JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 6 Disember 2012

JIKA SIMPATI DENGAN POLIS, TUMBANGKAN UMNO/BN

Apabila rakyat kritik pihak Polis, mereka marah kononnya pihak Polis telus sangat dan amanah bahkan amat bertanggungjawab menjaga keamanan negara.  Tapi, bila melihat beberapa kejadian yang berlaku, rasa nak marah memang ada.

Merujuk kepada kes kekecohan semasa Jelajah Merdeka Rakyat bersama DS Anwar di Gombak semalam, dikatakan ramai yang cedera bahkan agak serius terkena tikaman. Tapi, apa komen pihak Polis?  Malaysia Insider melaporkan, " Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak Rosly Hassan berkata pihaknya masih belum menerima sebarang laporan daripada individu yang tercedera serta mendakwa keadaan terkawal semasa insiden berlaku. “Tiada laporan polis setakat ini dan keadaan terkawal,” kata Rosly semasa ditemui The Malaysian Insider ditempat kejadian.
 
Keadaan sedemikian rupa masih dianggap terkawal?  Ertinya, selagi belum ada yang terbunuh maka dikategorikan terkawal?  Jika terkawal, siapa yang mengawal?  Jika ada kawalan dari pihak Polis, mengapa masih berlaku kejadian seumpama itu?  
 
Ayuh lah....kita wajib ubah kerajaan sekarang jika kita simpati dengan pihak Polis yang kini kelihatan amat tertekan oleh arahan politik.  Jika kita kesihankan Polis, tumbangkan Umno/Bn, itu saja. 

Isnin, 15 Oktober 2012

DR HARON DIN TIDAK KEMARUK JAWATAN SEPERTI KAMU, HASSAN JATI !!

Apabila sudah lama tidak bersuara, maka bersuara semula Hasan Jati.  Kali ini beliau lupa bahawa beliau telah disepak oleh PAS keluar dan menjadi Jati seterusnya melantik dirinya jadi Presiden kepada dua tiga ekor spesis sepertinya.  Beliau lupa beliau bukan ahli PAS lagi, sebab itu beliau bersuara agar Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Nik Aziz melepaskan jawatannya kepada Prof Dr Haron Din.

Alasan bangang beliau adalah Dr Haron Din setara dengan Tuan Guru Nik Aziz.  Jika sudah setara, maka perlu apa ditukar?  Lojiknya kalau Dr Haron Din lebih hebat ilmunya atau pengaruhnya di dalam PAS, barulah wajar ditukar, itu pun kena Majlis Syura PAS sendiri yang buat keputusan bukannya kerana mendengar saranan orang yang sudah kena sepak seperti Hasan Jati.

Hakikatnya, hasad dan dengki tak hilang-hilang dari hati hitam Hassan Jati.  Dendam masih membara kerana Mursyidul Am PAS ini sejak dari dahulu lagi selalu terbau taktik Hassan Jati nak musnahkan PAS dengan isu Kerajaan Perpaduan dengan Umno.  Semua orang tahu kisah kemaruknya si Hassan ini mahu jadi MB Selangor jika PAS dan Umno bersatu di Selangor selepas PRU 2008 dulu.  Cita-cita besar Hassan ini terhidu oleh Mursyidul Am PAS, maka sebab itu dendam membara hingga membarah dan membusukkan hati.

Tambah perit lagi bila hilang jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor, bertambah sakit di hati bila ada yang mendedahkan bahawa nama beliau mungkin tidak tercalon di dalam PRU nanti.  Sebab itu, beliau mula membuat hal dan melakukan kerja-kerja bodohnya sehingga beliau terpaksa ditendang keluar dari PAS.  PAS tidak perlukan parasit sepertinya yang tidak menghormati Majlis Syura PAS, sedangkan Presiden PAS sendiri terpaksa akur dengan Majlis Syura.  Siapa Hassan yang hebat sangat mahu melanggar keputusan Majlis Syura?  Justeru itu, beliau dipecat.

Bila dipecat, beliau terus jadi meroyan.  Beliau ingat PAS takkan berani pecat beliau kerana beliau rasa amat hebat.  Beliau silap.  PAS pernah hilang Presidennya iaitu Us Asri Muda yang keluar dari PAS dan juga Us Nakhaie Ahmad, Naib Presiden yang keluar dari PAS juga.  PAS tetap maju jaya selepas itu dan bertambah kuat sekarang.  Jadi, siapa sangatlah si Hassan ini pada PAS?

Beliau terus meroyan dengan menyalahkan Anwar dan DAP menjadi penyebab beliau dipecat.  Kemudian salahkan pula kononnya ada parasit yang membuatnya terpelanting dari PAS.  Beliau lupa, PAS tidak pernah ada sejarah parasit sebelum beliau hadir di dalam PAS.  Beliaulah bapak segala parasit dan warisannya masih ada lagi seekor dua di dalam PAS sekarang.  Tidak lama lagi kita kenallah siapa warisan parasit itu.

Sakit hati beliau terhadap PAS kini tidak terhingga sehingga sanggup menyuruh Tuan Guru Nik Aziz letak jawatan digantikan dengan Dr Haron Din.  Siapa dia mahu menilai ketokohan kedua-dua Ulamak PAS ini?  Adakah beliau ingat Dr Haron Din itu sama seperti beliau yang kemaruk kuasa?  Beliau lupakah Dr Haron Din beberapa kali pernah menarik diri dari bertanding di dalam jawatan tertinggi di dalam PAS sedangkan beliau dikatakan punyai harapan cerah untuk menang.  Ini menunjukkan Dr Haron Din tidak kemaruk jawatan, maka usahlah Hassan Jati mahu lagakan Dr Haron Din dengan Tuan Guru Nik Aziz.  

Beliau sepatutnya berterima kasih kepada PAS sebelum ini yang memberi beliau jawatan Pesuruhjaya PAS Selangor agak lama sedangkan jika diikutkan beliau tidak layak memegang jawatan tersebut dari segi keilmuan Islamnya.  Almarhum Us Hassan Shukri jauh lebih layak dari beliau tetapi ketika itu Almarhum Us Hassan Shukri bersetuju untuk menaikkan Hassan Jati sebagai tokoh muda untuk memimpin PAS Selangor.  

Cukup-cukuplah Hassan Jati mahu musnahkan PAS.  Cukup-cukuplah kerja kamu sebagai Sub kontrak Umno.  Jika yakin rezeki di tangan Umno, masuk sajalah ke dalam Umno seperti bekas Imam Masjid Negara, Firdaus Ismail tu. 

Rabu, 26 September 2012

HUDUD SEMAKIN DITERIMA, US NASHA TIDAK PERLU MENJADI JAGUH

Satu kajian oleh UM telah menunjukkan 42 % kaum Cina kini mula yakin dengan Hukum Hudud.  Satu berita baik bukan saja sepatutnya kepada PAS, tetapi kita umat Islam patut bersyukur dengan berita ini.  Bayangkan jika 42 % kaum Cina yang telah dibuat kaji selidik, itu merupakan satu angka yang besar.  Di dalam Umno pun belum tentu dapat sejumlah itu yang yakin dengan hukum Hudud, sebaliknya mereka akan mencari alasan untuk menolak hukum tersebut.  

Alasan paling popular buat Umno untuk menolak hukum tersebut adalah mereka mengatakan itu Hudud PAS.  Oleh kerana itu Hudud PAS, maka Umno tolak.  Itu yang diajar oleh Mahathir sejak dulu lagi.  Masalahnya, bila ditanya mana Hudud Umno yang kononnya hudud Islam itu, sehingga kini satu baris dari hukum tersebut Umno tidak mampu buat.

Sekarang ini pemimpin-pemimpin PAS kena bersabar sedikit dari terlalu ghairah mahu memperkatakan tentang hukum ini.  Jangan berebut-rebut mahu jadi juara kononnya mahu memperjuangkan hukum tersebut.  Di dalam dasar PAS, hukum tersebut masih kekal maka tunggu masa dan saat yang paling sesuai untuk dilaksanakan.

Hasil dari kesabaran PAS, kita sudah dapat melihat bagaimana sedikit demi sedikit kaum Cina yang bukan Islam sudah mula merasa yakin dengan hukum tersebut.  Jangan dihiraukan sangat rungutan dari beberapa pimpinan DAP kerana apa yang paling penting majoriti rakyat yang bukan Islam di negara ini semakin memahami hukum tersebut.  Apabila rakyat bukan Islam telah semakin selesa dengan isu Hudud ini, percayalah, pemimpin-pemimpin DAP yang selama ini agak kritikal tentang Hudud akan menerima hakikat tersebut.

Oleh itu, Us Nasha tidak perlulah cuba menjadi jaguh di dalam isu ini.  Tidak guna menjadi jaguh di dalam parti yang akhirnya apa yang parti bina runtuh dan PAS kembali terasing seperti dahulu.  Strategi PAS atau pendekatan PAS sekarang ini sudah amat bijak dan ianya terbukti sekarang di mana Hudud semakin mendapat perhatian dari rakyat yang bukan Islam. 

Isnin, 3 September 2012

SYAITAN PELIHARAAN APCO YAHUDI MULA BEKERJA

Nampaknya terjerat lagi umno apabila cuba bermain dengan isu bendera.  Mereka dakwa jika PR jadi Kerajaan Pusat, maka Jalur Gemilang akan bertukar.  Ini semua hanya mereka lihat seorang dua yang membawa bendera Sang Saka dua helai sewaktu rakyat berkumpul meraikan Janji Bersih di Dataran Merdeka baru-baru ini.

Di dalam perhimpunan tersebut ratusan bendera Jalur Gemilang dibawa oleh penyokong-penyokong Janji Bersih, tetapi kepala otak lembu itu tetap fokus kepada dua helai bendera yang amat mereka takuti.  Mengapa takut?  Takut sejarah difahami?

PR tetap bertegas tidak akan menukar bendera Jalur Gemilang kerana bendera itu tidak berdosa.  Yang rasuah dan merompak hak rakyat bukan Jalur Gemilang.  Tiada sebab bendera mahu ditukar walaupun mungkin ada hujah untuk berbuat demikian, tetapi hujah itu boleh dianggap hujah "dhaif" yang tidak begitu penting berbanding objektif kita untuk menukar kerajaan.  

Gagal dengan isu bendera, puak haramjadah ini menukar arah kepada tindakan samseng yang dipelajari dari Apco Yahudi.  Bas Merdeka Rakyat dirosakkan di Kota Bharu.  Tidak puas dengan itu, tazkirah DS Anwar diganggu di sebuah masjid di Kedah.  Atas alasan tiada tauliah, puak anti agama ini menyekat usaha dakwah yang diwajibkan Islam iaitu saling ingat mengingati hatta satu ayat.  Perlukah tauliah untuk kita saling mengingati?  Mungkin itulah ajaran Apco Yahudi yang sememangnya tidak suka melihat lembu peliharaan mereka ditolak di dalam PRU akan datang.

Selasa, 28 Ogos 2012

ZAHID HAMIDI AKHIRNYA AKUI KEHEBATAN PEMERINTAHAN PR

Terbaca aku Sinar semalam (27 Ogos 2012).  Bekas orang kuat Anwar Ibrahim dulu yang belot dari kumpulan reformasi setelah ditahan beberapa hari, Zahid Hamidi mengeluarkan kenyataan yang secara tidak langsung mengakui kehebatan pemerintahan di bawah PR.  

Kata beliau, PR hanya dapat tunaikan 15% sahaja dari janji-janji mereka sejak PR perintah iaitu tahun 2008.  Itu pun jika 15 % itu Zahid kira betul dan telah pun habis di ejas oleh beliau untuk menurunkan peratusnya.  Baiklah, kita anggap betul lah kiraan Zahid tersebut.  

Bagaimana pula dengan Bn?  Zahid pun dengan bangganya menyebut Bn telah menunaikan 87 % janji-janji mereka, bukan semenjak 2008 tetapi semenjak 1959 lagi.  Waktu itu aku pun belum lahir lagi, silap-silap si Zahid ini pun belum lahir kot.  Bayangkan sejak 1959, Bn hanya dapat tunai janji 87% sahaja, sedangkan PR telah tunai janji 15% di dalam masa sepenggal sahaja yang tak sampai pun lima tahun.

Ertinya apa?  Ertinya terlalu jauh hebat PR perintah dari Bn perintah.  Oleh itu, buat apa rakyat menjadi bodoh sehingga sanggup mengundi Bn lagi sedangkan menteri Bn sendiri akui PR memerintah jauh lebih baik dari Bn?  Ini bukan aku yang kata, ini Zahid yang kata dan saudara boleh baca di dalam akhbar Sinar semalam.

Aku tidak fikir Zahid ini terlalu bodoh untuk membuat perkiraan.  Aku yakin Zahid ikhlas di dalam kenyataannya itu.  Atau, adakah Zahid ingin memberitahu Najib bahawa sudah sampai masanya Bn dikuburkan?


Sabtu, 18 Ogos 2012

US NASHA AKAN DIPECAT OLEH PAS KERANA HASUTAN ANWAR DAN DAP?

Bernama memetik Tok Guru Nik Aziz minta Us Nasha keluar je dari PAS setelah MP Bachok ini keluarkan kenyataan di dalam media agar PAS berpisah dari PR semata-mata kerana DAP tidak bersetuju dengan Hudud.

Sebaliknya Tok Guru menafikan beliau ada mendesak Us Nasha keluar dari PAS.  Bagi aku, jika betul pun Tok Gutu sda berkata demikian, aku sokong penuh kerana memang layak Us Nasha keluar dari PAS. Pertamanya, dia tidak pernah merujuk kepada parti atau Majlis Syura terlebih dahulu sebelum buat kenyataan seperti orang bodoh itu.  Kita semua tahu Us Nasha adalah salah seorang dari Ahli Majlis Syura, mengapa susah sangat dia nak rujuk kepada badan tertinggi PAS tersebut?  Dia takut?

Keduanya, Us Nasha sudah mempunyai banyak rekod yang butuk menjejaskan imej PAS.  Semenjak hilang jawatan dari Timbalan Presiden PAS, beliau seolah-olah berpuyus arang dengan PAS.  Orang yang gila jawatan seperti beliau dan Hassan Jati ini jika disimpan di dalam PAS akan merugikan PAS.
Lepas ini jika Us Nasha dipecat dari PAS, percayalah beliau akan tuduh bahawa pemecatannya iyu sdalah kerana PAS telah dihasut oleh Anwar dan DAP, bukannya kerana kebodohannya sendiri.  Percayalah!!

Khamis, 16 Ogos 2012

BERANI POTONG ANU LA.......

Cukup-cukuplah Hassan Akidah, buatlah kerja yang berfaedah untuk perjuangan Islam.  Jangan buat kerja yang menampakkan kamu tu ejen umno.  Bila kamu menyalak siang malam minta Pas keluar dari PR tu sudah cukup orang kenal kamu.

Hanya mereka yang berotak lembu je yang termakan hasutan kamu.  Semua orang tahu Hassan Akidah memang gila nak jadi MB Selangor.  Andainya sekarang dia jadi MB Selangor, agak-agak korang dia suruh tak Pas keluar dari PR?

Jawabnya berani potong anu la.....

Rabu, 8 Ogos 2012

SIAPA LEBIH KHIANAT, MANOHARAN ATAU PEMIMPIN UMNO?

Samasekali kita tidak bersetuju dan membantah keras Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan beberapa hari yang lalu memperkecilkan Lee Chong Wei yang telah membawa kepada negara satu pingat Perak di dalam Badminton Perseorangan Sukan Olimpik yang sedang berlangsung.

Seperti yang telah dijangka, isu ini dipergunakan oleh media haprak kerajaan yang menggambarkan seolah-olah perbuatan Adun tersebut satu `dosa besar' kepada negara, walaupun secara jujurnya Adun tersebut telah pun memohon maaf secara terbuka di atas ketelanjurannya.  

Beliau silap di dalam mengeluarkan kenyataannya dan ianya telah dikritik hebat oleh rata-rata pimpinan PR bagi membuktikan bahawa PR tetap menyanjung Lee Chong Wei yang telah bekerja keras untuk membawa pulang Pingat buat Malaysia.  Namun, gelaran pengkhianat dan tidak patriotik yang dilabelkan kepada Manoharan adalah keterlaluan samasekali.

Kita mahu bertanya, mana lebih besar khianatnya kepada negara samada kenyataan Manoharan itu lebih khianat atau berbahaya jika dibandingkan dengan perbuatan membawa pendatang asing begitu ramai di Sabah, Sarawak dan Semenanjung bahkan ada di antara mereka boleh mengundi bagi menentukan pucuk pimpinan negara ini?  Tidak merbahayakah pendatang asing ini yang ramai di antara mereka ini terlibat di dalam kegiatan jenayah di negara ini?

Tidakkah khianat namanya jika pemimpin Umno merembat tanah rezab orang-orang Melayu dan diserahkan kepada bangsa lain?  Khianat juga namanya apabila pemimpin Melayu di dalam Umno yang menghilangkan imuniti raja-raja Melayu malahan sampai ke tahap menabalkan raja Melayu sesuka hati seperti yang berlaku di Ketereh beberapa tahun dahulu.  Siapa yang boleh mengatakan tidak khianat apabila ada sekumpulan orang politik yang menggelar raja sebagai "natang'?

Ini semua adalah lebih khianat dan begitu merbahaya jika dibandingkan dengan dua tiga patah perkataan Manoharan terhadap Lee Chong wei.  Apa pun tindakan Manoharan memohon maaf boleh disanjung kerana keberanian dan rasa rendah dirinya jika dibandingkan dengan puak-puak mereka yang tidak pernah mahu memohon maaf di atas pengkhianatan yang telah mereka lakukan.

Sabtu, 4 Ogos 2012

RAIS YATIM SUDAH 'EXPIRED" - NAJIB DIMALUKAN

94% tolak tema Merdeka: Poll Malay Mail terus menekan Rais

Harakahdaily,
03 Ogs 2012


(Poll yang dibuat The Malay Mail pagi tadi. Ketika dimasuki sekali lagi, ia sudah 'off-line')

KUALA LUMPUR: Satu pungutan suara Malay Mail untuk meninjau kesukaan pembacanya antara tema Merdeka ‘Janji Ditepati’ dan ‘Sebangsa, Senegara, Sejiwa’ bakal membawa tekanan pada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim.

Setakat ini, pungutan suara yang berumur sehari itu telah menunjukkan satu keputusan yang jelas bahawa tema Merdeka, yang juga slogan kempen Barisan Nasional ditolak hampir sepenuhnya oleh pembaca Malay Mail.

Pagi tadi, daripada 265 undi, 94 peratus atau 248 undi memilih tema Pakatan Rakyat sebagai tema yang lebih disukai untuk sambutan Hari Kebangsaan tahun ini.

Ketika cuba dimasuki sekali lagi pada jam 4.00 petang, laman The Malay Mail di alamat http://www.mmail.com.my didapati laman itu 'off-line'. (gambar kanan bawah)



Apakah ia benar-benar bermasalah teknikal sehingga menyebabkan ia 'off-line' tidak dapat disahkan.

Sehingga kini, Rais masih bertungkus-lumus mempertahankan slogan “Janji Ditepati” walaupun diserang daripada pelbagai pelusuk.

Logo Kemerdekaan yang terlalu simplistik yang dipertahankan Rais dulu telahpun ditarik balik dengan alasan yang dilihat amat tidak munasabah dan logik.

Rais, yang sebelum ini mempertahankan logo tersebut telah bertukar nada menyatakan bahawa tiada logo rasmi untuk sambutan Merdeka tahun ini selain logo 1Malaysia.

Bukan itu sahaja, laju tema sambutan Merdeka tahun ini – ‘Janji Ditepati’ yang liriknya ditulis Rais turut mengundang kritikan ramai.

Ramai yang berpendapat bahawa lagu tersebut dengan lirik berbunyi, “Janji telah ditepati, kini masa balas budi” amat menyinggung perasaan.

Selain itu, lagu tersebut kini turut dituduh menyamai lagu kerohanian Kristian Indonesia yang dipopularkan oleh kumpulan True Worshippers semenjak tahun 2008.

Dakwaan itu memaksa penggubahnya Jasnie Mohd Yaakub untuk tampil memberikan penjelasan bahawa lagu ‘Janji Ditepati’ masih di peringkat pengolahan dan belum dimuktamadkan.

"Lagu ini belum finalise lagi. Kami olah dari peringkat ke peringkat sehingga ke tahap terakhir. Jika sudah diluluskan untuk ke peringkat final, baru kami akan muktamadkan.

"Ilham lagu ini datang secara tiba-tiba, (kami) tak ikut mana-mana lagu pun," tegas Jasnie yang dipetik Sinar Harian.

Jawapan itu jelas bercanggah dengan Rais, yang sebelum ini bertanyakan kepada rakyat di Twitter, apakah pandangan mereka kepada lagu tersebut yang sudah ditonton 304,276 kali dan mendapat 32,902 yang mengundi ‘Tidak Suka’ berbanding ‘523’ yang mengundi suka.

Apakah ini penghujung kareer politik Rais jika ketiga-tiga logo, tema dan lagu Merdeka hasil usaha kementerian ditarik balik kerana memalukan keseluruhan BN dan khasnya perdana menteri Datuk Seri Najib Razak? 

http://harakahdaily.net/index.php/headline/12200-94-tolak-tema-merdeka-poll-malay-mail-terus-menekan-rais

Isnin, 9 Julai 2012

Hairie Othman,Abby Abadi dan Leman Raja Lawak bersama dalam protes bantah ISA di KEMTA

 

Hairie Othman,Abby Abadi dan Leman Raja Lawak membantah akta zalim ISA
8 July 2012~ KEMTA Kemunting Taiping Perak: Hari ini suatu kejutan dan tercatit sejarah dalam bidangseni tanahair telah berlaku di negeri Perak apabila perhimpunan protes ISA yang berlansung dihadapan pintu utama KEMTA dihadiri 3 orang artis yang prihatin dengan tahanan yang dilaporkan seramai 45 orang didalamnya diperlakukan penginayaan terhadap mereka yang sebelum ini dilaporkan telah melakukan mogok lapar untuk memprotes dari dalam kem tersebut.
Abby Abadi yang pernah memengang watak Insektor Aliza dalam filem Gerak Khas melahirkan rasa kecewa dan sedih dengan apa yang berlaku. "Mana slogan mesra,cepat dan betul yang dilaungkan pihak polis...mana slogan Janji Ditepati yang dicanang pemimpin UMNO BN yang kononya ISA dimansuhkan...??? Mengapa masih ujud kem tahanan sebegini dalam negara,saya kecewa melakon watak polis yang digambarkan baik..sebaliknya pihak polis bershubahat melakukan kezaliman terhadap tahanan semata-mata mendengar pihak atasan" Ujar Abby ketika diberi peluang berucap dalam perhimpunan ini.
Manakala Hairei Othaman yang suatu masa dulu pernah berlakon watak Leftenan Adnan mengajak semua rakyat bersatu menentang akta zalim ini dari terus berada dimuka bumi Malaysia ini, Leman Raja Lawak dalam mesej lawaknya mempersoalkan sikap pemimpin UMNO yang tidak cerdik memberi komen dalam twitter bahawa makan lambchop lebih baik dari layan kehendak perhimpunan ini.
Perhimpunan aman hari ini mencecah 300 peserta dan telah memberi semangat buat keluarga mangsa tahanan yang hadir sama dan pihak penganjur (GMI) berterima kasih kepada semua yang terlibat dan merakamkan syabas buat artis yang terlibat hari ini.Perhimpunan ini  diakhiri dengan gimik membakar gambar Najib dan Hishamuddin yang didakwa menipu rakyat dengan mengatakan akta zalim telah dimansuhkan sebaliknya ianya sebuah janji kelentong kepada rakyat. Turut serta dalam perhimpunan ini ialah beberapa pemimpin parti politik seperti Ust Akmal Ketua Penerangan Pemuda PAS Perak,Ust Fakharudin YDP PAS Taiping,Sdr Khairul wakil PKR serta berberapa tokoh hebat dari  mahasiswa tanahair.
Dijangkakan perhimpunan sebegini bakal diadakan pada minggu hadapan dengan harapan pihak yang berkenaan dapat membebaskan tahanan yang teriniaya didalam kem tersebut. Semoga perhimpunan akan datang akan lebih ramai lagi penyertaan dari Pimpinan Pakatan Rakyat.
Gambar sebahagian perhimpunan protes ISA yang dihadiri 3 Artis






Bakar tanda protes kezaliman Najib  dan Sepupunya...

Rabu, 4 Julai 2012

DI PERMATANG PAUH, UMI HAFILDA CERITA LINTANG PUKANG!!

Banyak ni yang dengar ceramah, Ummi dah nak bagi Anwar hilang wang pertaruhan?
  
Oleh: AnakSgDerhaka
 "

Di Taman Janggus yang berada di dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh, Ummi Hafilda beberapa kali menegaskan bahawa beliau tiada kaitan sama sekali dengan UMNO sepertimana yang digembar-gemburkan oleh pihak Pakatan Rakyat.

Katanya “ Saya tiada kaitan dengan UMNO.. sudah lama saya dipecat dari UMNO kerana mendedahkan salah laku Anwar Ibrahim semasa beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri…
Tapi… cuba korang baca apa laporan Utusan ni..


PERMATANG PAUH 1 Julai - Ahli perniagaan, Ummi Hafilda Ali berhasrat `menggempur' ke seluruh kawasan Parlimen Permatang Pauh bagi menceritakan kepada rakyat mengenai perilaku sebenar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Menurutnya, beliau berazam menerangkan kepada penduduk di situ yang selama ini mungkin tidak tahu 'rahsia' wakil rakyat mereka itu.

"Kita akan terangkan kebenaran. Kita akan pastikan kalau Anwar menjadi calon, kita kalahkan sampai hangus wang pertaruhannya di sini," katanya ketika berceramah di Taman Janggus di sini malam tadi - Utusan

Kita yang diguna pakai oleh Ummi itu menggambarkan siapa?

Sedangkan umum mengetahui bahawa penentang utama Anwar Ibrahim dan KEADILAN Permatang Pauh adalah UMNO..

Kalau nak diulas seluruh ucapan Ummi memang banyak yang bercanggah dalam masa dua jam itu..

Antara yang bercanggah ialah cerita Ummi ketika rumahnya diserbu oleh UTK suatu masa dulu..

Dia cerita macam ni.. “Ketika rumah saya diserbu oleh UTK dulu.. saya tergamam dan menggigil apabila melihat anggota UTK menyerbu kedalam rumah saya.. saya mengira jumlah mereka yang masuk melalui tingkap itu, semuanya ada lebih dari 50 orang..



Saya biarkan mereka.. saya kuatkan semangat.. saya ambil wuduk kemudian saya terus solat Maghrib dan Isyak”..

“Saya biarkan anggota Polis yang menyerbu dari jam 6.30 petang hingga ke 11.00 malam terus menunggu… dan saya dibawa keluar jam 11.00 malam..

Tambahnya lagi “ Hampir lima jam pihak Polis cuba untuk masuk kedalam rumah saya tetapi gagal.. mungkin Malaikat mahu menjaga saya.. hinggakan berbagai peralatan yang digunakan untuk memecah masuk ke dalam rumah itu gagal..

Malaikat nak tolong dia konon… nampak tak diawal tadi dia kata dia nampak UTK pecah masuk ikut tingkap? Lepas tu dia kata polis masuk dia biarkan, dia ambil wuduk dia solat maghrib pada pukul 6.30?

Dan banyak lagi yang bercanggah.. dia patut tulis semula skrip dia tu..

Berbalik kepada Ummi nak pastikan Anwar kalah hingga hilang wang pertaruhan kali ini…

Taman Janggus tempat Ummi ceramah itu terletak di bawah Jentera Daerah Mengundi 3 bagi Jentera Pilihanraya Parlimen Permatang Pauh (JDM3 @ Kampung Pertama atau suatu masa dulu dikenali dengan nama Sungai Derhaka)

Jumlah pengundi disini adalah melebihi 2000 orang..

Kalau setakat 300 orang saja yang datang dalam setiap ceramah Ummi.. teruskanlah bermimpi kononnya dia boleh sebabkan Anwar hilang deposit..

300 orang tu majoriti bukannya dari Kampung Pertama sendiri.. katalah petugas 60 orang.. orang PKR dan PAS yang ada dalam 300 orang tu lebihkurang 100 orang.. penyokong-penyokong UMNO yang tah dari mana datangnya tu 100 orang.. berapa orangkah ahli UMNO dari Taman Janggus itu..


Khamis, 14 Jun 2012

SDR RAFIZI DI PANDAN, YB AZAN DI KEMAMAN

HEBOH diperkatakan bahawa Sdr Rafizi, Pengarah Strategi KEADILAN akan bertanding di Parlimen Pandan di dalam PRU ke 13 nanti.  Perkhabaran ini turut dikisahkan di dalam media rasmi KEADILAN sendiri iaitu Keadilan Daily.


Sdr Rafizi - Bertanding di Parlimen Pandan?
Maka, hampir pasti Sdr Rafizi tidak bertanding di Parlimen Kemaman, Terengganu sebagaimana yang heboh diperkatakan sebelum ini.  Di mana pun tempat Sdr Rafizi bakal bertanding, adalah diharapkan parti meletakkan beliau di tempat yang selamat.  Ini adalah kerana Sdr Rafizi amat diperlukan berada di Parlimen samada sebagai MP Kerajaan mahu pun Pembangkang.  Suara anak muda ini releven untuk kedua-dua fungsi beliau di Parlimen nanti.


YB Azan Ismail - Calon Parlimen Kemaman?

Tiada seorang pun yang boleh mempertikaikan kewibawaaan Sdr Rafizi selama ini.  Ketokohan beliau dilihat lebih hebat dari beberapa tokoh yang lebih lama di dalam parti.  Sebab itu kita perlu ingat, di dalam politik bukan lama atau senior menjadi ukuran tetapi konsisten dan istiqamah di dalam perjuangan itu penting.  Lebih penting lagi sanggup bersusah payah dan berkorban untuk parti walaupun baru dua tiga hari di dalam parti.  Apalah ertinya lama di dalam parti jika kita hanya berjuang untuk menuntut habuan dari parti.  Jika parti gagal berikan apa yang kita mahu, kita lari menjadi katak.  Banyak contoh spesis seperti ini.

Ertinya, Parlimen Kemaman kembali kosong jika Sdr Rafizi ke Pandan.  Persoalannya, siapakah yang layak bertanding di Parlimen Kemaman iaitu satu kawasan yang dianggap berpeluang cerah bagi KEADILAN di Terengganu.  Bagi saya, tidak lain melainkan YB Azan Ismail layak bertanding di situ.  Kerusi beliau sekarang di Parlimen Indera Mahkota, Kuantan, Pahang sudah pun ada calon yang sesuai di situ apabila YB Azan dilantik menjadi Pengerusi KEADILAN Terengganu.  Selaku Pengerusi MPN Terengganu, wajar YB Azan bertanding di Terengganu di kawasan yang selamat.  

Rabu, 6 Jun 2012

IBRAHIM AL KATAKI IBNU AL BAGHALI

Di dalam banyak-banyak katak, katak apa paling bodoh?  Jawapannya Berahim katak.  Bukan aku fitnah, tapi kalau korang baca kenyataan dia baru-baru dia kata Kerajaan buang masa tubuhkan Suruhanjaya Siasatan untuk menyiasat Himpunan BERSIH 3.0.  Katak bodoh ini kata, sudah terang-terang BERSIH 3.0 langgar undang-undang kerana melanggar perintah mahkamah agar tidak memasuki Dataran Merdeka.

Mana Berahim tahu?  Dia adakah masa Himpunan BERSIH 3.0?  Dia lihat sendirikah peserta perhimpunan melanggar undang-undang seperti yang dikatakannya?  Katak bodoh Pasir Mas ini hanya menonton TV3 Suku dan Utusan Meloya, media bangsat ini mengatakan peserta BERSIH 3.0 adalah pengganas dan perusuh.  Maka, Berahim katak pun percaya kerana kebodohannya.  Baghal sungguh.

Yang membuang masa itu adalah katak Pasir Mas.  Bukan setakat buang masa, bahkan buang duit saja untuk membayar elaun Wakil Rakyat yang tidak diredhai oleh rakyat di kawasannya.  Ertinya, buang masa Berahim Alkataki menjadi Wakil Rakyat `haram' atau `haramjadah' (pinjam kata Najib).  Sewaktu Himpunan BERSIH 2.0 dulu, bukan main katak ini memberi amaran kononnya PERKASAM akan berada di benteng hadapan untuk menghalang BERSIH.  Tapi, bila sampai waktunya katak ini duduk di bawah ketiak bininya di bawah tempurung.

Oleh sebab malu yang teramat sangat, maka sampai sekarang Berahim katak amat sakit hati dengan BERSIH.  Maklumlah, jiwa yang kotor berdaki memang tidak suka kepada bersih.  Aku cabar PERKASAM pula buat perhimpunan, dan kita sarankan peserta perhimpunan dibayar upah, kita lihat nanti walaupun dibayar upah setakat mana Berahim katak boleh kumpulkan orang.  Kalau dia boleh kumpul dalam 500 orang pun kita boleh kata Berahim katak ini hebat.

Jumaat, 27 April 2012

BERSIH 3.0 - MEMANG BANGSAT !!



Memang sahih bangsat punya Datuk Bandar Kuala Lumpur.  Baru berkuasa pegang jawatan Datuk Bandar, beliau sudah merasakan Kuala Lumpur milik mak bapak beliau. 

"Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan menutup selama 48 jam Dataran Merdeka - yang mahu digunakan oleh BERSIH untuk mengadakan perhimpunan bantah duduk Sabtu ini - berkuatkuasa jam 6 pagi esok. Arahan tersebut dikeluarkan oleh Datuk Bandar Kuala Lumpur, Tan Sri Ahmad Fuad Ismail dalam satu kenyataan petang ini" (Malaysiakini).

Rakyat mahu DUDUK DAN BANTAH di Dataran Merdeka, apa masalahnya buat DBKL?  Kalau kamu tutup Dataran Merdeka sewaktu puak-puak kaki maksiat lepak sewaktu menyambut Tahun Baru atau apa jua pesta dan hiburan, aku orang pertama akan cium tangan Datuk Bandar.  Tetapi, maksiat bermaharajalela di Dataran Merdeka setiap hari dan malam.  Apabila tiba musim Hari Raya, disaat warga kota balik ke kampong dan Ibu Kota lenggang, puak-puak pendatang asing dari Indon, Bangla, Nepal dan yang lain akan berkampong di Dataran Merdeka dengan mabuk-mabuk mereka.  Pada waktu itu apakah Datuk Bandar tidak teringin untuk menutup Dataran Merdeka?

Sebab itu aku kata Datuk Bandar ini memang bangsat, pencacai yang tidak mahu kalah dengan SPR sebagai pencacai nombor Wahid kepada parti lembu kondo itu.  Adakah rakyat peduli dengan amaran dari si bangsat tersebut?  Jawabnya kirim salam, malahan rakyat telah bersedia untuk merempuh Dataran Merdeka milik rakyat semua.  Tunggulah masanya, si bangsat ini akan kita campakkan jauh-jauh dari menerajui Kuala Lumpur.


Jumaat, 20 April 2012

TERKINI!! Anwar Lawat Mahasiswa Di Dataran Merdeka!

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebentar tadi hadir ke Dataran Merdeka bagi memberi sokongan kepada mahasiswa yang berkhemah menuntut supaya PTPTN dimansuhkan.

Anwar yang tiba jam 10:25 malam ini berkesempatan mendengar taklimat Sidang Rakyat yang membincangkan agenda bagaimana perkhemahan mereka dapat dipertahankan selain memberi kata-kata semangat kepada mereka yang sudah enam hari berada di sini.

Ketibaan Anwar disambut Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Anwar dalam amanatnya kepada mahasiswa mengatakan jika pendidikan percuma dilaksanakan maka PTPTN dengan sendirinya terhapus.

Anwar sempat menurunkan tandatangan di salah satu kain rentang dengan disaksikan ratusan rakyat yang mengikutinya ke mana sahaja beliau pergi, walaupun polis dilihat cuba membuat sesuatu terhadap kelompok besar yang berada di sini.

Anwar menambah, beliau memuji semangat dan ketabahan anak muda yang sanggup berpanas dan berhujan semata-mata agar tuntutan supaya PTPTN dimansuhkan didengar rejim Umno-APCO.

Anwar meninggalkan kawasan Dataran Merdeka kira-kira 11 malam.

Unit Amal PAS yang diketuai Ketua Pemudanya, Nasrudin Hassan tiba dari ibu pejabat agung parti itu di Jalan Raja Laut, kira-kira 1.3 kilometer dari sini.

30 orang ahli pergerakan itu akan bertugas menjaga keselamatan mahasiswa susulan insiden serangan awal pagi tadi oleh samseng dipercayai didalangi Ezam Mohd Noor./jalanpulang

Rabu, 21 Mac 2012

HASSAN AKIDAH - SAYANG RAJA TAPI TIDAK HADIR SANTAPAN DIRAJA?

Ke hulu ke hilir bercakap pasal IMR.  Islam, Melayu dan Raja.  Walaupun di dalam ceramahnya di merata-rata tempat yang banyak adalah berkisar pasal buruknya PAS, buruknya Anwar yang membawa maksud hebatnya Umno.  Mana isu tentang Islam, Melayu dan Raja?  Itulah perjuangan Hassan Akidah.

Betul ke dia sayang sangat kepada Raja?  Jika betul, mengapa beliau sengaja berpuasa sunat sewaktu majlis santapan Diraja Dun Selangor baru-baru ini?  Beliau tidak hadir pada majlis tersebut bahkan tidak hadir perbahasan hari itu.  Baca di SINI.  

Ikut Islam, jika sudah tahu tetamu mahu datang makan di rumah kita, janganlah kita berpuasa sunat pada hari itu.  Hassan Ali tahu jadual tentang adanya Majlis Santapan Diraja pada hari tersebut.  Jika benar ikhlas menghormati Raja, mengapa dipilih hari itu untuk berpuasa?  Dan, mengapa jika berpuasa tidak boleh hadir perbahasan?  

Takut atau malu?  Takut segala yang beliau hujahkan di dalam setiap ceramahnya akan dipersoalkan di dalam Dun?  Begitulah jadinya jika seseorang bersikap ego dan sombong.  Akhirnya jadi kera sumbang.

Jumaat, 9 Mac 2012

JOM KE FELDA BKT MENDI, BERA : Pada 10 Mac 2012 jam 9.30 malam

Penceramah:

1. Sdr Chegu Bard ( SAMM )

2. Sdr Mazlan Aliman ( Penyelaras PR Parlimen Bera / PRESIDEN ANAK )

3. Sdr Musaniff Ab Rahman ( TYDP PAS BERA )

Semua dijemput hadir!


Isnin, 6 Februari 2012

HASSAN JATI - SURUH ORANG WALA' MASA DIA JADI KETUA SAJA....

Thiqah, Wala' dan Road-Show

Kedengaran juga ada pihak yang ingin membuat road-show ke seluruh Negara. Bagi saya itu adalah hak dia dan lagi banyak dia cakap, lagi jelas pendiriannya yang dangkal. Hanya dia perlu ingat, kesalahannya kali ini bukan kesalahan kali pertama. Dulu dia pernah ditegur dan sudah pun diberi amaran. Kali ini dia lajak lebih jauh lagi maka dan bagi yang menganggap pemecatan beliau agak drastik; perlu diberi amaran dulu dan sebagainya, harap ingat kembali peristiwa lampau.

Mungkin dia akan mencanangkan bahawa dia dipecat kerana DSAI. Itu jelas satu pembohongan. Dia dipecat kerana sikap dirinya sendiri. Semasa road-show boleh cakap apa yang dia suka, reka cerita dan sebagainya, tapi semua tahu, dia dipecat kerana sikapnya. Sikapnya yang tidak mahu terima pendirian parti dan kesungguhannya membawa mesej UMNO/BN untuk mempengaruhi ahli PAS dan rakyat jelata.

Dulu dia juga yang menjadi juara wala’ dan thiqah. Tetapi itu hanya ketika dia sebagai ketua. Semua kena dengar cakap dia. Kalau tidak maka tidak wala’, tidak thiqah serta tidak cukup tarbiyyah dan sebagainya. Tetapi apabila dirinya bukan ketua, nampak gayanya konsep tersebut tidak lagi releven.

Mungkin itulah yang berlaku apabila dikuasai hawa nafsu. Terlalu membesarkan diri, dengan beranggapan bahawa dirinya sahaja yang betul dan yang lain semuanya bagaikan parasit. Parasit ini sebenarnya hidup di atas kekuatan yang lain dan secara perlahan merosakkan pihak yang menanggungnya. Itulah apa yang ingin dilakukan. Tetapi, Alhamdulillah, Allah sayangkan PAS dan memberi PAS kemampuan untuk ‘nyah-parasit’ dan inilah yang telah berlaku.

Parasit sudah pun dinyahkan dan dengan itu PAS akan mara ke hapadan bagi memenuhi kehendak rakyat dan ummat Islam untuk menggantikan UMNO dengan menjadi wadah politik ummat Islam yang utama di negara Malaysia.

WaLlahu 'Alam
KHALID SAMAD
 

Rabu, 1 Februari 2012

VIDEO - ARTIS INI PUN MAHU JADI PENGAMPU DAN PENCACAI?



Apabila artis yang tidak tahu apa-apa pun tentang politik dan hak asasi di dalam sesebuah negara, malahan tidak pernah menjenguk pun Fasal-Fasal di dalam Perlembagaan Persekutuan, apabila mereka masih mahu bercakap tentang politik maka ternampaklah kebodohan mereka.

Jika mereka tidak berminat untuk mengambil tahu tentang politik, hanya berminat untuk memikirkan tentang perut masing-masing maka jadilah mereka ini seperti ayam daging yang dipelihara oleh Umno.  Mereka dikurung di dalam reban atau kandang, diberi makan sehingga kenyang kemudiannya di timbang, dijual dan disembelih.

Lihat saja komen-komen dari beberapa artis di dalam video di atas.  Osman kering pun mahu bercakap pasal politik walaupun ideanya kering samasekali seperti keringnya tubuh beliau.  Faizal Hussin bercakap sebiji macam Ketua Umno Cawangan yang berkelulusan darjah enam.  Tetapi masih mahu bercakap soal politik. 

Jika artis ada yang bengap seperti ini mungkin kita tidak hairan.  Tetapi, orang yang ada ilmu agama dan dianggap ulamak muda (ular makk?) pun turut sama level dengan artis, ianya amat malang sekali.  Itulah jadinya jika dibiarkan Umno terlalu lama berkuasa.  Dari sejahil-jahil artis, sampai ke se `Ular mak' tinggi pun menjadi bodoh dibuatnya.

Sabtu, 28 Januari 2012

ANWAR TIDAK PERLU SAMAN ORANG GILA ATAU ORANG BODOH

Aku terbaca satu tulisan dari SuaraPakatan di dalam Tranungkite.  Penulis begitu sibuk mendesak agar DS Anwar menyaman beberapa blog yang sering membuat fitnah terhadap beliau memandangkan DS Anwar telah menyaman akhbar sampah iaitu Utusan. 

Aku tidak setuju DS Anwar habiskan masa menyaman Blogger pelacur yang pro Umporno itu.  Tidak perlu disaman kerana akhirnya pasti terbongkar.  Sebagai contoh, beberapa bulan yang lalu Blogger sampah tersebut sibuk meminta DS Anwar menunjukkan jam Omega.  Blogger haramjadah berkenaan mencabar DS Anwar menyaman blog lacur mereka sekiranya jam Omega yang disebutkan oleh mereka bukan jam DS Anwar.

DS Anwar tidak mengendahkan kerja bodoh puak-puak upahan berkenaan.  Akhirnya, pihak Polis sendiri sahkan isu jam ditutup.  Kononnya jam Omega dari Kerajaan Arab Saudi untuk DS Anwar, tetapi tanpa dilayan oleh DS Anwar terbongkar bahawa jam Omega tersebut adalah dari Taiwan.  Kebathilan terhapus dengan sendirinya.

Justeru itu, DS Anwar harus banyak habiskan masa memperkuatkan Pakatan Rakyat bukan menghabiskan masa melayan kerja bodoh upahan berkenaan.  Lagi pun, kerja saman menyaman di dalam mahkamah Malaysia ini sudah kita maklum selagi melibatkan DS Anwar.  Lihat sahaja kes DS Anwar menyaman Ketua Pemuda Umno, KJ.  Sudah berapa tahun masih belum selesai.  Adakah DS Anwar perlu buang masa lagi dengan kerja menyaman tanpa faedah ini?

Jika rakyat sudah meluat dan jijik dengan Umno dan rakyat tahu Umno dan fitnah tidak boleh dipisahkan, buatlah berapa banyak video lucah sekali pun, DS Anwar tidak perlu melayannya rakyat tetap memilih ABU (Asalkan Bukan Umno).  Tidakkah kita terfikir mengapa puak-puak balaci itu mahu sangat DS Anwar menyaman mereka?  Ini adalah kerana mereka mahu DS Anwar hilang tumpuan untuk menyerang Najib dan Rosmah serta lembu-lembu Fidlot di dalam kondo. 

Justeru itu, kita cabar mereka yang kononnya ada beberapa kotak lagi video lucah agar tampil membuat laporan agar DS Anwar boleh menjawabnya di mahkamah, walaupun mahkamah di negara ini semua faham situasinya.  Bukan susah sangat buat kerja fitnah.  Buat tuduhan, kemudian cabar orang yang dituduh menyamannya.  Kerja bodoh itu selalunya adalah kerja kumpulan Ezam sesumpah, Umi Hafilda dan sekutu-sekutunya yang kini mencari sesuap nasi di dalam kondo lembu Umno.

Selasa, 17 Januari 2012

BELUM PUN HASSAN ALI DEDAHKAN SIAPA `PARASIT' DI DALAM PAS, KITA SUDAH TAHU ORANGNYA

Dr Hassan Ali merepek seminggu dua ini menunjukkan beliau terkilan dipecat oleh PAS.  Tetapi kerana ego dan sombong, beliau dikatakan tidak akan merayu untuk dikekalkan bersama PAS.  Aku pun menyokong 200% jika Hassan Ali tidak merayu kepada PAS kerana bagi aku selagi manusia hina ini berada di dalam PAS, selagi itulah PAS akan rosak.

Beliau sebut mengapa beliau dipecat.  Beliau juga hairan mengapa beliau dipecat.  Tidak dapat dibayangkan betapa busuknya hati manusia ini apabila menganggap kes yang dihadapi oleh DS Anwar baru-baru ini yang telah diputuskan tidak bersalah itu sebagai kes peribadi.  Apa yang Hassan Ali sebut adalah, "Pemecatan saya bukan atas dasar kesilapan yang saya lakukan yang telahpun diharmonikan tetapi semata-mata menegur pimpinan PKR yang menghadapi kes mahkamah yang saya katakan bersifat peribadi," katanya dalam satu sidang media di kediamannya hari ini (Malaysiakini).

Perjuangan Islam apa jika sahabat kita berada di dalam kesusahan dan dizalimi kita anggap masalah peribadi?  Sebagai Pakar Motivasi, di mana letaknya ilmu Hassan Ali?  Tidak terbayangkah oleh kamu jika suatu hari nanti kamu teraniaya, atau anak beranak kamu dizalimi dan teraniaya, kemudian rakan-rakan kamu tidak berbuat apa-apa kerana mengangap itu adalah masalah peribadi?  Jenis orang seperti Hassan Ali ini layak tinggal di dalam hutan jauh dari bermasyarakat.

Beliau dikatakan akan membuat `road show' merata negara kononnya untuk dedahkan siapakah `parasit-parasit' di dalam PAS yang menyebabkan beliau tercampak keluar ke lubang najis.  Tidak perlu buat road show kerana kita semua tahu `parasit' sebenar di dalam PAS adalah orang yang bernama Hassan Ali.  Beliau dari awal menjadi `parasit' yang kemaruk kuasa. 

Selasa, 10 Januari 2012

ANWAR BEBAS - ZUL KULIM MENGULAS CARA BODOH

Apabila Ulama Zul Kulim mengupas!


Oleh: umnopenyangak

"Assalamualaikum,,.
Respon serta merta ulamak Zul berok Kulim mengenai pembebasan DSAI mencakupi banyak perkara dan aspek termasuk “Imam Mahdi” ,wudhu dan beristikharah, anti kaum Seks Bebas LBGT, Saidina Ali, syaitan & iblis, berdoa kepada ALLAH memberikan petunjuk, barulah teman mula menaip komen ini,memeranjatkan beruk di Zoo Negara, politik dualam, berkembar dengan Abdullah bin Ubay, “rumah kata pergi, kubor kata mari”, Mahkamah Rakyat, Cuma malangnya slogan mereka ialah DemoKrazy4DemoKerusi!


Semenjak dua menjak ni Ulamak Zul Berok Kulim semakin pandai mengolah.Tulisan penuh boleh dibaca di blognya 

Sekali imbas Zul memang betul, apatah lagi dia semacam menyerah dengan humble kepada ALLAH dan menyedari bahawa ALLAH mengetahui semua perkara yang dia lakukan.Sikap yang bagus bagi hamba ALLAH dalam mengharungi kehidupan yang diredhai.Tetapi dalam pada itu, Zul tetap bersikap macam beruk seperti katanya, keputusan ini memeranjatkan beruk di zoo negara, bukan zoo negara sebenarnya tetapi beruk yang ada di Kulim!Memeranjatkan beruk Kulim yang menyamar sebagai ulamak atau mungkin juga ular dalam semak!

Apa tidaknya, Zul cuba mengolah dan mahu orang ramai tahu bahawa DSAI walaupun dibebaskan ialah seorang peliwat hanya dengan mendasarkan hujahnya kepada hujah pembelaan Karpal Singh sedangkan sebagai seorang peguam, Zul amat amat tahu bahawa hujah itu hanyalah hujah pembelaan berdasarkan keterangan saksi utama yang belum ada kesohihan tentang kebenarannya.

Inilah elemen gagalnya Zul jadi ulamak dan elemen yang jelas menunjukkan pembohongannya tetapi Zul sanggup berlindung dengan ALLAH dan menuduh seseorang tanpa bukti dan saksi yang dikehendaki ALLAH!ZUl dah tak takut mati walaupun dia menasihati DSAI dengan nasihat rumah kata pergi, kubur kata mari, sedangkan dia sendiripun tergolong dalam seruan itu.

Zul nak tunjuk hebat kerana istikharahnya tetapi Zul semacam ingat rakyat negara ini jahil tentang istikharah yang menjadi amalan hakim hakim di zaman daulah Islam dulu, yang menjadi amalan tetap iman Bukhari sebelum menulis hadis dalam sahihnya.Zul ingat dia sorang saja tahu pasal istikharah sedangkan ramai anak anak dara yang melaksanakannya serta mendapat ilham selepas itu.Apakah Zul juga mendapat ilham sebelum menulis sedemikian rupa?Tapi kenapa Zul selambanya menggunakan istilah dan ayat ayat sinis untuk memperkecilkan orang yang dibencinya?Kenapa Zul menggunakan hujah Karpal untuk terus konsistant menuduh DSAI sama seperti kebanyakan pemimpin dan pencacai UMNO termasuk Mahathir?Apakah ini penulisan dengan hidayah seperti imam Bukhari menulis hadisnya?

Sejarah telah mencacatkan imam Bukhari meninggalkan banyak hadis hadis kerana beliau tidak yakin walaupun selepas berwudhu dan beristikharah sehingga hadis hadis tersebut dikutip semula olah Al Hakim.Tak kan Zul tak tahu mengenai perkara ini?

Banyak perkara yang boleh dikutip dari tulisan yang nampak cantik dan santai untuk dihujahkan semula tetapi cukuplah setakat ini,Selebihnya masing masing nilailah sendiri cuma satu perkara lagi yang menjadi back fire kepada Zul ialah tentang mahkamah rakyat yang Zul ajak untuk menghukum orang yang durjana.Mahkamah rakyat sedang menghukum dan antara senarai orang yang durjana yang tersenarai dalam mahkamah rakyat sekarang ini ialah Zul Berok Kulim.Yang terbaru seorang doktor falsafah bernama Hassan Ali.

Jadi Zul tak usah cuba memutar arah mahkamah rakyat kerana arahnya sudah kemas disetkan, tetapi sekadar nasihat kepada Zul bertukarlah balik wajah beruk tu kepada manusia sementara masa masih ada!Ajak kekawan sekali!
Terdapat ralat dalam alat ini