JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 29 Jun 2011

MARI ISTIHARKAN `RAJA KATAK' ADALAH `BASTARD'

Sedapnya mulut raja katak sebut orang lain `Bastard' (anak haram). Aku pun boleh cakap raja katak Pasir Mas itu juga `Bastard'. Dia tuduh Majlis Peguam `double standard', aku pun boleh kata dia `double standard' gak pasal dia menang kerusi dipinjamkan oleh PAS, tetapi hentam PAS macam nak gila. Baca sini.



Majlis Peguam rata-ratanya cerdik, bukan macam raja katak yang kerjanya mengampu siang malam. Jadi, pelik apa jika kita istiharkan raja katak ini `Bastard' juga. Setuju?

Selasa, 28 Jun 2011

MAHKAMAH PUN TAYANG VIDEO LUCAH TANPA SEBAB?

Oleh: WFAUZDIN NS

SISTEM kehakiman negara sekali lagi tercemar apabila di dalam mahkamah itu sendiri tayangan video seks dipertontonkan tanpa ada keperluan dari segi undang-undang. Sistem ini rosak apabila institusi kehakiman diperbudak-budakkan oleh kuasa politik yang dikuasai oleh rejim yang zalim, angkuh dan dipimpin oleh pemimpin yang tiada didikan agama. Maka, rosaklah institusi kehakiman angkara mereka.

Di dalam kes Datuk T yang dituduh menayangkan video lucah, mereka telah pun mengaku bersalah dan video tersebut telah diperakui sebagai tulen, maka di mana keperluannya mahkamah untuk menayangkan video lucah tersebut di khalayak awam? Apa tujuan tayangan itu dan relevenkah dengan kes yang dibicarakan sedangkan sidituduh mengaku bersalah? Ertinya. sememang ianya sengaja dilakukan dan buktinya bak kata Nazri Aziz, Hakim menggunakan budi bicaranya untuk menayangkan video seks atau tidak di dalam mahkamah. Adakah budi bicara sewenang-wenangnya boleh digunakan tanpa mempunyai alasan yang kukuh? Kenyataan Nazri Aziz di sini.

Adakah selama ini sesiapa yang dituduh di mahkamah atas kesalahan menayangkan video lucah dan mereka mengaku bersalah, maka mahkamah tayangkan juga video berkenaan? Saya rasa inilah satu-satunya kes yang ganjil berlaku dan sememangnya apa jua kes yang melibatkan DS Anwar pasti berlaku beberapa keganjilan. Baru-baru ini seorang India pemandu lori yang didakwa atas kesalahan yang sama, mengaku bersalah dan dipenjarakan 3 tahun. Adakah video lucah kepunyaan beliau ditayangkan di mahklamah?

Sekiranya seseorang yangh dituduh tidak mengaku bersalah, ada lojik dan relevennya video tersebut ditayangkan sebagai bahan bukti di mahkamah. Itu pun kebiasaannya dibuat secara tertutup di dalam mahkamah. Berbeza dengan kes melibatkan DS Anwar ini. Apabila ini terjadi, mudah kita buat kesimpulan bahawa drama ini memang sengaja dilakukan untuk mengaibkan Ketua Pembangkang tersebut sedangkan sehingga kini mereka gagal menyabitkan DS Anwar./wfauzdin.blogspot.com

GEMPAR - IBU PEJABAT PKR DI TROPICANA DI GANGGU `WOLFMAN' ?

Oleh: WFAUZDIN NS

JIKA benar berita di bawah ini, maka sahih lah bahawa sememangnya Pemuda Umno bacul dan dayus serta kehabisan modal di dalam meraih sokongan rakyat. Tindakan paling tidak bertamaddun dengan menunjukkan `berani' tidak bertempat berlagak seperti `Samseng Kampung Dusun' hanyalah menyerlahkan `ketololan' pimpinan mereka berpolitik.

Tiada keberanian bersemuka, jauh sekali untuk berdebat samada bos mereka yang paling tinggi sehingga ke `cicak mengkarung'. Sikap ganas dan provokasi ini seperti telah mula dihalalkan di negara ini dan amat malang sekali tiada seorang pun yang ditangkap hatta sehelai baju `merah patriot' yang dirampas. Ini lah yang dikatakan oleh DS Anwar perangai `Pandi Kutti'.

Setelah puas menyalak siang malam di dalam TV menentang Perhimpunan BERSIH, kata-kata mereka tidak laku lagi malahan ditertawakan orang. Sambutan kepada BERSIH bertambah hebat sehebat nyaringnya salakan puak ini. Akhirnya, mereka bertindak umpama `mat rempit' yang tidak bersekolah menyerbu ke Pejabat PKR. Ugutan dikeluarkan dan cabaran dibuat di hadapan bangunan batu. Tiada sesiapa pun waktu itu, andainya batu bangunan itu boleh bercakap, sudah pasti kumpulan tidak siuman itu akan ditertawakan oleh bangunan itu sendiri.

Betapa teruknya mereka, berani berdebat dan menyalak di hadapan bangunan tidak berpenghuni. Kita sering mendengar anjing menyalak di tengah malam ketika sunyi sepi dan tiada orang. Mengapa tidak boleh berfikiran rasional? Beranikah puak ini berdebat secara terbuka melalui TV tentang isu Perhimpunan BERSIH yang dibenarkan oleh Perlembasgaan ini? Jawapannya, sudah pasti tidak. Mereka tidak akan berani untuk berdebat kerana bos mereka pun tidak pernah berani untuk berdebat walaupun dicabar banyak kali oleh DS Anwar.

Tidak perlu ulas panjang, anda boleh nilai sendiri kualiti yang ada pada Pemuda Umno setelah anda membaca berita ini seperti di bawah;

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Polis ‘tengok’ 300 Pemuda Umno berhimpun, ugut bakar ibu pejabat KEADILAN

(Oleh Sidiqin Omar)


DAMANSARA: Kira-kira 300 Pemuda Umno yang berkonvoi dengan motosikal, kereta dan kenderaan pacuan 4 roda berhimpun depan ibu pejabat KEADILAN dengan lempar ugutan untuk membakar bangunan itu, jika pimpinan KEADILAN meneruskan Himpunan Bersih.

Konvoi itu tiba di hadapan ibu pejabat parti di Tropicana di sini, kira-kira jam 11 malam semalam dan melaungkan perkataan kesat termasuk mencaci dan menghina pimpinan Bersih, Datuk Ambiga Sreevenasan dan Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mengikut paparan twitter, konvoi itu dilapor bergerak dari Batu Tiga, Shah Alam dan berkumpul di stesen minyak Kampung Sungai Kayu Ara sebelum bergerak ke ibu pejabat parti.

Ketua Ranting PJS, M Jeyabalan memberitahu Keadilan Daily, anggota polis yang berada di tempat kejadian hanya memerhati gelagat penyokong yang membawa bendera Umno dan memakai t-shirt Patriot, tanpa mengambil sebarang tindakan menghalang.

Ketika konvoi yang diketuai Exco Pemuda Umno, Lokman Nor Adam tiba di ibu pejabat parti, tiada pimpinan KEADILAN berada di lokasi berkenaan.

Mengikut satu sumber, konvoi berkenaan kemudian bergerak ke PJS 8, Petaling Jaya.

Beberapa pimpinan parti termasuk Angkatan Muda KEADILAN (AMK) kemudian bergegas ke ibu pejabat sebelum membuat laporan polis di balai Tropicana yang terletak di deretan bangunan sama./SK

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=16085

`WABAK DEMAM KUNING' MELANDA NEGARA ? SATU HIKAYAT..


Warna `KUNING' di lampu Isyarat bakal ditukar?

Oleh: WFAUZDIN NS

`DEMAM Kuning' melanda negara waktu ini. Nampaknya pihak pemerintah bersungguh-sungguh untuk menghalang `virus demam kuning' dari merebak ke merata pelusuk negeri. Namun, dikhabarkan sudah terlewat kerana `wabak kuning' ini telah pun semakin meresap ke setiap nadi rakyat yang cintakan keamanan dan keadilan.


Diburu?

Berbagai perkhabaran angin di dengar angkara `wabak' ini. Melalui Face Book dan cerita dari mulut ke mulut, di antara lain kisah tragis berkaitan `wabak demam kuning' ini dapat saya kumpulkan seperti berikut:

1. Beberapa gerai mainan di sekitar pasar malam dan kedai menjual patung mainan diserbu pihak berkuasa untuk mencari `spongebob' untuk ditahan kerana patung mainan tersebut berwarna `KUNING'.


Sami berbaju KUNING

2. Diberitakan operasi khas sedang dilakukan serentak di seluruh negara untuk menukar lampu warna KUNING di setiap lampu isyarat di jalanraya.

3. Khabar angin menyebut artis terkenal NING Baizura kini berada di dalam ketakutan kerana diburu oleh pihak tertentu angkara namanya terdapat unsur-unsur KeKUNINGAN'.

4. Beberapa hospital dikejutkan dengan satu operasi besar-besaran untuk menangkap dan menggari bayi-bayi yang baru lahir yang mengidap penyakit KUNING.

5. Sebuah sekolah rendah hari ini yang sedang melangsungkan pertandingan sukan diserbu oleh pihak berkuasa dan mereka telah merobohkan sebuah khemah untuk peserta-peserta sukan. Diberitakan Guru Besar sekolah tersebut diberi amaran keras kerana mewujudkan khemah yang tertulis di depan RUMAH KUNING.

6. Khabar angin bertiup kencang menyebut beberapa Sami telah ditahan kerana memakai pakaian KUNING di dalam Tokong mereka.

Itu lah di antara khabar-khabar angin yang bertiup kencang akibat `wabak demam KUNING' yang mengerikan ini. Difahamkan seorang Profesor kangkung dari jurusan perubatan memberi pandangan bahawa `Wabak Demam Kuning' ini boleh diatasi dengan warna `MERAH Patriot'.

Walau bagaimanapun, seorang bomoh politik dari Sarawak mendedahkan rahsia untuk mematahkan `wabak demam kuning' yang melanda sekarang. Bomoh tersebut mendedahkan bahawa wabak yang menakutkan ini hanya boleh dihapuskan dengan mengumpulkan beberapa ekor `katak puru' yang mesti dibawa dari Pasir Mas. Bomoh tersebut sebelum ini pernash digunakan oleh seorang pemimpin politik di Sarawak, khabarnya.

Berbagai usaha telah dilakukan melalui jabatan-jabatan kerajaan dan seluruh media untuk memberi peringatan kepada rakyat tentang `wabak demam KUNING' ini. Wabak ini perlu dibenteras dan dihapuskan sebelum 09 Jul nanti. Jika tidak, wabak ini akan memberi kesan kepada Putarajaya. Itulah cerita-cerita yang saya dengar. /wfauzdin.blogspot.com

Ahad, 26 Jun 2011

PEGUAM SERTAI PERHIMPUNAN BUKTI PERHIMPUNAN TIDAK MELANGGAR UNDANG-UNDANG

Terasa lega kita bila mendapat tahu bahawa Perhimpunan BERSIH yang akan diadakan pada 09 Jul nanti akan turut dihadiri oleh lebih kurang 300 orang peguam. PAS juga diberitakan berjanji akan membela sekiranya terdapat peserta-peserta perhimpunan aman itu nanti ditahan oleh pihak berkuasa. Baca sini.

Apabila pihak peguam juga akan turut serta, ini menjelaskan lagi kepada kita bahawa Perhimpunan BERSIH yang dirancang itu tidak menyalahi peraturan dan undang-undang negara. Di dalam TV sibuk dijelaskan bahawa perhimpunan itu `haram' kerana tidak mempunyai permit. Semenjak bila di dalam negara tercinta ini perhimpunan yang dianjurkan oleh Pembangkang mendapat permit?

Ini semua gagal dijawab oleh pihak berkuasa sepertimana mereka juga gagal menjawab mengapa orang yang memakai dan menjual baju BERSIH juga ditahan. Najib telah gagal melakukan transformasi di dalam era pemerintahannya sebagaimana yang dijanjikan sewaktu mula beliau mengambil tugas jawatan PM dari Pak Lah. Najib kembali kepada stail kepimpinan Mahathir dan beliau tidak belajar dari kesilapan Mahathir.

Tanda-tanda kerajaan akan jatuh adalah apabila kezaliman dan salahguna kuasa semakin berleluasa. Malangnya, ada di kalangan cerdik pandai bertaraf Profesor berjaya diperbodohkan sehingga asas di dalam demokrasi pun mereka tidak mengerti.

Belajarlah dari kejatuhan rejim Mubarak di Mesir yang mana kemungkaran, salahguna kuasa dan kezaliman tidak akan kekal selama-lamanya.

Sabtu, 25 Jun 2011

AKHIR ZAMAN - PENAYANG VIDEO SEKS MENDAPAT SOKONGAN?

Oleh: WFAUZDIN NS

SIBUK sejak kebelakangan ini orang bercakap pasal betul kah Perhimpunan atau Demontrasi BERSIH pada 09 Jul nanti `haram' dari segi hukum agama dan undang-undang negara. Sebenarnya Perhimpunan BERSIH pada 09 Jul nanti `halal' samada dari segi hukum agama mahupun undang-undang negara dan ianya merujuk kepada pendapat dari berbagai pihak.

Terbukti pula hari ini, sekumpulan dari Perkasa telah pun mengadakan demontrasi secara aman di hadapan kompleks mahkamah Jalan Duta, KL untuk menyokong penayang video lucah Datuk Eskay. Kita tidak perlu persoalkan mengapa di akhir zaman ini orang yang melakukan dosa besar seperti penayang video seks ini mendapat sokongan dari kumpulan yang jahil, tetapi kita perlu hormati hak mereka untuk berhimpun secara aman.

Adakah kumpulan kita yang menentang pendapat kumpulan Perkasa itu berhimpun juga di tempat yang sama? Tidak, kita tidak perlu mengacau mereka kerana kita mahu mereka aman sepanjang menunjukkan kejahilan mereka di dalam isu tayangan video seks ini. Oleh yang demikian, kita semakin yakin bahawa perhimpunan aman masih dibenarkan di negara ini hatta perhimpunan menyokong penayang video lucah. Justeru itu, adakah perhimpunan Bersih pada 09 Jul nanti yang menuntut SPR membersihkan perjalanan pilihanraya sesuatu yang salah?

Berita tentang kumpulan Perkasa yang berhimpun hari ini saya salin semula seperti di bawah atau klik di sini.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sekumpulan kira-kira 100 orang berkumpul di kompleks Mahkamah Jalan Duta di Kuala Lumpur awal pagi ini menunggu kehadiran trio 'Datuk T' yang dijangka didakwa atas tuduhan menayangkan satu video seks di sebuah hotel tiga bulan lalu.

datuk t supporters in court 1Mereka, antaranya dipercayai anggota PERKASA, hadir memberi sokongan kepada 'Datuk T' yang mendedahkan video aksi seks individu yang mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sambil memegang pelekat bertulis 'Hidup Datuk T' dan Kami Sokong Perkasa', mereka melaungkan sokongan Datuk T.(Malaysiakini)

Jumaat, 24 Jun 2011

MULANYA KATA ANWAR, KEMUDIAN KATA TAK TUDUH ANWAR, HARI INI KATA ANWAR PULA, YANG KENA TIPU RAKYAT YANG BODOH

MAKA, Datuk T pun mengaku bersalah tapi hukuman ditangguh pulak. Mengapa ditangguh, Wallahu Aklam. Dalam kes yang sama, tayang video lucah yang melibatkan P.Kanapathy di Melaka baru-baru ini kena maksima 3 tahun. Datuk T tangguh dulu. Baca sini.

Aku ingatkan yang tak mengaku bersalah je kes tangguh, rupa-rupanya yang mengaku bersalah pun hukuman ditangguh. Gamaknya nak fikir nak kasi apa `hadiah' buat mereka. Rahim Thamby pula hanya `bersubahat'. Tentulah bersubahat kurang sikit hukumannya dan mungkin selamatlah jawatan Pengerusi Risda yang dia pegang tu.

Betul juga kata Anwar. Kalau apa pun kes yang melibatkan beliau mesti ada yang pelik lain dari lain. Eskay pula bercelaru. Mula-mula angkat sumpah sebut Anwar yang beraksi dalam video tersebut. Kemudiannya, beliau berkata beliau tidak tuduh Anwar berzina. Hari ini dalam mahkamah beliau mengesahkan memang Anwar. Putar punya putar, faham-fahamlah kita isu sebenar kes ini. Tapi, masih ada yang bengong yang percaya pada orang berbaju besi sembahyang satu rokaat sebelum angkat sumpah ini.

Lupa pula nak tanya, hari ini ketiga-tiga `three strooges' tu pakai baju besi ke tak hadir mahkamah? Kelakar gila.

Khamis, 23 Jun 2011

PEMUDA MCA SUDAH MULA NAIK ANGIN DENGAN RAKAN UMNO IAITU PERKASA

Oleh: WFAUZDIN NS

SATU lagi tamparan buat Umno apabila Pemuda MCA Indera Mahkota hari ini membantah sikap Ibrahim Ali, Presiden PERKASA yang melampau dan ekstrim terhadap kaum Cina di dalam isu Perhimpunan Bersih 09 Jul nanti. Hari ini, Sinar melaporkan Pemuda MCA bahagian Indera Mahkota, Kuantan mahu agar KDN bertindak tegas terhadap Ibrahim Ali.

PERKASA, diakui atau tidak sememangnya adalah ejen Umno di dalam senyap dan buktinya pemimpin PERKASA bebas berbuat apa sahaja. Sebelum ini Ibrahim Ali menimbulkan isu `Perang Salib' kununnya ada pihak yang mahu agama Kristian dijadikan sebagai agama rasmi di negara ini. Akhirnya isu tersebut dibawa angin lalu, tiada sesiapa yang ditangkap atau didakwa sama Ibrahim Ali, Blogger yang menyiarkan cerita karut tersebut termasuk akhbar Utusan yang menghangatkan lagi cerita tepi longkang berkenaan.

Setelah tidak laku dengan mainan `Perang Sabil' Ibrahim Ali mahu menjadi hero katak di dalam isu Perhimpunan Bersih. Kaum Cina terus menjadi sasaran persatuan yang murahan ini. Ibrahim Ali terus selamat walaupun mengeluarkan amaran `kaum Cina perlu simpan stok makanan' di rumah. Mengapa Ibrahim Ali selamat? Tahu-tahu sudah lah sepertimana kita tahu mengapa Datuk Eskay masih tidak ditangkap atau didakwa walaupun mengaku menayang video lucah.

Justeru itu, harapan kita amat cerah ke Putrajaya dengan bantuan tanpa disangka oleh PERKASA ini. Malahan kita terus berharap agar Ibrahim Ali sihat dan tidak dimasukkan ke wad lagi bagi membolehkan `katak' ini terus berbunyi walaupun semakin sumbang. /wfauzdin.blogspot.com

Rabu, 22 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH - NASIHAT IKHLAS BUAT RAJA KATAK BERAHIM

Oleh: WFAUZDIN NS


SEMPENA perhimpunan Bersih pada 09 Julai ini nanti, aku nak nasihatkan kepada raja katak Berahim Perkosa tu agar tarik balik hasrat beliau untuk mengetuai perhimpunan bersama kumpulan Bersih itu nanti. Hanya beliau seorang saja aku mahu nasihat agar tarik balik keinginannya untuk menjadi hero atau pejuang `perang salib' yang pernah diimpikannya itu.

Kepada katak-katak bawahan Perkosa yang lain tu aku alu-alukan lah bersama kita meraikan hari sebenar demokrasi terpimpin di bawah kerajaan Umporno. Kita sebenarnya bimbang akan keselamatan raja katak Berahim, bukan masalah berlaku pergaduhan kerana kita hadir bukan untuk bergaduh tetapi kita khuatir atas tahap kesihatan beliau sejak kebelakangan ini.

Kita semua maklum, raja katak Berahim baru saja ditahan beberapa hari di hospital akibat sakit jantung beliau kalau tak salah dan aku rasa beliau pun ada penyakit semput. Setiap kali beliau berucap, jelas macam orang semput walaupun cuba untuk menunjuk hebat dan bersemangat tetapi maklumlah orang semput, tarik nafas pun orang dah tahu. Itu yang kita bimbang sangat.

Hampir pasti, pada 09 Jul nanti segerombolan kaki pancut (water canon) beserta dengan bermacam jenis gas akan menyambut perayaan demokrasi terpimpin itu nanti. Ini amat bahaya buat yang sakit jantung atau semput. Jadi, molek benarlah raja katak ini tidak payah menyiksakan diri, baik balik kampung dan duduk diam-diam bawah tempurung. Kalau terjadi apa-apa nanti, sesak nafas atau apa pun, belum tentu dapat gelaran `Syahid'.

Jangan nanti seperti kata pepatah `mati katak' akibat kelakuan bodoh sendiri. Malang buat apa nak dicari apatah lagi mahu mencipta malang. Kumpulan Bersih sudah biasa dengan permainan pancutan air dan gas ini, cuma kita bimbang jika raja katak Berahim belum sebati lagi dengan air kimia tersebut. Nasihat aku, eloklah raja katak Berahim balik ke Pasir Mas dan bina `kubur' sendiri kerana dengar ceritanya di dalam PRU akan datang seekor katak akan dimakamkan di situ./wfauzdin.blogspot.com

BUAT MALU ORANG JEMPOL JE TOK UBAN NI

Oleh: WFAUZDIN NS

SAKIT perut aku menahan ketawa membaca kenyataan bekas MP Parlimen Jempol, Khalid Yunus di dalam akhbar Sinar hari ini. Orang tua beruban putih ini mungkin terlebih nyanyuk gamaknya. Beliau cuba mengulas isu perhimpunan BERSIH, kununnya mahu jadi hero setaraf hero katak Berahim Ali.

Apa beliau kata? "Jangan ganggu hak orang kalau hak sendiri tidak mahu diganggu". Amaran itu ditujukan beliau kepada Datuk S. Ambiga Pengerusi BERSIH. Beliau berucap semasa perhimpunan anjuran PERKASA semalam yang mudah pula mendapat permit berhimpun dan berceramah. Aku nak bagitahu la orang kampong aku ni, wahai Khalid, orang bercerita pasal perhimpunan BERSIH, yang awak merepek pasal hak tu buat apa? BERSIH ganggu hak siapa? Hak SPR? Habis tu, hak rakyat untuk memilih dan mengundi mengikut sistem dan peraturan yang adil bagaimana?

Lebih kelakar lagi apabila tok uban ini merapu dengan ayat ini, " Mengapa perkara dalam Perlembagaan dipertikaikan oleh BERSIH? "Hak Melayu sudah termaktub sebagai hak Melayu". Aduhhh....betapa bengapnya bekas MP Jempol ini. Apa kena mengena perhimpunan BERSIH dengan hak Melayu dalam Perlembagaan? Tok uban ni tau ke BERSIH tu apa? Atau selama ini dia tidor kemudian dikejutkan oleh PERKASA untuk berucap. Dalam keadaan mengigau tok uban ni pun bercakap pasal hak Melayu.

Wahai tok uban, jangan malukan orang Nogori Sembilan weh... Aku nak ajar sikit tok uban ni. BERSIH menuntut beberapa perkara yang ada kaitan dengan membaikpulih sistem pilihanraya agar lebih baik dan telus. Apabila disebut pilihanraya, ini bukan soal hak Melayu atau mana-mana kaum. Tok uban ingat BERSIH ini mahu hapuskan hak Melayu untuk mengundi ke? Di mana pula perkara dalam Perlembagaan yang BERSIH langgar? Bahkan, BERSIH mematuhi perkara di dalam Perlembagaan yang membenarkan perhimpunan secara aman. Itu pun susah sangat ke Khalid Yunus nak faham?

Amat malang sekali, orang macam ini digunakan oleh Umno untuk menjalankan propaganda anti BERSIH. Beliau bukan sahaja gagal, malah menampakkan kebodohan pemikirannya. Nasib baik beliau tidak lagi menjadi MP Jempol, jika tidak, malu rakyat Jempol ada Wakil Rakyat sebodoh ini. Entah macam mana dulu beliau ini dipilih jadi Wakil Rakyat dan jadi Menteri tak tahu lah.

Apa pun, tahniah buat Khalid yunus. Paling tidak pun menambahkan lagi keyakinan rakyat untuk menyokong BERSIH kerana hujah pemimpin Umno terutamanya dari PERKASA semuanya hujah yang berstatus longkang./wfauzdin.blogspot.com

Selasa, 21 Jun 2011

MANUSIA BERKULIT PANDI KUTTI DARI KULIM PUNYA AUTA

Oleh: WFAUZDIN NS

ADA seorang manusia berkulit binatang `pandi kutti' berasal di Kulim Bandar Baru menjerit-jerit macam orang gila bagitau semua orang bahawa di era reformasi Anwar telah mengarahkannya membuat onar atau huru-hara. Manusia kaki temberang dan terkenal dengan kaki kencing dan berhutang merata-rata ini cuba nak memperbodohkan rakyat melalui media syaitan yang ada.

Beliau sangka di era reformasi dulu semua rakyat yang ada hari ini belum lahir ke dunia lagi, sebab itu firaun besar Kulim ini mahu menipu. Kita semua tahu siapa yang berjuang kuat di era itu, dan VCD reformasi masih ada lagi tersimpan. Kita lihat mana muka `pandi kutti' Kulim waktu itu kecuali tukang pegang `loud healer'.

Kununnya Anwar harapkan beliau lakukan huru-hara, hebat sangatkah manusia yang ditendang oleh PAS ini? Jangan ingat bila pakai ketayap macam yahudi mabuk sudah merasa hebat sangat. Melalak dalam TV buat cerita karut dan fitnah demi mahui menjilat punggung sang Penguasa adalah satu kerja jijik lebih hina dari pelacur. Sebelum ini, orang yang sama juga buat cerita kununnya Anwar lah yang menyuruh beliau karang cerita pasal Altantuya. Semuanya mahu dilibatkan Anwar. Kerana apa?

Ya, kerana dia tahu barangsiapa yang mahu hidup senang dengan pangkat dan jawatan yang mudah hanya ada satu cara iaitu burukkan Anwar. Jika tidak percaya cuba tanya Ezam raja sesumpah. Tidak perlu susah payah, beberapa bulan sahaja masuk dalam geng sekutu Apco, dapat Senator. Yang bodoh siapa? Tentunya yang berjuang lama dalam parti sekular itu dan setia dulu, kini dan selamanya. Habuk pun tak dapat apa. Ezam sesumpah juga yang beruntung. Maki hamun, keji dan bermacam lagi kemudiannya melutut kembali kepada parti lama, menyalak lebih kurang maka dapat Senator.

Mungkin inilah taktik yang mahu Lembu Kulim ini nak guna. Dia tahu di dalam PRU akan datang rakyat Kulim mahu kuburkan dia dan kencing di atas kuburnya. Maka, awal-awal lagi dia karang cerita ini walaupun karangannya seperti orang bodoh tak cukup akal. Mudah-mudahan Allah laknat pembawa fitnah ini biar dia terbakar bersama-sama dengan kopiah tarbusnya itu./wfauzdin.blogspot.com

PEDULIKAN KIMMA, BERSIH BUKAN PERSATUAN MAMAK

Oleh: WFAUZDIN NS

PRESIDEN KIMMA, Datuk Syed Ibrahim yang baru dilantik menjadi Senator semalam menggesa agar Sultan Perak menarik balik gelaran Datuk yang dimiliki oleh Pengerusi Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil, Datuk S. Ambiga. Sifat dengki dan busuk hati Presiden Kongress India Muslim Malaysia ini menunjukkan betapa bacul dan dayusnya beliau yang takut menghadapi kebenaran.

Setelah dilantik menjadi Senator beliau semakin kuat `mengipas' kerajaan Umno/Bn. Sebelum ini beliau melakukan fitnah besar terhadap Pembangkang apabila mendakwa beliau diupah jutaan ringgit untuk menyokong Pembangkang. Sekali lagi kita mahu memberitahu beliau bahawa kita tidak perlukan `mamak pengipas' untuk berjuang bersama rakyat. Standard beliau hanya sebagai penebar roti canai sahaja dan tidak lebih dari itu.

Saya sokong 110 peratus kita memboikot semua restoren yang berdaftar di bawah KIMMA ini kerana sikap busuk hati dan dengki Presiden mereka. Datuk Syed Ibrahim sangka hanya beliau seorang sahaja yang layak mendapat gelaran Datuk, sedangkan orang lain tidak layak. Apa jasa beliau kepada rakyat? Kita cabar beliau memasuki pilihanraya umum akan datang dan bertanding di P.Pinang di mana terdapat ramai pengundi dari kaum seperti beliau. Di situ kita akan lihat sejauh mana hebatnya Syed Ibrahim ini.

Hanya kerana BERSIH ingin mengadakan perhimpunan aman menuntut pemulihan sistem pilihanraya di negara ini, maka KIMMA mendesak agar gelaran Datuk kepada Pengerusi BERSIH ini ditarik balik. Tiada cara lainkah untuk KIMMA mengampu kerajaan? Mengapa KIMMA tidak mahu mencadangkan agar diadakan forum atau debat terbuka dengan BERSIH untuk menunjukkan beliau benar-benar hebat? Mengapa mahu gunakan pengaruhnya untuk menjatuhkan atau menganiayai orang lain?

Sekali lagi, mari kita perhebatkan kempen boikot restoren KIMMA sehingga Presidennya sedar diri. Syed Ibrahim jangan ingat BERSIH ini adalah dari kumpulan India Muslim yang boleh beliau perbodohkan dengan jawatannya itu. Peduli apa dengan KIMMA kerana puak ini pun mencari makan di negara kita./wfauzdin.blogspot.com

Jumaat, 17 Jun 2011

UTUSAN BIADAP, SEMOGA MENDAPAT LAKNAT

Oleh: WFAUZDIN NS

SEMOGA Allah melaknat talibarut akhbar Utusan yang sanggup menghina dan mempersendakan hukum Allah. Memang wajar PAS menjauhi Umno kerana Umno gagal mendidik akhbar milik parti tersebut agar menghormati Islam kalaupun tidak menyokong perjuangan Islam.

Ruangan kartun yang disiarkan oleh akhbar itu hari ini jelas cuba mempermain-mainkan hukum Islam iaitu hukum tentang persaksian kes zina. Dalam hukum Islam jelas dinyatakan bahawa apabila seseorang Islam di tuduh melakukan zina orang yang menuduh perlu dibawakan 4 orang saksi yang tidak fasiq,” katanya.

Apakah tiada sedikit perasaan orang-orang Islam yang memakan gaji bekerja dengan Utusan ini tidak merasa berdosa dengan tingkah laku akhbar mereka? Atau mereka masih sanggup bersekongkol dengan akhbar laknat itu? Tidak cukup mereka memainkan isu liwat, video seks, mengapi-apikan perkauman, mengada-adakan cerita permusuhan Islam-Kristian, kini mereka lebih berani iaitu dengan menghina hukum Allah. Terasa lucu sangatkah kartun yang mereka siarkan itu?

Tiada perkataan lain yang paling sesuai untuk mereka yang menghina hukum Allah, melainkan mereka digelar `laknatullah'. Mereka sanggup mempersendakan hukum Islam semata-mata ingin memuaskan nafsu bos mereka.

Tunggulah masanya nanti, mereka akan tahu betapa langit itu tinggi atau rendah. Berpolitik secara `gampang dan celaka' seperti ini akan kita musnahkan sehancur-hancurnya. Mereka tidak merasa malu apabila kaum bukan Islam melihat perbuatan keji mereka menghina ugama sendiri, sedangkan pengikut agama Kristian atau Budha terlalu menjaga agama mereka.

Sekali lagi, boleh jahanam dengan cita-cita ingin bersatu dengan PAS. Marilah kita bersama yang masih ada kekuatan untuk pertahankan Islam bangun untuk mentalqinkan Umno yang semakin lama semakin melampau perbuatan mereka./wfauzdin.blogspot.com

Rabu, 15 Jun 2011

SIAPA BETINA INI YANG MAHU PINGAT ANWAR DITARIK?

Oleh: WFAUZDIN NS

UMI Hafilda, betina yang dulunya adik kandung kepada YB Azmin Ali dan juga kakak kepada Pengacara Azwan Ali, yang dikatakan telah dibuang dari keluarga oleh Alllahyarham ayahnya telah mengeluarkan kenyataan menggesa agar Pingat dan Darjah Kebesaran yang dimiliki oleh Ketua Pembangkang, DS Anwar ditarik balik.

Betina berumur yang masih belum mempunyai laki ini semakin meroyan dan masih tidak mahu insaf dengan apa yang telah terjadi di dalam seluruh kehidupannya. Sifat dendam, sakit hati dan cemburu beliau terhadap pengaruh DS Anwar seolah-olah menggambarkan beliau adalah musuh politik DS Anwar yang utama, sedangkan Umi Hafilda tiada pengaruh hatta menjadi Ketua Wanita Umno Cawangan sekalipun. Maka, memang wajar DS Anwar tidak melayani betina yang mengaku memiliki berbelas-belas video lucah ini.

DS Anwar sejak mula lagi menyebut beliau tidak hairan jika Pingat/Darjah Kebesarannya ditarik balik kerana beliau tidak pernah memintanya dulu. Bahkan, beliau bersedia untuk mengarahkan isterinya DS Wan Azizah meletakkan kesemua Pingat/Darjah Kebesaran yang dimilikinya ke dalam dulang dan diletakkan di pintu pagar rumahnya jika ada yang ingin menariknya kembali.

Untuk pengetahuan betina itu, sokongan dan dokongan rakyat terhadap DS Anwar bukan terletak kepada Pingat/Darjah Kebesaran yang beliau miliki. Rakyat menyokong kerana prinsip perjuangannya sama seperti sokongan terhadap Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu walaupun beliau tidak mempunyai satu Pingat/Darjah Kebesaran sekalipun. Seandainya kesemua Pingat/Darjah Kebesaran yang dimiliki oleh DS Anwar itu ditarik balik kemudiannya diserahkan kepada Umi Hafilda, adakah rakyat akan menyokong dan menyanjung "Dato' Seri Umi Hafilda"? Sekejap, terasa mahu muntah pula.

Kenyataan Umi di dalam Malaysiakini, " Justeru, beliau mahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Majlis Raja-Raja mempertimbangkan supaya menggugurkan gelaran dan darjah kebesaran yang dikurniakan kepada Anwar ketika berkhidmat dalam kerajaan sebelum ini. "Beliau adalah pengerak reformis dalam parti pembangkang yang menentang ketuanan negara dan mempertikaian kredibiliti Majlis Raja-Raja, dia tidak layak diberikan sebarang anugerah dan pingat," katanya.

Menurut Umi lagi, Anwar tidak boleh diberi muka lebih-lebih lagi pemimpin terbabit pernah menerima hukuman penjara. Umi Hafilda, 37, mengeluarkan kenyataan itu sebaik hadir memberikan sokongan kepada 13 NGO yang membuat laporan polis berkenaan Perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) di Balai Polis Melaka Tengah.

Hujah bodoh dari Umi dapat membayangkan betapa rosaknya pemikiran anak terbuang ini. Semenjak bila DS Anwar mempertikaikan kredibiliti Majlis Raja-Raja? Apakah ketuanan negara yang dimaksudkan oleh Umi itu? Saya percaya, Umi Hafilda pun tidak tahu apakah ketuanan negara kita sekarang. Adakah ketuanan Melayu atau 1 Malaysia? Hujah Umi bahawa DS Anwar pernah masuk penjara maka wajar Pingat/Darjah Kebesaran beliau ditarik balik. Mengapa tidak gesa agar Presiden Perkasa, Ibrahim Alkataki juga diambil tindakan sedemikian? Mengapa Umi Hafilda tidak menggesa Najib memecat Ezam raja Sesumpah dari menjadi Senator? Bukankah Ibrahim Alkataki dan Ezam juga pernah masuk penjara?

Demi untuk mencari sesuap nasi, betina ini sanggup berbuat apa sahaja hatta memakan `bangkai' yang disajikan. Memang kadangkala kita merasa simpati dengan anak yang terbuang ini, jika dahulu adiknya Azwan Ali bersamanya tetapi sekarang adiknya sendiri sering mengungkap perkataan `betina neraka ke tujuh' di dalam Twitternya. Memang sudah nasib dan balasan terhadap orang yang derhaka kepada ayahnya./wfauzdin,blogspot.com

ISU NELAYAN MOGOK - SATU TAMPARAN MEMALUKAN DARI MCA KEPADA PEMIMPIN UMNO

Oleh: WFAUZDIN NS

TUDING menuding jari terus berlaku di antara pemimpin di dalam Bn dalam isu mogok nelayan lantaran kerja menyusahkan rakyat oleh pemimpin Umno. Pemotongan subsidi minyak bagi nelayan laut dalam nampaknya sekali lagi membuktikan kerajaan Bn tidak prihatin dengan masalah rakyat.

Paling menarik, telatah Menteri dari Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob selaku Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menyebut bahawa Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek gagal mengetengahkan masalah dan keluhan nelayan laut dalam Kelas C2 berhubung isu berkenaan.

NONEKenyataan Menteri yang popular dengan jasanya menaikkan harga barang ini disangkal keras oleh Presiden MCA itu sendiri. Satu `tamparan memalukan' dari Dr Chua apabila beliau berkata `Menteri itu tidor'.Link
Kenyataan Malaysiakini, " Dr Chua sebaliknya berkata, beliau tiada ketika mesyuarat itu bulan lalu membincangkan tindakan menamatkan "super subsidi" untuk sembilan jenis kenderaan komersial, seperti didakwa Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

"Saya rasa menteri mungkin tidur, kerana saya tidak hadir mesyuaat itu," katanya dalam sidang media.(Malaysiakini).

Malang sungguh Umno memiliki Menteri seperti ini yang diperlekehkan oleh pemimpin MCA. Sebab itu tidak menghairankan jika ada yang berkata rakyat kini susah kerana pemimpin tidak tahu bekerja. Apabila sudah terdesak, rakyat bangkit membantah maka mulalah mereka mencari sasaran untuk menuding jari. Kali ini sasarannya memakan diri.

Justeru itu, tiada pilihan lagi. Pemimpin-pemimpin di dalam Bn sekarang sudah menjadi huru-hara dan hubungan Umno dengan MCA dan Gerakan tidak semesra dahulu. Umno kini keseorangan akibat perbuatan mereka sendiri. Sudah sampai masanya rakyat bangkit menghukum mereka./wfauzdin,blogspot.com

Isnin, 13 Jun 2011

PERHIMPUNAN BERSIH, KITA ALU-ALUKAN KUMPULAN RAJA KATAK

Oleh: WFAUZDIN NS

SELAMAT datang kita ucapkan kepada PERKASA di bawah `Panglima Perang Salib' nya iaitu Ibrahim Alkataki ke Perhimpunan BERSIH pada 09 Julai nanti. Bukan sahaja PERKASA, malahan sesiapa pun boleh datang berhimpun asalkan menjaga keamanan dan ketenteraman awam, itu pokoknya.

Jika PERKASA berhajat untuk datang bagi mencetuskan provokasi, lebih baik lupakan sahaja niat buruk itu. Jika sekadar hadir untuk mengangkat sepanduk yang tertera `KAMI MENYOKONG PENGUNDI HANTU DAN UNDI POS' itu lebih baik daripada puak-puak PERKASA melompat-lompat macam `katak' walaupun pemimpin mereka dikenali sebagai `raja katak'. Baca sini.

Helah PERKASA yang menyebut akan turut serta berhimpun tidak lain tidak bukan hanyalah satu taktik agar pihak berkuasa melarang perhimpunan BERSIH yang telah dirancang. Atas alasan, jika PERKASA berhimpun akan berlaku provokasi dan berlaku pergaduhan. Ertinya, jika PERKASA tidak hadir perhimpunan berjalan dengan aman dan teratur. Maka, apa pihak berkuasa perlu buat? Jika mereka bijak, sudah tentu sekumpulan yang datang ke program orang lain perlu dihalang. Demontrasi PERKASA yang diadakan serentak diseluruh negeri meminta DNA Anwar dahulu pun kita tidak ganggu. Mengapa mereka ingin menganggu program kita?

Terserlah sekarang bahawa PERKASA adalah alat Umno. Kita tidak harus peduli dengan ugutan PERKASA yang sentiasa berhati busuk itu. Adakah kerana ingin mengikut kehendak PERKASA yang tidak berapa kerat ahlinya itu, kita sanggup mengecewakan majoriti rakyat yang mahukan negara ini melaksanakan sistem, pilihanraya yang adil? Alasan PERKASA kununnya akan berlaku pecah bangunan, bakar kereta dan sebagainya adalah alasan dari mereka yang tidak bertamaddun. Perhimpunan sebelum ini berlakukah seperti itu? Berapa biji kereta dibakar? Yang ada cuma air dari Water Canon.

Kesimpulannya, pedulikan PERKASA beserta dengan `katak-katak'nya./wfauzdin.blogspot.com

BEBALNYA SI RUSLAN KASSIM

Seekor lagi dari Perkosa berbunyi, si Ruslan Kassim yang menyeru orang-orang Melayu P.Pinang bangkit menentang usaha Kerajaan P.Pinang untuk mengadakan pilihanraya atau pemilihan mengikut suara ahli Qariah bagi menentukan jawatan AJK Masjid. Nampaknya, Lim Guan Eng lebih tahu hadith ini " Tidak diangkat pahala sembahyang Imam yang tidak diredai makmum.' daripada si Ruslan Kassim dan puak-puak songkok tinggi Perkosa. Baca sini.

Si Ruslan Kassim mahu orang-orang Melayu bangkit kununnya untuk pertahankan masjid. Melayu sahajakah yang menggunakan masjid di P.Pinang? Patutnya Ruslan Kassim menyebut, " Wahai Geng songkok tinggi Perkosa, bangunlah dan bantah lah Lim Guan Eng". Mengapa perlu sebut semua orang Melayu P.Pinang? Dia ingat orang-orang Melayu P.Pinang sejahil dia?

Kununnya Lim Guan Eng mahu berpolitik di masjid. Ada jemaah dari DAP ke yang mahu bertanding rebut jawatan AJK Masjid tu nanti? Atau, takut AJK dari puak sekutu Apco yang malas ke masjid tu hilang jawatan?

Biarlah ahli Qariah yang tentukan siapa kakitangan masjid tanpa mengira fahaman politik mereka. Jika mereka kaki masjid, berilmu dan mempunyai moral yang tinggi maka tentunya ahli Qariah melantik mereka. Takkan mahu lantik kakitangan masjid yang suka tengok video seks Seri Carcosa kot?

Kesihan aku kat Ruslan Kassim ni. Dulu duduk dalam Keadilan, ingatkan keluar dapat lah apa-apa yang patut. Jadi Ketua Cawangan pun tak dapat dalam Umno. Nasib baik ada Perkosa, boleh juga jadikan tempat untuk menyalak. Begitulah hinanya seorang pengkhianat.

PEDULIKAN JAMIL KHIR, KERAJAAN P.PINANG TERUSKAN MARTABAT ISLAM

Oleh: WFAUZDIN NS

JAMIL KHIR sekali lagi menunjukkan `bijak'nya di dalam isu agama dan politik. Apabila Kerajaan Negeri P.Pinang bercadang untuk mengadakan pilihanraya bagi melantik AJK Masjid, maka Jamil Khir pun mengaitkan DYMM YDP Agung di dalam isu ini.

Jamil Khir mahu Kerajaan Negeri P.Pinang merujuk dahulu kepada YDP Agung kerana P.Pinang tiada mempunyai Raja yang bertanggungjawab di dalam hal ehwal agama Islam. Ertinya, untuk menentukan perlantikan AJK Masjid, perlu ada perkenan YDP Agung/Sultan Negeri. Kita mahu bertanya adakah Melaka, Sarawak, Sabah dan Wilayah Persekutuan selama ini mendapat perkenan YDP Agung sebelum melantik AJK Masjid?

Di dalam konteks Islam, perlantikan AJK Masjid termasuk Imam dan Bilal hendaklah dipilih mengikut keredhaan ahli Jemaah Qariah masjid berkenaan. Imam wajib diredhai oleh majoriti Makmum. Hanya ahli Qariah masjid sahaja yang tahu menilai seseorang itu layak atau tidak menjadi pemimpin atau Imam di masjid berkenaan tidak mengira fahaman politik. Mereka akan menilai ilmu dan akhlak Imam dan AJK masjid tersebut sebelum memilihnya. Inilah yang sebaiknya dilakukan dan sepatutnya Jamil Khir menyokong kaedah seperti ini.

Kerajaan Negeri P.Pinang nampaknya lebih peka terhadap kehendak Islam di dalam aspek ini berbanding dengan Jamil Khir seorang tokoh yang berkelulusan agama. Kerajaan Negeri P.Pinang tidak menetapkan syarat bahawa mesti AJK masjid itu di kalangan PAS, PKR mahupun DAP. Jadi, apa masalahnya di dalam isu ini?

Kununnya akan berlaku pecah-belah jika diadakan pemilihan suara majoriti, adalah satu alasan yang remeh. Jika benar begitu, haramkan sahaja sistem pilihanraya di negara ini. Haramkan juga pilihanraya di kampus. Pemilihan di dalam AJK PIBG juga wajar diharamkan.

Saya berharap Kerajaan Negeri P.Pinang meneruskan usaha baik ini demi kebaikan umat Islam. /wfauzdin.blogspot.com

Ahad, 12 Jun 2011

PKR PAHANG WUJUDKAN KOBAT UNTUK BEKAS TENTERA

Oleh: WFAUZDIN NS

SYABAS dan tahniah kepada Pengerusi Keadilan Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman kerana di atas usahanya mewujudkan satu lagi biro yang setaraf dengan Biro Masyarakat Felda dan Orang Asal yang telah diiktiraf di peringkat Pusat di dalam Parti Keadilan Rakyat. Biro yang baru ditubuhkan di peringkat Negeri Pahang ini di namakan `KOBAT' iaitu Kor Bekas Angkatan Tentera Malaysia.

Meskipun biro yang baru diwujudkan ini dimulakan di peringkat Negeri Pahang, namun saya yakin biro ini akan mendapat sambutan yang menggalakkan dari bekas anggota tentera atau perajurit dan dibuka juga kepada bekas-bekas anggota Polis dan keselamatan. Laman Rasmi KOBAT ini boleh anda kunjungi di sini (klik).

KOBAT bertujuan untuk membela nasib dan kebajikan bekas perajurit dengan beberapa perancangan tertentu agar segala jasa dan pengorbanan mereka dihargai sekiranya Pakatan Rakyat menjadi kerajaan selepas Pilihanraya Umum nanti. Di peringkat Negeri Pahang sendiri, Pakatan Rakyat telah bersetuju untuk memberikan perhatian terhadap kebajikan semua bekas perajurit ini sekiranya Pakatan Rakyat menjadi Kerajaan Negeri.

Sekiranya Pakatan Rakyat tidak menjadi kerajaan, suara-suara mereka dan permasalahan mereka tetap akan dibawa ke peringkat atasan samada di Dun Negeri mahupun di Parlimen. Menyedari bahawa badan atau persatuan seperti Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) sering menjadi mangsa politik kerajaan sekarang, maka KOBAT adalah alternatif bagi mereka. Kegagalan persatuan yang sedia ada untuk membela nasib bekas perajurit adalah kerana pemimpin persatuan yang terikut-ikut dengan rentak politik pemerintah.

KOBAT akan memastikan suara bekas perajurit dihormati sejajar dengan jasa dan pengorbanan mereka kepada tanahair. Justeru itu, saya menyeru kepada semua bekas perajurit samada tentera, Polis atau pasukan keselamatan yang lain menjadi ahli agar kita boleh mendapat maklumat lengkap apakah fungsi KOBAT ini dan apakah faedahnya kepada kita.

Sebarang keterangan lanjut, anda boleh mengunjung blog tersebut.

Sabtu, 11 Jun 2011

KONTRAK KPN TELAH DISAMBUNG, ISU VIDEO SEKS TIDAK JUGA SELESAI

Kebal undang-undang kerana `baju besi'?


Oleh: WFAUZDIN NS


SEMENJAK Trio Datuk 'T" membuat pengakuan terbuka dan disiarkan melalui seluruh media perdana di negara ini bahawa mereka terlibat menayangkan video seks (lucah) bertempat di Seri Carcosa, sehingga kini mereka masih tidak didakwa di atas kesalahan tersebut.

Apa yang berlaku, video seks tersebut terus disiarkan melalui TV dan akhbar, diulas panjang lebar oleh beberapa orang termasuk pemimpin Umno. Trio Datuk 'T' bebas malahan mendapat `kawalan istimewa' dari pihak berkuasa apabila trio berkenaan ingin melakukan amalan khurafat di dalam masjid iaitu bersumpah kununnya DS Anwar adalah pelaku di dalam video berkenaan. Mereka memang kebal dari segi undang-undang mungkin kerana mereka mempunyai `baju besi kalis peluru'.

Selama ini kita sangka pihak berkuasa kita tersangat cekap, maklumlah sehelai `bulu' DS Anwar mereka boleh jumpa. Malangnya, kita tersilap sangka kerana sehingga kini isu video seks tidak selesai. Video seks yang dikatakan hanya ada satu salinan yang asal yang telah diserahkan kepada pihak berkuasa, tiba-tiba dimuat turun melalui internet dan kini bercambah edarannya ke peti-peti surat rumah orang sehingga ke pintu masjid.

Apabila melihat situasi ini, kita merasa seolah-olah negara kita tiada pihak yang berkuasa atau mereka sebenarnya tidak cekap. Jika video seks yang melibatkan pemimpin MCA dahulu, sepantas kilat mereka boleh bertindak tetapi kali ini berbeza. Mereka sibuk mengistiharkan tulennya video seks berkenaan tetapi trio yang menayangkan video seks tersebut masih bebas. Apakah tulen atau tidak video lucah ini boleh menjadikan tayangan video lucah itu halal?

Terbaru, timbul pula video yang kununnya melibatkan Mat Sabu, Timbalan Presiden PAS. Jawapan pihak berkenaan tetap sama iaitu masih disiasat. Mungkin dalam kes video Mat Sabu ini lebih lama untuk di selesaikan kerana akan diuji juga tulen atau tidak video berkenaan. Kalau kes video seks Seri Carcosa pun masih belum selesai, mana mungkin kes yang kununnya melibatkan Mat Sabu akan selesai segera.

Sukar sangatkah untuk menangkap dan mendakwa trio yang sudah mengaku menayangkan video seks ini? Perlukah siasatan dibuat setelah mereka mengaku? Rakyat tertanya di peringkat awal, mengapa tidak ditangkap trio yang mengaku menjadi penyiar video tidak bermaruah ini sebelum pelaku di dalam video berkenaan disiasat. Dakwa dahulu yang menayang dan mengedar video lucah tersebut, kemudian terpulang kepada pihak berkuasa untuk menyiasat mengesan pelaku di dalam video berkenaan.

Apabila rakyat menuduh Umno terlibat, pemimpin Umno marah kerana mereka kununnya tidak tahu menahu di dalam video seks berkenaan. Jika benar begitu, adakah pemimpin Umno sebagai tunjang kerajaan juga tidak tahu menahu bahawa menayangkan dan mengedar video lucah adalah satu kesalahan? Tidak boleh kita bayangkan jika video berkenaan melibatkan Najib atau Muhyiddin. Tentu sekali tidak sampai satu jam selepas video itu ditayang, pasti ada yang telah dimasukkan ke dalam lokap.

Mungkin benar bak kata DS Anwar, apa jua yang melibatkan beliau pasti ada keistimewaan'nya berbanding dengan orang lain. Sebab itu kita tidak hairan apabila DS Anwar menyebut ini semua kerja `Pandi Kutti'. Memang benar pun./wfauzdin.blogspot.com

AHLI GERAKAN LEBIH BIJAK DARI PEMUDA UMNO

?
Oleh: WFAUZDIN NS

BOLEHLAH kita ucapkan sedikit tahniah kepada beberapa peguam dari Parti Gerakan yang akan menyertai Perhimpunan BERSIH pada 09 Julai nanti. Alasan mereka bijak dan bertamadun kerana mereka menyatakan Perlembagaan membenarkan perhimpunan secara aman.

NONE" Keputusan menyertai perhimpunan itu bukan kerana beliau menyokong BERSIH dan tuntutannya tetapi kerana perlembagaan persekutuan menjamin demonstrasi aman" (Malaysiakini).

Kita tidak memaksa sesiapa pun untuk bersama dengan pendapat dan tuntutan kita, tetapi asas mereka yang menyokong perhimpunan aman ini patut dipuji kerana mereka memahami Perlembagaan. Mereka yang menentang perhimpunan itu adalah terdiri daripada mereka yang otaknya beku.

Seperti juga dengan perhimpunan yang diadakan oleh Perkasa dan beberapa kumpulan yang menuntut DS Anwar menyerahkan DNA nya dahulu. Kita semua tahu mereka jahil tentang DNA, tetapi kita boleh menerima mereka berhimpun secara aman malahan mereka buat di seluruh negeri. Tiada masalah pun.

Lucu juga kita bila melihat beberapa kumpulan dari NGO dan Pemuda Umno yang berdemontrasi membantah demontrasi. Begitulah keadaannya apabila merasa bersalah maka mahu digunakan kuasa untuk menghalang rakyat dari bangun menyuarakan perasaan mereka.

Wakil Peguam dari Parti Gerakan P.Pinang turut menyatakan, " setiap orang mesti hormat perlembagaan persekutuan yang membenarkan demonstarsi aman bagi rakyat meluahkan suara mereka,” kata Baljit kepada Malaysiakini.

Perhimpunan BERSIH pada 09 Julai ini nanti adalah bertujuan untuk menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong bagi memohon campurtangan Seri Paduka dalam memulakan reformasi sistem pilihan raya negara.

Sewajarnya semua rakyat Malaysia menyokong usaha ini jika mahu melihat demokrasi di negara ini terpelihara. Usah bertanya kepada rejim yang ingin mengekalkan kuasa, sudah pasti mereka selesa dengan demokrasi tempang yang ada sekarang./wfauzdin.blogspot.com

Jumaat, 10 Jun 2011

BENARKAH NAJIB, ROSMAH DAN UMNO MAHU NEGARA ISLAM ?


Mahu Negara Islam dan Hukum Hudud?
Oleh: WFAUZDIN NS

SERANGAN puak sekutu Apco dengan gerombolan pencacai mereka kini tertumpu kepada PAS setelah mereka kecewa menyerang PKR dan DS Anwar. Cita-cita PAS untuk mewujudkan Negara Berkebajikan dijadikan modal besar mereka untuk memburukkan imej PAS seolah-olah Umno terlalu rindu dan kepingin kepada sebuah Negara Islam.

Pada suatu ketika, PAS menyebut tentang Negara Islam beserta Hukum Hudud, puak ini lah juga menentang sekuat-kuatnya mengalahkan DAP, MCA, MIC dan Gerakan. DAP juga pernah menentang penubuhan Negara Islam dan Hukum Hudud atas faktor Perlembagaan Negara sekarang tidak membolehkan Hukum Hudud dilaksanakan. Mereka menentangnya bersebab selain dari sebab sememangnya mereka tidak beriman dengan Islam. Peliknya, Umno menentang bukan sekadar penentangan mulut seperti DAP lakukan, bahkan menentangnya secara bertulis dan menggunakan kuasa yang mereka miliki.

Jika DAP hanya menentang di mulut kerana kejahilan mereka terhadap hukum ini, Umno lebih teruk dari DAP. Umno yang mengaku Islam, menentang hukum ini secara konsisten melalui kuasa yang mereka miliki. Kini, apabila PAS mengambil pendekatan lebih berhikmah dan bijaksana iaitu ingin menubuhkan Negara Berkebajikan, puak ini mula menunjukkan minat terhadap Negara Islam. Kejahilan mereka menyebabkan mereka merasa seolah-olah Islam tidak mementingkan kebajikan terhadap rakyat. Mereka lupa bahawa mereka telah memerintah lebih 5o tahun, usahkan Negara Islam dan Hukum Hudud, kebajikan rakyat pun mereka abaikan.

Adakah dengan adanya kementerian yang menjaga kebajikan maka itu bukti kebajikan telah mereka lakukan? Adakah kebajikan yang mereka buat boleh dibuktikan dengan adanya `loteri kebajikan'? Jika benar Umno telah lama mengamalkan kebajikan, kita tidak akan merasa kehidupan yang semakin susah sekarang. Kenaikan harga minyak, gula, barang-barang keperluan dan letrik membuktikan kerajaan gagal menunaikan kebajikan terhadap rakyat. Amalan rasuah yang berleluasa, penyelewengan dan salahguna kuasa, salah laku pegawai-pegawai kerajaan seperti SPRM, SPR dan pihak Polis yang sering menimbulkan kontroversi menunjukkan kerajaan amat lemah mengurus negara ini.

Sistem kehakiman yang bercelaru dan undang-undang zalim seperti Akta ISA, rampasan royalti minyak adalah di antara perkara yang membuktikan kerajaan tidak merealisasikan kebajikan sebenar. Pendek kata, negara ini bukan sebuah negara berkebajikan.

Justeru itu, PAS merasa bertanggungjawab untuk membela nasib rakyat. Negara yang mempunyai unsur-unsur kebajikan mesti didirikan. Islam juga mewajibkan pemerintah melakukan kebajikan atau ihsan kepada rakyat. Kewajipan ini turut disokong oleh rakan-rakan di dalam PR yang semuanya menyedari bahawa rakyat sekarang terhimpit dan tertekan dengan pemerintah yang tidak memikirkan kebajikan mereka.

Oleh yang demikian, gesaaan seorang Ahli Majlis Tertinggi Umno iaitu Datuk Seri Mohamed Khalid Nordin agar PAS memohon maaf kepada Umno adalah satu lawak bodoh dari orang Linkyang takut kehilangan kuasa. Tuduhan bahawa PAS pernah mengkafirkan Umno adalah satu tuduhan basi yang berpuluh tahun dimainkan. Isu kafir mengkafir ini telah pun Umno debatkan di dalam `debat olok-olok' PAS lawan Umno. Hasilnya, di dalam debat yang mereka `lakunkan' itu pun, Umno tewas tanpa hujah.

Serangan Umno terhadap PAS adalah satu percubaan untuk memecahbelahkan PAS setelah usaha mereka untuk memecahbelahkan kerjasama di dalam PR gagal. Ada baiknya juga Umno menumpukan kepada PAS sekarang kerana sekurang-kurangnya masalah mereka dengan MCA, Gerakan dan Perkasa akan terbiar. /wfauzdin.blogspot

PAS SATU-SATUNYA PARTI POLITIK SOSIALIS YANG MEMPUNYAI MAJLIS SYURA ULAMAK?

Oleh: WFAUZDIN NS

HARI ini seorang Penganalisa Politik, Datuk Dr Zainal Kling membuat kenyataan di dalam akhbar Sinar bahawa PAS kini menuju ke arah parti sosialis. Saya tidak tahu selama ini apa yang dianalisa oleh Penganalisa Politik yang pro Umno tersebut berkaitan dengan PAS dan adakah beliau faham dengan dasar PAS semenjak ia ditubuhkan.

Kenyataan beliau itu tidak lebih daripada untuk membantu Umno di dalam menjalankan propaganda terhadap PAS yang kini semakin mendapat sokongan rakyat berbilang kaum dan agama. Apa buktinya PAS menuju ke arah sosialis dan bukti menunjukkan PAS telah mengubah dasarnya? Adakah kerana kemenangan Mat Sabu yang bukan dari golongan Ulamak menjadikan PAS sebagai sosialis? Mat Sabu seorang sosialiskah?

Mengapa Dr Zainal Klin ini tidak mengulas tentang Majlis Syura Ulamak dan Dewan Ulamak yang masih dikekalkan di dalam PAS sebagai badan yang mempunyai kuasa tertinggi melebihi Presiden dan Mursyidul Am PAS sendiri? Cuba sebutkan di mana contoh sebuah negara sosialis atau parti sosialis yang mempunyai Majlis Syura atau Dewan Ulamak?

Beliau selanjutnya menyebut bahawa PAS telah berubah daripada ingin membentuk Negara Islam kepada sebuah Negara Berkebajikan. Mengapa terlalu cetek pemahaman Dr Zainal Kling di dalam hal ini? Adakah sebuah Negara Islam itu tidak menitikberatkan kebajikan? Apa ertinya negara yang hanya menjadikan kebajikan sebagai slogan atau retorik seperti Umno yang juga mempunyai Kementerian Kebajikan, Rumah Kebajikan termasuk loteri kebajikan? PAS meletakkan harapan untuk mewujudkan Negara Berkebajikan berpaksikan kepada Islam bukan mencontohi seperti apa yang Umno telah lakukan selama ini.

Sekiranya PAS menyebut Negara Islam sekali pun, asasnya adalah juga kebajikan dan keadilan sejagat. Umno sering mendakwa negara ini adalah Negara Islam, tetapi apa yang telah mereka lakukan banyak yang menyimpang dari Islam. Ini bukti menunjukkan mempopularkan nama Negara Islam tidak membawa apa-apa erti tanpa penghayatan sebenar. Islam hanya digunakan oleh Umno hanya untuk meneruskan kuasa mereka menindas rakyat.

Konsep Negara Berkebajikan lebih mudah difahami oleh semua termasuk yang bukan Islam. Mereka akan mengetahui betapa Islam itu bukan hanya memperjuangkan hukum Hudud semata-mata. Hukum Hudud juga tidak boleh dilaksanakan sekiranya negara ini rakyatnya susah dan miskin akibat kebajikan rakyat tidak terbela. Justeru itu, pengutamaannya adalah melaksanakan kewajipan untuk membentuk negara yang adil dan berkebajikan terhadap rakyatnya./wfauzdin.blogspot.com

Rabu, 8 Jun 2011

UMNO TIDAK PERNAH BERUBAH, PAS WAJIB JAUHI UMNO

Oleh: WFAUZDIN NS

HARI ini akhbar Sinar menyiarkan kenyataan Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan yang menasihatkas PAS agar `jangan sandarkan pada kenangan' jika mahu perpaduan PAS - Umno terjalin. Satu kenyataan dari tokoh kanan Umno yang membuktikan bahawa Umno tidak akan berputus asa untuk mendapatkan sokongan PAS agar dapat melambatkan `kereputan' parti sekular tersebut.

Sekali imbas dibaca, terlalu hebat Umno ini dengan kepekaannya terhadap perpaduan umat. Memang benar, untuk kita berbaik tidak perlu kita mengungkit kisah silam. Tetapi PAS masih enggan menerima Umno sebagai teman berkongsi politik (jika dulu, istilahnya Kerajaan Perpaduan) bukan kerana kisah lampau Umno. Itu hanya satu faktor untuk PAS lakukan muhasabah jika ingin berbaik dengan Umno.



Kenyataan Ahmad Maslan itu jelas membuktikan bahawa Umno sememangnya mengaku khianat kepada PAS, cuma beliau berkata pemimpin di waktu itu kini tiada lagi di dalam Umno, kecuali Ku Li di Gua Musang. Kini, Umno dipimpin oleh pemimpin baru, katanya. Maka, PAS perlu buang kenangan lampau, tambahnya.

Saya ingin bertanya kepada Umno, benarkah Umno sudah berubah sekarang atau lebih teruk lagi? Umno perlu menjawab perkara-perkara berikut sebelum ingin berangan mendekati PAS;

1. Ketika dahulu, Umno bertanggungjawab merampas royalti minyak daripada Kerajaan Negeri Terengganu sebaik sahaja PAS memerintah Terengganu. Adakah hak royalti itu dipulangkan semula kepada yang berhak seperti Terengganu dan Kelantan? Bukankah kedua-dua negeri ini negeri Melayu yang hampir 100 peratus berugama Islam?

2. Sejak dari dulu lagi PAS menentang keras akta zalim Akta ISA di mana ramai pemimpin Pembangkang teraniaya di bawah akta zalim ini. Adakah Akta ISA itu telah dibuang setelah Umno kununnya berubah wajah? Pembangkang tidak setuju akta tersebut dipinda, sebaliknya PAS sebagai sebuah parti Islam mahu akta zalim itu dihapuskan. Adakah memakan daging babi itu haram maka kita boleh mengambil tulangnya sahaja untuk dibuat sup?

3. Umno dahulu jika jahat pun hanya sekitar lakukan rasuah politik kecil-kecilan, melakukan fitnah memburukkan peribadi seseorang, kroni dan sebagainya. Kini, budaya rasuah semakin dipertingkatkan dengan pemimpin rasuah dilantik memegang jawatan eksekutif dan ketua kepada golongan muda. Mungkin Ali Rustam, Isa Samad atau KJ boleh menjawab benar atau tidak perkara ini. Itu belum dicerita tentang komisyen kapal selam lagi, kehilangan injin pesawat, Altantuya, kematian di bangunan SPRM dan tidak tertulis rasanya kemungkaran pimpinan mereka hari ini. Adakah itu pertanda Umno sudah berubah?

4. Sebagai saebuah parti yang memperjuangkan Islam, sudah tentu PAS amat sensitif apabila isu video seks sekarang ini menjadio mainan di kaca TV dan akhbar. Budaya fitnah berat, kemudiannya `menghalalkan' pula sumpah laknat kununnya untuk menunjukkan kebenaran samasekali membuktikan Umno bukan jenis yang boleh didekati. Jika Anwar seorang pemimpin yang ternama yang pernah berada di kerusi nombor dua Umno pun mereka sanggup fitnah dan dihina sedemikian rupa, apa sangatlah dengan PAS ini.

5. Pemimpin Umno pernah mendakwa PAS parti ajaran sesat, Mursyidul Am Pas melakukan rasuah tunaikan haji danb berbagai-bagai tuduhan lagi yang tidak pernah putus sehingga sekarang. Terbaru, dituduhnya Presiden PAS gila mahu menjadi PM. Ini kah cara atau pendekatan orang yang ingin berbaik? Berubahkah Umno?

Sebenarnya tidak cukup ruang untuk menceritakan kisah Umno, dulu, kini dan kisah ini akan berterusan selamanya selagi Umno menolak Islam. Asas penting PAS menolak Umno bukan kerana dendam lama, tetapi kerana Umno tidak pernah berubah dan menolak Islam, itu sahaja. Apabila kita menyebut pasal Islam, maka juak-juak ini akan berhujah adakah DAP terima Islam dan mengapa PAS ingin bersama DAP?

Soalan itu patutnya Umno sendiri yang jawab. Adakah jika kita ingin berpuasa, kita perlu lihat samada DAP berpuasa atau tidak terlebih dahulu. Tetapi jika Umno meletakkan taraf iman dan taqwanya `setaraf' DAP, maka tunggulah masanya waktu Umno untuk di`talqin'kan./wfauzdin.blogspot.com

Selasa, 7 Jun 2011

PRESIDEN PAS PERNAH KAFIRKAN UMNO - ZUL LEMBU DARI KULIM

Oleh: WFAUZDIN NS

BULETIN Utama TV3 malam tadi di penghujung siarannya sempat lagi menemubual Zul Kulim dan seorang lagi bekas orang kanan di dalam PKR yang menjadi `katak berkerusi roda' iaitu Dr Chandra. Mengulas tentang pemilihan pimpinan PAS, tetapi tetap mahu dikaitkan dengan DS Anwar kerana memang itulah musuh mereka yang sebenar.

Zul Kulim yang bakal dikuburkan selepas PRU akan datang nanti mengulas betapa PAS telah menjual prinsipnya. Tanpa rasa berdosa dan malu, Zul Kulim secara terang-terangan menuduh Presiden PAS pernah mengkafirkan Umno. Semua tahu, Zul Kulim dahulunya ahli PAS juga dan sewaktu itu PAS telah lama dituduh suka mengkafirkan Umno, tetapi Zul Kulim tetap memilih PAS. Masakan Zul Kulim tidak tahu semenjak bila PAS dituduh mengkafirkan Umno dan ketika itu beliau bermati-matian mempertahankan PAS.

Akhirnya Zul Kulim `terpecat' dengan sendirinya dari PAS setelah beliau menjadi calon PKR atas ihsan musuh ketatnya sekarang iaitu DS Anwar. Jika tidak kerana DS Anwar memilih beliau sebagai calon, sampai kiamat PAS tidak akan calonkan beliau kerana pemimpin PAS sudah lama tahu `auta' Zul Kulim ini. Kemenangan beliau adalah kerana pengundi-pengundi mahu calon dari Pembangkang dan dengan sebab itu PKR yang diwakilinya menang. Tetapi, Allah mahu tunjukkan kepada kita siapa Zul Kulim ini, maka PKR terpaksa `sepak' Zul Kulim keluar dari parti atas sebab disiplin dan egonya.

Di dalam TV 3 malam tadi, Zul Kulim mendakwa PAS kini diresapi oleh `Anwarisme' atau `fahaman Anwar'. Zul Kulim guna hujah bodoh dia dengan menyebut PAS tidak lagi berminat dengan Negara Islam tetapi mahu melaksanakan Negara Berkebajikan. Sebagai seorang peguam walaupun mungkin sebagai tukang bawa fail keluar masuk mahkamah, Zul Kulim sepatutnya tahu apakah dasar PAS. Ibarat menuju ke satu lokasi, jika kita merasa sukar atau jauh mungkin juga terlalui banyak halangan, kita boleh bertukar arah perjalanan yang lebih baik dan selamat asalkan tidak mengubah lokasi tujuan kita.

Tujuan PAS adalah untuk laksanakan Islam. Bagaimana untuk ke arah itu? Di sinilah pemimpin perlu bijak memilih jalan yang ingin dilalui menuju ke lokasi (matlamat) tersebut. Mungkin tahun ini dicuba jalan yang lain, jika gagal tahun depan kita mencuba pendekatan atau jalan yang lain, tetapi matlamat tetap sama. Dakwaan Zul Kulim bahawa PAS telah mengubah dasarnya adalah satu kenyataan yang terlalu dungu dari seorang peguam yang dahulunya pernah berada bersama PAS. Adakah Muktamar PAS baru-baru ini meluluskan sebarang pindaan atau mengubah dasar parti tersebut? Zul Kulim cuba untuk memperbodohkan orang ramai dengan hujah yang bodoh, maka yang akan percaya hanya yang bodoh sahaja.

Dr Chandra pula tidak kurang perangai busuk hatinya terhadap PAS. Beliau dulu berada di dalam Parti Keadilan di kerusi nombor dua sebagai Timbalan Presiden, sebenarnya tidak diminati oleh ahli-ahli Keadilan sendiri. Seorang yang lembab, tidak berkarisma dan berpengaruh pun, tetapi oleh kerana ketika itu beliau adalah seorang Akademik yang ada nama sedikit dan ditonjolkan oleh DS Anwar (ketika itu dipenjara) dan Wan Azizah, ahli-ahli terima jua seadanya. Apa kehebatan beliau yang boleh dibanggakan ketika itu? Tiada langsung, bahkan Wan Azizah walaupun seorang wanita dilihat lebih bekerja kuat untuk parti ketika itu.

Kini, beliau di pihak sana dan seperti lazimnya bila berada di pihak itu maka yang cerdik sehebat profesor pun akan menjadi bodoh. Semua hujah dan pandangan menampakkan kebodohan belaka. Dr Chandra juga seperti Zul Kulim yang mendakwa PAS juga turut mengubah dasarnya demi untuk berkuasa.

Sebab itu lah saya katakan, hujah yang tidak berpijak di bumi nyata dan kelihatan amat bodoh sekali sering keluar dari tokoh yang dahulunya bijak tetapi menjadi bengap bila berada di sebelah sana. Mengapa terjadi begitu kalau tidak kerana memikirkan perut?/wfauzdin.blogspot.com

JAMIL KHIR SEMAKIN KUAT `MENGIPAS'

Oleh: WFAUZDIN NS

JAMIL KHIR nampaknya kurang senang apabila ada perwakilan dan pemimpin PAS yang bercakap tentang `Syaitan bisu' apabila mereka merujuk kepada segelintir ahli ugama di dalam Umno yang `membisu' melihat kemungkaran di depan mata. Hujah paling bijak dari Menteri yang menjaga ugama di dalam Umno ini adalah sekadar menyebut, " Bagi saya, saya melihat (mereka) tak jadi syaitan (bisu)... Itu hak Allah (untuk menghukum)," (Malaysiakini).

Jika begitulah hujah seorang ilmuan Islam, maka apa akan jadi dengan umat Islam? Bukankah perangai `Syaitan Bisu' ini ada digambarkan di dalam Al-Quran yang menggelar mereka sebagai `Ulamak As-su' (ulamak jahat)? Satu dunia tahu bahawa media kita telah mensensasikan video seks beserta gambar-gambar yang penuh mengaibkan dengan memberi bayangan kepada seseorang untuk melakukan fitnah jahat, adakah ini boleh didiamkan sahaja oleh mereka yang berilmu dan dianggap Ulamak?

Jika mereka tidak mahu memuji atau menyokong mana-mana tokoh pembangkang sekali pun, wajarkah tokoh itu diaibkan sedemikian rupa tanpa dapat membuktikan sebagaimana yang diajar oleh Islam? Jamil Khir orang yang berpendidikan agama dan beliau adalah bekas Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera (KAGAT), walaupun beliau gagal memartabatkan Islam di dalam kehidupan dan kerjaya tentera, beliau tidak perlu menjadi pencacai agama yang murahan di dalam Umno. Di dalam Umno, golongan agama tidak akan ke mana.

Cuba sebut siapa tokoh agama yang berjaya naik di dalam Umno? DS Anwar dahulu walaupun bukan Ulamak, tetapi berjiwa Islam semenjak dari ABIM lagi hanya berjaya ke peringkat nombor dua di dalam Umno dan Kerajaan. Itu pun Umno `sembelih' tokoh ini dan sehingga kini dendam kesumat tidak berkesudahan. Siapa lagi selepas Anwar? Di mana bekas Imam Besar Masjid Negara, Firdaus? Setakat mana hebatnya Hamid Othman, Hamid Zainal Abidin, Yusof Nor, Mashitah dan bekas Naib Presiden PAS iaitu Us Nakhaie Ahmad? Setakat tukang baca doa makan dan Imam Tahlil atau doa selamat semasa perhimpunan Umno sahajakah?

Di mana yang bunyinya dulu hebat `40 Ulamak Muda' itu? Tiada seorang pun yang berani menegur dan membantah keras kelakuan media yang dikuasai oleh Umno itu untuk melakukan kemungkaran. Hanya seorang yang berani mengulas tentang isu video seks yang kini semakin dijaja ke merata kampung sehingga ke pintu masjid, itu pun sekadar mengulas tanpa ada tindakan tegas atau membantah keras pemimpin Umno.

Umno berkali-kali menyebut tidak terlibat di dalam video seks berkenaan. Kita mahu percaya atau tidak, terpulang kepada kita setelah kita melihat betapa media-media yang mereka kuasai terus menayangkan sedutan atau babak lucah berkenaan. Kita juga boleh berfikir dengan waras mengapa sehingga kini Trio Datuk `T' masih bebas tanpa didakwa atas kesalahan menayang video lucah walaupun mereka telah mengaku melakukannya. Umno boleh melepaskan tanggungjawabkah apabila semakin meluas kegiatan pengedaran video seks ini? Bukankah Umno tunjang kerajaan dan pihak berkuasa di bawah kerajaannya?

Buat Jamil Khir, cukup-cukuplah jika ingin membodek pemimpin. Jawatan Senator tanpa perlu bertanding dan dipilih oileh rakyat itu sudah memadai buat beliau. Tidak guna beliau mengipas kuat pemimpin Umno kerana di dalam wadah Umno, golongan agama tidak diperlukan. Sejarah ada bukti kesemuanya./wfauzdin.blogspot.com

Isnin, 6 Jun 2011

UMNO TIDAK PERLU TUNJUKKAN KEBODOHAN

Muktamar PAS dah berakhir semalam. Berakhirnya muktamar, mimpi ngeri buat Umno. Semua harapan mereka berkecai iaitu untuk melihat PAS berpecah. Mereka berharap sangat golongan Ulamak di dalam PAS akan `bercakaran' dengan golongan bukan Ulamak. Ketika itu, kita lihat Umno seolah-olah lebih daripada PAS `mencintai' Ulamak.

Utusan Meloya dan TV 3 suku pun sudah jadi `alim' dan mahu Ulamak pimpin PAS. Hakikatnya memang Ulamak pun yang menguasai dan berkuasa di dalam PAS. Presiden PAS walaupun Ulamak, tetapi Presiden pun tiada kuasa eksekutif di dalam PAS. Bodohnya puak mereka adalah kerana tidak tahu bahawa di dalam PAS kuasa tertinggi adalah Majlis Syura Ulamak atau Dewan Ulamak. Segala yang melibatkan dasar PAS atau keputusan yang berkaitan dengannya mesti dirujuk kepada badan ini.

Ertikata, Majlis Syura Ulamak atau Dewan Ulamak berkuasa penuh di dalam PAS. Umno pula bagaimana? Di mana dicampakkannya Ulamak mereka? Apa kuasa Biro Agama mereka? Setakat jadi Tuan Penasihat 20 persen, baik usah cerita tentang PAS. Setakat jadi tukang baca doa makan, jadi Imam tahlil, tukang baca doa selamat masa perhimpunan, itu bukan tugas Ulamak. Budak PASTI pun boleh buat. Jadi, lebih baik Umno kenal PAS dahulu sebelum mahu buat cerita bodoh.

Terdapat ralat dalam alat ini