh ialah lelaki mirip dsai dan bukan mewakili dsai yang sebenarnya. Harap maklum.

Aku jelajah blogs pro umno dan aku dapat tahu beberapa butiran mengenai video seks yang bakal didedahkan tak lama lagi, iaitu ;

1. Tarikh video 13 jan 2011
2. Atas katil dengan dua wanita thailand 3. Rakaman hitam putih.
Ada beberapa perkara mengconfiuskan aku. Lihat bawah neh ;




Eskay memang pakai baju lengan pendek dalam dan luar bilik. Sebelum dan selepas rakaman. Kalau tak silap aku tue jam tangan kot dalam gambar kedua neh. Tapi masalah sekarang bukan pada baju eskay sebaliknya pada baju anwar ibrahim. Lihat bawah neh ;



Maaf agak lucah sket. Gambar neh aku petik dari blog badutrakyat. Posting asal yang ada gambar neh dah hilang. Aku pun tatau napa. Tapi baju yang dsai pakai dalam video seks atas neh ialah lengan panjang. Bukan lengan pendek. Dalam video yang disebarkan papa gomo dia hentikan video sampai dsai pakai baju lengan pendek tshirt je. Aku sebenarnya tak tengok rakaman neh lebih dari sekali. So aku takley memorize apa2 sangat dalam neh. Yang aku ingat masa aku tengok cctv naik lif yang disebarkan oleh papa gomo tue ialah dsai pakai kemeja kosong ketika dalam bilik .

Tapi yang disiarkan dalam youtube neh ada corak. Walaupun dalam versi hitam putih aku tak rasa kemeja yang ada corak akan hilang coraknya terus dan menampakkan ia sebagai kemeja kosong. Apatah lagi jadi singkat selepas panjang. Takan dsai nak auter baju lengan panjang dia jadi pendek plak masa turun? Ataupun auter baju lengan pendek jadi panjang selepas naik? Lalu aku buat sedikit analisis.

Lihat bawah neh ;



Aku edit guna photoscape. Asalnya aku nak edit guna picasa tapi gagal. Dah berkali2 aku nak edit tapi gambar takmo masuk picasa. Aku sampai menangis depan komputer. Nak marah, dia komputer. Sebab dah terlampau marah aku keluar airmata. Itu pun nasib baik aku teringat ada photoscape. Kalau tak aku nak berhenti sejenak je daripada update. Tension siot. Heheheh..

Nampak tak perbezaan disini? Lagi satu semasa aku amati video yang papa gomo neh bagi betul2 memang aku perasan ketika turun di kedua2 belah tangan dsai tiada jam tangan. Itu apa yang aku nampak. Korang boleh teliti sendiri. Mungkin apa yang aku nampak tidak sama apa yang korang nampak.

Dan lihat bawah neh lagi ;


Apa benda yang eskay bawa neh? Video ka? Aku takmo buat apa2 konklusi disini. Tapi kemon larh.. video + cctv yang digabungkan? Jadi satu cerita? Kalau ada cctv eskay dan anwar ibrahim masuk bilik mesti ada cctv wanita itu naik lif juga kan?

Dan lagi satu tak silap kisah video seks part 1 menunjukkan bahawa anwar ibrahim orang yang dah ada dalam bilik awal2, manakala wanita dan eskay ialah mereka yang baru masuk bilik. Aku ingat pasal benda neh aku dah tonton banyak kali pasal aku nak mencari bukti bagi menyakinkan diri aku bahawa dsai difitnah. Bagi aku selagi aku tak yakin dsai difitnah selagi itu aku tidak akan berhujah dalam isu neh. Aku sendiri kena yakin dan percaya dulu bahawa dsai tidak bersalah baru aku boleh yakinkan orang lain. Simple.

Sebab tue aku tonton part 1 berkali2 sampai dah hafal jalan citer dia. Mengenai jam pula aku memang sengaja tulis disini sebab benda tue aku notice. Selalu aku tengok orang lelaki ketika nak bersolat dorang akan tanggal jam dan masukkan ia ke dalam kocek. Sebab nak berwudhu. Aku tak pakai jam tangan tapi boleh jadi ketika itu dsai ada sebab untuk buka jam tersebut. Itupun andai benar dsai orang yang berada dalam cctv terbabit. Tapi pelaku seks dalam video terbabit memang bukan dsai.

Bagi aku tarikh dalam cctv juga boleh diubahsuai. Benda neh sebenarnya mudah je. CCTV neh tidak akan wujud sekarang. Mesti dah lama wujud andai benar dsai berada di sana. Tetapi kenapa dedahkan rakaman neh sekarang? Melainkan rakaman neh baru dibuat ataupun baru diperolehi daripada beberapa destinasi yang pernah dikunjungi bersama..? Nampak tak keraguan disini?

Dan tak silap aku eskay cakap dia yang bawa wanita tue pergi kepada dsai. Aku tak faham maksud dia bawa pergi tue apa. Adakah dia amek wanita tersebut dan bawa naik ke appartment ataupun dia tahu contact no perempuan tue? Kalau dia ada info sepatutnya dah lama polis berjaya dedahkan wanita dalam video seks terbabit. Hairan gak aku.. dengan pelbagai teknologi dan kuasa yang ada amat mustahil sukar mencari seorang wanita? Melainkan.. memang taknak cari ataupun tak boleh cari.

Lue fikirlah sendiri tapi papa gomo berani ka nak jawab pasal neh? Jawapan dia bagi aku sebenarnya tak penting. Pasal dari dulu lagi dia cuma nak menjatuhkan kredibliti dan imej pemimpin pembangkang [cara fitnah] bukan nya nak berhujah pasal fakta ataupun meningkatkan sistem pentadbiran negara. So ada ataupun tiada, jawapan dia tak pernah penting pun pada aku dan korang seme. Heh./WRLR

Khamis, 8 September 2011

TAZKIRAH DI SELANGOR - PEMIMPIN PAS KENA ADA TAULIAH, PEMIMPIN UMNO TAK PERLU?

Blogger cabar Jais siasat tazkirah Satim Diman

Oleh Harakahdaily

azlanKUALA LUMPUR, 8 Sept: Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) dicabar supaya menyiasat Ketua Pembangkang Selangor, Datuk Dr Mohamad Satim yang memberikan tazkitah di sebuah masjid di Kampung Melayu Subang.

Cabaran tersebut dibuat oleh blogger Tulang Besi berdasarkan berita Sinar Harian pada 22 Ogos 2011 melaporkan Ketua Pembangkan Selangor, Satim Diman, telah memberi tazkirah di dalam sebuah masjid di Kampung Melayu Subang.

Mengikut laporan Sinar Harian itu:

PUCHONG - “Kalau dia tidak suka orang Melayu di Malaysia, dia boleh pindah ke negara lain,” kata Ketua Pembangkang Dun Selangor, Datuk Dr Mohamad Satim Diman mengenai tindakan seorang pelakon lelaki terkenal era 1980-an yang didakwa mengkafirkan kerajaan, memperlekehkan institusi istana serta mengecam orang Melayu sebagai bangsa yang bodoh dalam takzirahnya di sebuah masjid di Kampung Melayu Subang, minggu lalu.

Blogger itu menyebut bahawa laporan tersebut tidak dinafikan ataupun ditolak oleh Satim.

“Dan saya yakin Satim Diman tidak pernah mendapat tauliah untuk memberi ceramah agama ataupun khutbah.

“Yang hairannya, mengapa Satim Diman tidak disiasat Seksyen 119 Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor?

“Mengapa hanya Khalid Samad yang disiasat dan didakwa? Mengapa tauliah yang diberikan kepada Dr Rani Othman ditarik balik?” soalnya.

Justeru, beliau merasakan janganlah diharapkan Jais dan Majlis Agama Islam Selangor (Mais) bebas daripada politik.

“Saya rasa janganlah kita nak harap Jais dan Mais ni bebas dari politik.

“Saya yakin pernyataan YB Khalid Samad bahawa MaisS dan Jais adalah kubu terakhir Umno di Selangor adalah benar dan sangat benar,” tulisnya.

Tambahnya, teori Jais/Mais mahu membalas dendam terhadap Khalid Samad kerana mengagalkan perancangan Umno di dalam serbuan gereja (DUMC) semakin jelas kebenarannya.

Katanya, mungkin juga ini tindakan balas dendam kerana Khalid Samad antara yang lantang mendedahkan kelemahan Lembaga Zakat Selangor (LZS) yang menyebabkan beberapa orang Islam terpaksa mengemis bantuan dari gereja.

Baginya, tidak seharusnya badan yang menjaga hal ehwal Islam di Selangor menggunakan kuasa mereka untuk membalas dendam sebegini.

“Mais dan Jais harus ingat hadis Nabi s.a.w. yang menyuruh kita takut kepada doa orang yang dizalimi.

“Dalam keadaan sekarang ini, Khalid Samad adalah dizalimi,” ujarnya.

Blogger cabar Jais siasat tazkirah Satim Diman

Isnin, 5 September 2011

MERAYU AGAR NAJIB JANGAN LETAK JAWATAN....

Sejak petang semalam sampai ke tengah malam tadi, terdapat beberapa blog buat cerita kononnya Najib Altantuya nak letak jawatan hari ini. Kalau kisah ni sampai ke telinga orang gila, orang gila itu akan ketawa berdekah-dekah.

Bagi aku, amat malang sekali buat PR jika Najib sudah nyanyuk mahu letak jawatan. PR memerlukan bantuan Najib untuk menyemadikan Umporno. Ertinya, kekuatan kita untuk menghadapi PRU ke 13 nanti hanya dengan bantuan Najib dan Rosmah. Kalau dulu, kita dibantu oleh Pak Lah.

Mana mungkin dan masuk akal Najib nak letak jawatan selagi Anwar tak tidor dalam penjara? Mustahil Najib nak letak jawatan selagi kes Altantuya dan komisyen kapal selam belum dimuktamadkan? Bukankah hanya dengan kuasa yang beliau miliki kesemua itu terpendam? Jika berani, letaklah jawatan dan sahih akan menerima nasib seperti Khir anak Toyo. Bila tiada kuasa, semua orang lari dan merangkak sendiri ulang-alik ke mahkamah. Berani ke Najib?

Di saat Umporno dapat modal besar dengan isu Mat sabu `Komunis', tak cerdik sesiapa yang percaya Najib akan meninggalkan kerusi empuk di Putrajaya. Kalau tanya mat sembab Timbalannya itu, memanglah mat sembab akan tersengeh sampai ke telinga jika benar Najib nak letak jawatan. Kalau tanya bik mama, dia sanggup mati dulu sebelum Najib berhenti dari jadi PM. Apa akan jadi dengan kisah cincinnya jika Najib tak duduk di Putrajaya nanti?

Oleh itu, abaikan kisah tak masuk akal Najib nak letak jawatan. Mustahil? Memang tak mustahil tetapi tak masuk akal...

Jumaat, 26 Ogos 2011

BLOGGER UMNO YANG BENGAP

Memalukan: Puak-Puak "Blogger UMNO" Tersalah Fakta Gara-Gara Mahu Mempertahankan Sijil ISO Serta "Kreadibiliti" Jabatan Kimia Malaysia (JKM)

Baru semalam saksi kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu konsultan molekular genetik dari Australia, Dr Brian Mcdonald menggemparkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dengan pendedahannya bahawa Jabatan Kimia Malaysia (JKM) tidak mendapat pensijilan ISO17025 yang dikeluarkan oleh American Society of Crime Laboratories Directors (ASCLD).

Dalam pendedahannya, Brian menyatakan bahawa mana-mana makmal yang menjalankan ujian DNA harus mendapat akreditasi di peringkat antarabangsa. Namun difahamkan makmal JKM di mana ujian sperma kes liwat Saiful dijalankan gagal memperoleh sijil ISO setelah tamat pada Oktober 2005. Makmal tersebut yang diberi tempoh lima tahun daripada tarikh tamat untuk memenuhi piawaian masih tidak mendapat pengiktirafan malah diberikan tempoh lanjutan sebanyak dua kali yang akan berakhir pada Oktober nanti.

Namun, anehnya tiba-tiba berlumba-lumbalah dalam blog-blog pro kerajaan mengatakan Dr.Brian dan pihak pembelaan Anwar telah "terkantoi" dengan tuduhan tersebut. Malah dalam blog seperti Empayar Pemuda, dengan jelas memaparkan tajuk "Terkini: Surat Dan Sijil Yang Mengkantoikan Dakwaan Anwar Dan Peguambelanya". Dalam sedar atau tidak ada sesuatu yang melucukan ketika mereka ghairah menyebarkan info terbaru ini. Seolah-olah pakar dari Australia yang mendedahkan perkara itu telah tersalah maklumat.


Contoh, Surat tamat tempoh berakhir pada 18 Oktober 2010
dan Surat lanjut tempoh berakhir pada 18 Oktober 2011

Namun, apa yang melucukan kami ialah rupa-rupanya mereka (Blogger UMNO) yang terkantoi dan tersalah maklumat dalam hal ini sebenarnya. Apa yang mereka paparkan itu hanyalah surat yang dikeluarkan oleh American Society of Crime Laboratories Directors untuk memberi peluang kepada Jabatan Kimia Malaysia (JKM) dilanjutkan tempoh permohonan mendapatkan Sijil ISO17025 yang diperkatakan itu. Sedangkan sijil sebenar memang masih belum diperolehi oleh pihak terbabit sebenarnya.

Sila lihat bukti dibawah sebagai mengukuhkan lagi maklumat terbaru kami ini. Maknanya disini, siapakah yang terkantoi sebenarnya. Oleh itu, dinasihatkan kepada mereka supaya mengkaji terlebih dahulu sebelum mempertikaikan fakta yang telah didedahkan itu.


Bukti, Sijil sebenar ISO17025 yang sepatutnya diperolehi oleh JKM
Sila klik pada imej berkenaan untuk besarkan gambar sijil tersebut

Why Is ISO 17025 So Important To Us In Forensic Science?


[Dengan pendedahan ini juga, maka ia jelas sekali membuktikan Jabatan Kimia Malaysia (JKM) memang tidak pernah mendapat sijil ISO seperti yang dinyatakan. Cuma yang ada ialah beberapa surat dan lanjutan terhadap permohonan mereka selama ini. Ia jelas membuktikan yang jabatan terbabit sememangnya tidak diikhtiraf oleh antarabangsa terutamanya dalam melakukan ujian DNA itu sendiri. Oleh yang demikian benarlah laporan Dr.Brian Mcdonald bahawa Makmal tersebut yang diberi tempoh lima tahun daripada tarikh tamat untuk memenuhi piawaian masih tidak mendapat pengiktirafan malah diberikan tempoh lanjutan sebanyak dua kali yang akan berakhir pada Oktober tahun ini. Tidak ada manipulasi atau sebarang fakta bercanggah seperti yang diperkatakan oleh Blogger UMNO terbabit. Ini bermakna mereka sebenarnya yang telah "terkantoi" dan bukannya pihak pembelaan dalam kes yang sedang dihadapi oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim ini sebenarnya. Sama-samalah kita fikirkannya].

Sumber: PDO

Khamis, 18 Ogos 2011

ZUL KULIM BAWA KISAH SAIDINA OMAR TAPI MENYESATKAN DEMI AMPU UMPORNO?

Dalam temuramah dgn Zul Nordin sewaktu demonstrasi kecil-kecilan di Masjid Negeri Selangor memprotes murtad baru2 ini, Zul Nordin telah berkata:

SOALAN WARTAWAN:Dari segi undang2 adakah salah orang Islam salah masuk gereja?

ZUL NORDIN: Saidina umar pernah dijemput masuk ke gereja, dia tidak mahu…. Dia sendiri memilih untuk tidak masuk. Jadi, saya akan ikut dan akur kepada sunnah yang dibuat oleh sahabat.

Sungguh hina dan jijik Zul Nordin mengada2kan sirah Saidina Umar RA sebegini. Hakikatnya, Umar RA telah masuk ke dalam gereja. Baginda cuma TIDAK MAHU SOLAT di dalam Gereja kerana takutkan umat selepas ini akan meruntuhkan gereja tersebut dan mendirikan masjid di atas gereja tersebut lantaran Umar RA pernah bersolat di situ.
“Amir Al Mukmin Umar bin Al Khattab dijemput oleh paderi besar Palestin yang menyambut kemenangan Islam menjatuhkan Rom Timur yang sebelumnya dikuasai oleh penganut Kristian yang berlaku zalim terhadap mereka. Khalifah Umar datang menerima jemputan dan melawat Gereja Baitul Laham.

Apabila tiba waktu sembahyang, Umar bertanya :”Di mana tempat saya bersembahyang?” Paderi besar menjawab: ”Di sini sahaja (dalam gereja)”. Umar menjawab: ”Tidak patut bagi Umar bersembahyang di sini, nanti generasi akan datang berkata 'Umar pernah bersembahyang di sini lalu mereka mendirikan masjid di sini (dengan merobohkan gereja)”.

Maka Umar pun keluar dan bersembahyang di halaman, dan bersempena dengannya didirikan masjid yang masih ada sehingga hari ini berhampiran dengan gereja yang masih ada.

Apa yang paling menarik di zaman terkini, pihak gereja itu pula melindungi mujahidin Palestin yang dikepung oleh tentera zionis Israel“
Bagaimanakah Zul Nordin mahu memperjuangkan murtad kalau sejarah para Sahabat RA pun beliau selewengkan?

Semenjak bertukar ketaatan ni, semakin menjadi-jadi kesesatan Zul Nordin. Mulanya, beliau kata tak perlu hukum Qazaf kerana teknologi moden sudah ada. Sekarang beliau kata Saidina Umar tak mahu masuk gereja.

Ataupun, adakah kemungkinan Zul Nordin telah bertukar madzhab kepada Madzhab Maliki yang menjadikan Qaul Sahabi sebagai sumber hukum? Tapi, Linkmengapa qaul Sahabi yang beliau pakai tidak betul?

Mungkin Zul Nordin terlupa hendak melihat laman web JAIS berkaitan hukum orang Islam masuk ke rumah ibadat bukan Islam. Rupanya, mengikut JAIS, masuk ke rumah ibadah bukan Islam tidak haram kecuali dalam beberapa keadaan.

Semakin Zul Nordin berusaha menyamar sebagai pejuang Islam, semakin terdedah kemunafikan serta pembohongan beliau. Semoga Allah SWT melindungi rakyat Malaysia dari kesesatan yang cuba dipromosi oleh Zul Nordin/Malaysia Waves

Selasa, 16 Ogos 2011

RAHIM THAMBI CHIK BAKAL DILANTIK PENGERUSI BIRO AGAMA UMNO?

Aku terbaca dalam akhbar semalam begitu bersemangatnya Rahim Thambi Chik bercerita pasal isu murtad. Beliau kelihatan teramat peka dengan isu akidah berkaitan kisah kontroversi serbuan ke atas gereja di Selangor.

Apabila Rahim Thambi Chik yang memakai baju kalis peluru sewaktu upacara bidaah iaitu bersumpah laknat bersama Eskay mengulas isu murtad ini, ianya menjadi bahan lawak jenaka. Orang yang bersubahat membuat fitnah zina, terbabit pula di dalam tayangan video lucah di dalam hotel boleh memberi ulasan seperti seorang ustaz tentang isu murtad ianya satu lawak jenaka yang bodoh.

Itu belum lagi beliau memberi ingatan tentang dosa besar bersekedudukan dengan gadis bawah umur. Belum lagi beliau bercerita tentang dosa besar melakukan rasuah. Kita jangan pelik suatu masa nanti Umno akan melantik Rahim Thambi Chik sebagai Pengerusi Biro agama di dalam parti keris telanjang tak bersarung itu. Tahniah, Rahim Thambi.

Isnin, 8 Ogos 2011

NAJIB, ROSMAH BAKAL MASUK MAHKAMAH? JANGAN LUTUT KENA OPERATE LAGI SUDAH LAH

Mahkamah benarkan Anwar temubual PM, isteri

Ogos 8, 11

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini membenarkan dua permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menemubual 15 saksi termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, bagi perbicaraan kes liwat yang sedang dihadapinya.

NONEHakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah (kiri) berkata apabila pihak pendakwaan menawarkan saksi kepada pihak pembelaan, adalah menjadi tanggungjawab pihak pendakwaan untuk pastikan kehadiran saksi ke mahkamah.

"Pihak pembelaan mempunyai hak untuk menemuramah saksi," katanya.

Bagaimanapun, menurut Zabidin, terpulang kepada saksi sama ada mereka mahu memberitahu apa-apa dalam ditemubual tersebut.

"Justeru, mahkamah membenarkan kedua-dua permohonan (untuk temubual 15 saksi) termasuk perdana menteri Najib Abdul Razak dan isterinya Rosmah, bekas IGP (Tan Sri Musa Hassan)," katanya.

NONESebelum ini, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden (kanan) berkata Najib, Rosmah, Musa dan bekas ketua polis Melaka Datuk Mohd Rodhwan Yusof akan hanya ditemubual jika mereka disepina.

Ketiadaan komitmen daripada saksi itu telah menyebabkan peguam Anwar sukar membelannya. Lebih-lebih lagi 71 kenyataan yang dirakamkan oleh polis, sebelum ini, termasuk daripada Najib, Rosmah dan Musa tidak serahkan kepada pihak pembelaan.

Pada 1 Ogos lalu, Anwar memfailkan notis usul kedua di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur memohon mahkamah mengeluarkan perintah untuk pihaknya menemu bual 10 saksi alibi.

Senarai terbaru itu membabitkan dua nama berprofil tinggi, termasuk bekas pengarah eksekutif Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia Mohamad Ariff Abdul Kareem dan ketua pegawai operasi Bursa Saham Malaysia Omar Malek Ali Merican.

azlanDalam permohonan yang difailkan melalui Tetuan Karpal Singh & Co, Anwar juga menamakan dua bekas pembantu rumah kepada Hasanuddin Abd Hamid, pemilik unit kondominium di mana kejadian liwat didakwa berlaku.

Seorang daripada pembantu rumah itu dikenal pasti sebagai Suliati manakala seorang lagi Fitria Dipan.

Pada 26 Julai, Anwar memfailkan satu notis usul memohon pihak pembelaan dibenarkan menemu bual lima saksi, termasuk Najib dan isterinya, Rosmah sebelum beliau membela diri pada 8 Ogos.

Anwar pada 16 Mei lalu diperintahkan membela diri selepas mahkamah memutuskan bekas pembantu Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan, pengadu dalam kes liwat itu, adalah saksi yang bercakap benar dan berwibawa.

Anwar, 63, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen pada 7 Ogos, 2008, terhadap pertuduhan melakukan seks di luar tabii di Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.10 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun tahun yang sama./Malaysiakini

Ahad, 7 Ogos 2011

ISU CEROBOH GEREJA, JADIKAN KISAH SAYYIDINA OMAR SEBAGAI PANDUAN


Isu serbuan oleh JAIS terhadap sebuah Gereja di Selangor nampaknya mendapat respon yang berbagai dari berbagai pihak. Kerajaan Negeri Selangor mengambil pendekatan lebih bijak dan profesional dengan meminta JAIS mengemukakan laporan lengkap di atas kejadian tersebut.

Benarkah Gereja tersebut terlibat di dalam aktiviti memurtadkan umat Islam? Apakah tujuan Gereja tersebut mengadakan jamuan di situ? Dan, jika terdapat umat Islam yang berada di dalam Gereja berkenaan, apakah tujuan mereka di situ? Semua ini perlu dijelaskan oleh JAIS di dalam laporannya beserta segala bukti jika ada.

Pihak Gereja telah menafikan semua tuduhan bahawa terdapat aktiviti memurtadkan umat Islam di dalam Gereja berkenaan. Datuk Zaman Khan, seorang Melayu berugama Islam yang merupakan Presiden Majlis Aid Malaysia memberikan kenyataannya yang menafikan dakwaan JAIS. Dalam satu kenyataan hari ini, Datuk Mohd Zaman Khan berkata majlis makan malam itu dianjurkan oleh DUMC untuk mengumpul dana bagi pertubuhan rakan MAC itu di premisnya. "Ia bertujuan untuk mengumpul dana bagi menyokong Harapan Komuniti, yang matlamat utamanya ialah untuk membantu rakyat Malaysia yang mengidap HIV, tanpa mengira latar belakang etnik dan agama mereka (Malaysiakini).

Jika benar seperti yang disebut oleh Datuk Zaman Khan, sekali lagi kredibiliti JAIS terjejas dan JAIS akan dipandang serong sebagai satu Jabatan yang `rakus dan gelojoh' tanpa kebijaksanaan dan berhemat di dalam tindakannya. Sekaligus, tindakan JAIS ini seolah-olah satu tindakan sabotaj terhadap Kerajaan Negeri.

Teringat suatu kisah di zaman Sayyidina Omar R.A, ada satu kisah apabila Umar menceroboh rumah seorang lelaki yang minum arak dalam rumahnya, bila Saidina Umar berjaya masuk ke rumah lelaki itu melalui atap, lelaki itu berkata " Hai Umar! salah aku hanya satu iaitu minum arak,tapi salah kamu tiga, 1. kamu intai aku 2. kamu ceroboh rumah aku 3. kamu masuk rumah aku tanpa minta kebenaran, bila Saidina Umar dengar hujah lelaki itu Saidina Umar terus berlalu pergi tanpa ambil apa2 tindakan keatas lelaki itu, mengapa JAIS tidak jadikan kisah ini sebagai panduan.

Alangkah indahnya Islam jika pengamalnya terutama yang berkuasa menggunakan pendekatan Islam yang begitu diplomasi dan berhemah dengan golongan atau pihak yang Non-Muslim. Jika ini mampu diamalkan, percayalah, Islam akan tetap dipandang tinggi oleh golongan Non-Muslim./pkr pahang

Rabu, 3 Ogos 2011

ZAHRAIN GANTI ANWAR SEBAGAI KETUA PEMBANGKANG ?

Oleh: WFAUZDIN NS

NAMPAKNYA Zahrain katak sudah tertekan apabila segala perancangan beliau untuk memburukkan imej DS Anwar khususnya, dan PKR amnya semuanya gagal dan menemui jalan buntu. Langkah Zahrain mudah dibaca kerana semua orang tahu punca mengapa Zahrain menjadi `katak' dan mengapa beliau terlalu berdendam dengan Anwar.

Apabila Zahrain katak ini membuka cerita kononnya Tuan Guru Nik Aziz ada berbincang dengan Ku Li untuk melantik Ku Li sebagai pengganti Anwar jika Ketua Pembangkang ini dipenjarakan, cerita yang dibawa oleh Zahrain katak ini langsung tiada nilai berita kerana Tuan Guru Nik Aziz telah menjawabnya secara terbuka dan dipetik oleh akhbar Sinar sebagai `Lawak Jenaka'. Sememangnya Zahrain katak suka membuat lawak bodoh dan lawaknya hanya laku di Utusan Meloya dan TV 3 suku sahaja.

Semalam, Zahrain katak buat sambungan lawak jenakanya lagi. Beliau mencabar Tuan Guru Nik Aziz buat kenyataan terbuka tentang isu tersebut. Baca di sini. Apakah Zahrain katak buta tidak membaca apa yang tersiar oleh akhbar? Jika Zahrain katak cuma `beriman' dengan Utusan Meloya, memanglah beliau tidak akan tahu sampai kiamat. Akhbar Sinar telah pun memetik kenyataan Tuan Guru Nik Aziz berkaitan isu tersebut dan kenyataan itu sudah pun dikira terbuka. Mahu terbuka bagaimana lagi, wahai zahrain katak?

Amat jelas, Zahrain katak merasa tertekan sekarang kerana segala tipu daya beliau mudah dapat dihidu dan paling memalukan ianya menjadi bahan lawak jenaka. Kita tunggu apakah lawak jenakanya selepas ini. Jangan terperanjat jika Zahrain katak akan mendakwa Anwar mahu Zahrain katak sendiri menggantikannya sebagai Ketua Pembangkang. Ha ! Ha ! Ha ! /wfauzdin.blogspot.com

Sabtu, 23 Julai 2011

VIDEO - MANA DIA LANGGAR BAHU JALAN? MANA DIA ?



Terima kasih pihak Polis yang sudi tayangkan video kejadian Mat Sabu terjatuh dari motosikalnya. Kata Polis, motosikal melanggar bahu jalan, bukan dilanggar oleh Land Rover Polis. Mat Sabu pula kata dia dilanggar oleh kereta Polis.

Maka, tonton balik video ini. Ada nampak tak motor Mat Sabu langgar bahu jalan? Yang kita nampak adalah Land Rover Polis ikut jalan yang salah, motor yang dinaiki oleh Mat Sabu terpaksa mengelak, kemudiannya kita lihat motor itu jatuh depan kereta Polis (Waja). Adakah memang betul kata Mat Sabu yang motor beliau dilanggar oleh kereta Polis (Waja) tersebut? Atau, kita tak nampak tapi kita percaya memang Motor Mat Sabu telah melanggar bahu jalan?

Tak kiralah, langgar apa pun, dilanggar oleh apa pun, persoalannya mengapa mahu tangkap Mat Sabu macam mahu tangkap perompak wang Saham Bumiputra atau perompak wang warga Felda? Malangnya negara ku ada pemimpin yang mengikut telunjuk Apco....

Ahad, 17 Julai 2011

Keluarga Baharudin harap tiada 'cover up'

Anggota keluarga Baharudin Ahmad hari ini menyerahkan memorandum kepada Ketua Polis Tan Sri Ismail Omar ekoran kematian arwah selepas menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 genap seminggu lalu.

Diwakili adik lelaki arwah Kassim dan anaknya Azhar, mereka diiringi beberapa pemimpin utama PKR, termasuk naib presidennya N Surendran, dan aktivis daripada kumpulan peguam Lawyers for Liberty.

Menurut memorandum yang diedarkan pengarah biro guaman parti Latheefa Koya, anggota keluarga pemandu teksi itu antaranya mahukan penjelasan berhubung "serangan fizikal" terhadap peserta BERSIH 2.0, termasuk Baharudin.

"Allahyarham berada di kawasan Jalan Ampang apabila serangan polis termasuk dengan gas pemedih mata dilakukan.

"Terdapat saksi-saksi kukuh yang menyatakan bahawa percubaan dibuat untuk mendapatkan bantuan bagi allahyarham daripada dua anggota polis yang berada di kawasan tersebut, tetapi tidak diendahkan oleh mereka," memorandum itu dipetik.

Pemangku Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Singh Ishar Singh pada 10 julai lalu dilaporkan berkata kematian Baharudin akibat komplikasi jantung dan bukannya berpunca daripada gas pemedih mata.

Bagaimanapun, memorandum hari ini mendakwa beberapa tulang rusuk allahyarham patah, giginya hilang sebatang dan terdapat luka pada bibir.

Mahu laporan disiar pada awam

Sebaliknya pihak polis dan kerajaan segera menafikan bahawa pihak polis bertanggungjawab bagi kematian ini, tanpa melakukan sebarang siasatan yang lengkap.

"Tindakan ini adalah tidak ikhlas dan dilihat oleh orang awam sebagai satu percubaan untuk cover-up (menutup) peristiwa ini," memorandum itu dipetik.

Sehubungan itu, anggota keluarga, PKR dan aktivis peguam itu menuntut supaya kesemua pegawai polis, termasuk pegawai-pegawai tertinggi yang memerintah operasi di kawasan tersebut digantung tugas sehingga selesai penyiasatan kes.

Manakala tuntutan lain dalam memorandum itu supaya:

  • Penyiasatan yang komprehensif tanpa sebarang percubaan untuk melindung mana-mana pihak dijalankan dengan segera.
  • Laporan penuh penyiasatan ini dicetak dan disiarkan kepada orang awam.
  • Tindakan pendakwaan dibawa ke atas semua pegawai polis walaupun seberapa tinggi pangkatnya, yang bertanggungjawab bagi kematian arwah.
  • Ketua polis negara dengan segera meminta maaf dengan keluarga allahyarham dan keseluruhan rakyat Malaysia kerana menyalahguna kuasa dan menggunakan kekerasan berlebihan terhadap rakyat.
Sumber: Malaysiakini

Sabtu, 16 Julai 2011

SETIAP SABTU KUNING - PUISI BUAT ALMARHUM PEJUANG BERSIH

Puisi buat Pejuang Kuning..


Arwah Baharuddin Ahmad
Kau teriakkan Takbir
yang membakar jiwa
dan mengguncang dunia
membuka dan mengupas
Semua Pikiran-pikiran zalim
Di tengah teriakkan perisai bermesin

Suaramu Kian lantang
Jeritanmu memecahkan kesunyian
ditengah-tengah keramaian dan kenistaan dunia
Setiap hembusan katamu adalah keramat
Kepada orang-orang yang Fasiq
Setiap hembusan nafasmu
adalah hembusan nafas mujahid
Setiap tetes darahmu
adalah darah-darah pejuang Khilafah
Yang Senantiasa Mulia dijalan Allah

Wahai Pejuang Khilafah
Wahai para Pejuang Allah
Keridhaan Allah Senantiasa Mengiringimu

Teruslah berjuangLink
Wahai engkau para mujahid
Setiap langkahmu adalah mulia
Setuap Perjuanganmu adalah Doa
Allahu Akbar!!

Khamis, 14 Julai 2011

SUKU SAKAT PEMBOHONG

Oleh: WFAUZDIN NS

MENGAPA semua Pak Menteri berpakat menipu kesemuanya berkaitan kesan daripada Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 09 Jul baru-baru ini? Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin kata PDRM tidak bertindak ganas seperti yang dilaporkan melalui media pro Pembangkang termasuk media asing walaupun jelas dibuktikan melalui gambar dan video.Link
Semalam, Menteri Kesihatan Liow Tiong Lai pula berkata tiada semburan gas atau bom asap yang menghala ke dalam kawasan Hospital semasa rejim menggempur pejuang-pejuang BERSIH. Malaysiakini melaporkan 11 orang Doktor bersedia untuk membuat akuan bersumpah bahawa sememangnya Hospital Tung Shin dan Hospital Bersalin Cina di Jalan Pudu telah diserang dengan bahan-bahan merbahaya yang digunakan oleh kumpulan rejim. Siapa yang berbohong sebenarnya?

bersih rally 090711 police shooting into tung shin hospitalTindakan polis pada Sabtu lalu jelas mencabul pengiktirafan antarabangsa apabila hospital sebagai tempat santuari diserang dan ini membuktikan negara ini tidak bertamaddun samasekali. Kuno.

Malahan, di dalam peperangan sekalipun kawasan Hospital adalah kawasan yang diharamkan untuk diserang apatah lagi hanya kerana satu perhimpunan yang mulanya aman tetapi akibat sombong, rakus dan zalim Sang Penguasa maka mereka bebas melakukan apa sahaja.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 3"Apa yang paling menakutkan dan disaksikan ramai bahawa serangan yang tidak dihasut itu berlaku di kawasan hospital dan beberapa peserta masuk ke hospital bagi mencari perlindungan daripada tembakan gas pemedih mata dan pancutan meriam air,” kata mereka (Malaysiakini).

Mungkin Menteri Kesihatan ingin mengampu dan membodek pemimpin Kerajaan, tetapi kita tidak terfikir sehingga sanggup menggadai nyawa pesakit-pesakit di Hospital berkenaan. Oleh kerana Hospital tersebut majoriti pesakitnya adalah terdiri dari kaum Cina, saya yakin kaum Cina semakin meluat dan marah dengan pemimpin MCA yang membodek ini.

azlanKalau Tok Jib laknatullah kata Anwar berpura-pura sakit, Hishamuddin pula berkata PDRM tidak bertindak ganas, Liow pula berkata asap yang memasuki ruang kawasan Hospital itu sebenarnya dibawa oleh angin. Katanya, dakwaan yang berlegar di media internet berhubung tembakan ke arah hospital itu adalah tidak benar.

Lupakah beliau sekarang ini zaman IT, zaman canggih di mana kita di bumi boleh nampak dan lihat Angkasawan yang berada di bulan. Apatah lagi kejadian yang berlaku di depan mata dan di negara kita sendiri. Beberapa rakaman video dan gambar yang dikemukakan terus diperlekehkan oleh kerajaan termasuk anggota jemaah menteri.

Menurut kesebelas-sebelas doktor berkenaan, pihak berkuasa tanpa rasa malu terus menafikan serangan itu di sebalik pelbagai bukti yang dikemukakan dan ramai saksi yang tampil membuat pengakuan. Di antara Doktor-Doktor yang bersetuju untuk membuat pengakuan itu adalah Dr Musa Nordin, Dr Sheikh Johari Bux, Dr Ng Kwee Boon, Dr Ng Swee Choon, Dr Ronald Macoy, Dr David Quek, Dr Mary Cardozo, Dr Farouk Musa, Dr Mazeni Alwi, Dr Pixie Low dan Dr Steve Wong.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 1"Adalah menjijikkan pihak berkuasa yang diamanahkan tanggungjawab kepolisian menjaga negara dan melindungi mereka yang lemah, tanpa rasa malu menafikan perbuatan mereka secara umum, di sebalik kejadian itu disokong banyak gambar, video dan pengakuan saksi termasuk pemerhati berkecuali,” kata mereka.

`Bangkai gajah boleh di sorok'. Kerajaan tiada pilihan lain kecuali mengaku bersalah dan bertindak segera untuk mengambil tindakan kepada pihak yang tidak bertamaddun itu. Kejadian ini amat memalukan negara ini dari pandangan dunia luar yang lebih bertamaddun.

Selepas ini, kita tidak tahu mana satukah Menteri yang akan bertindak berbohong sepertimana tok Jib laknatullah, Hishamuddin dan Liow. Jika sebelum ini mereka mendakwa Anwar kaki bohong, nah, sekarang kita sudah tahu kabinet yang ada sekarang adalah kabinet `kaki bohong'. Kita akan terus membongkar kejelekan dan kezaliman mereka walau dengan apa cara sekalipun kerana kita tidak mahu negara ini dipimpin oleh pemimpin atau puak yang zalim. /wfauzdin.blogspot.com

Isnin, 4 Julai 2011

BERSIH BUKAN `KOTOR' - PENGERUSI PKR PAHANG

Oleh: WFAUZDIN NS

TITAH Sultan Pahang semalam berkenaan Perhimpunan BERSIH mendapat reaksi berbeza dari beberapa pihak. Akhbar Sinar hari ini menyiarkan komen daripada Pengerusi PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman berkaitan isu yang sama.

Beliau mengatakan bahawa Perhimpunan BERSIH mempunyai matlamatnya yang tersendiri yang menggariskan 8 perkara yang menjadi tuntutan BERSIH. Sehingga kini, tiada pihak yang dapat membuktikan perhimpunan tersebut `kotor' seperti dakwaan pihak kerajaan dan digembar gemburkan oleh media pro kerajaan.

"Pihak yang menuduh perhimpunan ityu `kotor' adalah mereka yang takutkan pembersihan di dalam pendaftaran pengundi". "Bagi saya, tujuan BERSIH ini murni. Orang politik yang menjadikannya perhimpunan ini `kotor' serta sengaja mencetuskan huru-hara", katanya.

Dato' Fauzi menambah, "BERSIH hanya mahu memastikan proses undian dalam pilihanraya akan datang tiada sebarang unsur penipuan. Jika tujuan itulah yang dikatakan motif buruk, maka jelaslah pihak kerajaan mempunyai agenda sendiri dalam pilihanraya akan datang", tegasnya.

Kenyataan media Dato' fauzi jelas membuktikan bahawa tiada niat yang tersembunyi dari hasrat BERSIH untuk mengadakan perhimpunan ini nanti. Sehingga artikel ini ditulis, saya difahamkan pimpinan PR bersedia untuk bertemu dengan Ke Bawah DYMM Seri Paduka YDP Agung untuk menyatakan hasrat suci BERSIH.

Jelas, matlamat BERSIH ini semestinya ditentang oleh sang Penguasa yang takut kehilangan kuasa sekiranya mandat sebenar diberikan kepada rakyat untuk memilik kerajaan. Seandainya mereka merasa tidak bersalah, mengapa perlu takut untuk menghadapi BERSIH?/wfauzdin.blogspot.com
Terdapat ralat dalam alat ini