JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 28 Januari 2012

ANWAR TIDAK PERLU SAMAN ORANG GILA ATAU ORANG BODOH

Aku terbaca satu tulisan dari SuaraPakatan di dalam Tranungkite.  Penulis begitu sibuk mendesak agar DS Anwar menyaman beberapa blog yang sering membuat fitnah terhadap beliau memandangkan DS Anwar telah menyaman akhbar sampah iaitu Utusan. 

Aku tidak setuju DS Anwar habiskan masa menyaman Blogger pelacur yang pro Umporno itu.  Tidak perlu disaman kerana akhirnya pasti terbongkar.  Sebagai contoh, beberapa bulan yang lalu Blogger sampah tersebut sibuk meminta DS Anwar menunjukkan jam Omega.  Blogger haramjadah berkenaan mencabar DS Anwar menyaman blog lacur mereka sekiranya jam Omega yang disebutkan oleh mereka bukan jam DS Anwar.

DS Anwar tidak mengendahkan kerja bodoh puak-puak upahan berkenaan.  Akhirnya, pihak Polis sendiri sahkan isu jam ditutup.  Kononnya jam Omega dari Kerajaan Arab Saudi untuk DS Anwar, tetapi tanpa dilayan oleh DS Anwar terbongkar bahawa jam Omega tersebut adalah dari Taiwan.  Kebathilan terhapus dengan sendirinya.

Justeru itu, DS Anwar harus banyak habiskan masa memperkuatkan Pakatan Rakyat bukan menghabiskan masa melayan kerja bodoh upahan berkenaan.  Lagi pun, kerja saman menyaman di dalam mahkamah Malaysia ini sudah kita maklum selagi melibatkan DS Anwar.  Lihat sahaja kes DS Anwar menyaman Ketua Pemuda Umno, KJ.  Sudah berapa tahun masih belum selesai.  Adakah DS Anwar perlu buang masa lagi dengan kerja menyaman tanpa faedah ini?

Jika rakyat sudah meluat dan jijik dengan Umno dan rakyat tahu Umno dan fitnah tidak boleh dipisahkan, buatlah berapa banyak video lucah sekali pun, DS Anwar tidak perlu melayannya rakyat tetap memilih ABU (Asalkan Bukan Umno).  Tidakkah kita terfikir mengapa puak-puak balaci itu mahu sangat DS Anwar menyaman mereka?  Ini adalah kerana mereka mahu DS Anwar hilang tumpuan untuk menyerang Najib dan Rosmah serta lembu-lembu Fidlot di dalam kondo. 

Justeru itu, kita cabar mereka yang kononnya ada beberapa kotak lagi video lucah agar tampil membuat laporan agar DS Anwar boleh menjawabnya di mahkamah, walaupun mahkamah di negara ini semua faham situasinya.  Bukan susah sangat buat kerja fitnah.  Buat tuduhan, kemudian cabar orang yang dituduh menyamannya.  Kerja bodoh itu selalunya adalah kerja kumpulan Ezam sesumpah, Umi Hafilda dan sekutu-sekutunya yang kini mencari sesuap nasi di dalam kondo lembu Umno.

Selasa, 17 Januari 2012

BELUM PUN HASSAN ALI DEDAHKAN SIAPA `PARASIT' DI DALAM PAS, KITA SUDAH TAHU ORANGNYA

Dr Hassan Ali merepek seminggu dua ini menunjukkan beliau terkilan dipecat oleh PAS.  Tetapi kerana ego dan sombong, beliau dikatakan tidak akan merayu untuk dikekalkan bersama PAS.  Aku pun menyokong 200% jika Hassan Ali tidak merayu kepada PAS kerana bagi aku selagi manusia hina ini berada di dalam PAS, selagi itulah PAS akan rosak.

Beliau sebut mengapa beliau dipecat.  Beliau juga hairan mengapa beliau dipecat.  Tidak dapat dibayangkan betapa busuknya hati manusia ini apabila menganggap kes yang dihadapi oleh DS Anwar baru-baru ini yang telah diputuskan tidak bersalah itu sebagai kes peribadi.  Apa yang Hassan Ali sebut adalah, "Pemecatan saya bukan atas dasar kesilapan yang saya lakukan yang telahpun diharmonikan tetapi semata-mata menegur pimpinan PKR yang menghadapi kes mahkamah yang saya katakan bersifat peribadi," katanya dalam satu sidang media di kediamannya hari ini (Malaysiakini).

Perjuangan Islam apa jika sahabat kita berada di dalam kesusahan dan dizalimi kita anggap masalah peribadi?  Sebagai Pakar Motivasi, di mana letaknya ilmu Hassan Ali?  Tidak terbayangkah oleh kamu jika suatu hari nanti kamu teraniaya, atau anak beranak kamu dizalimi dan teraniaya, kemudian rakan-rakan kamu tidak berbuat apa-apa kerana mengangap itu adalah masalah peribadi?  Jenis orang seperti Hassan Ali ini layak tinggal di dalam hutan jauh dari bermasyarakat.

Beliau dikatakan akan membuat `road show' merata negara kononnya untuk dedahkan siapakah `parasit-parasit' di dalam PAS yang menyebabkan beliau tercampak keluar ke lubang najis.  Tidak perlu buat road show kerana kita semua tahu `parasit' sebenar di dalam PAS adalah orang yang bernama Hassan Ali.  Beliau dari awal menjadi `parasit' yang kemaruk kuasa. 

Selasa, 10 Januari 2012

ANWAR BEBAS - ZUL KULIM MENGULAS CARA BODOH

Apabila Ulama Zul Kulim mengupas!


Oleh: umnopenyangak

"Assalamualaikum,,.
Respon serta merta ulamak Zul berok Kulim mengenai pembebasan DSAI mencakupi banyak perkara dan aspek termasuk “Imam Mahdi” ,wudhu dan beristikharah, anti kaum Seks Bebas LBGT, Saidina Ali, syaitan & iblis, berdoa kepada ALLAH memberikan petunjuk, barulah teman mula menaip komen ini,memeranjatkan beruk di Zoo Negara, politik dualam, berkembar dengan Abdullah bin Ubay, “rumah kata pergi, kubor kata mari”, Mahkamah Rakyat, Cuma malangnya slogan mereka ialah DemoKrazy4DemoKerusi!


Semenjak dua menjak ni Ulamak Zul Berok Kulim semakin pandai mengolah.Tulisan penuh boleh dibaca di blognya 

Sekali imbas Zul memang betul, apatah lagi dia semacam menyerah dengan humble kepada ALLAH dan menyedari bahawa ALLAH mengetahui semua perkara yang dia lakukan.Sikap yang bagus bagi hamba ALLAH dalam mengharungi kehidupan yang diredhai.Tetapi dalam pada itu, Zul tetap bersikap macam beruk seperti katanya, keputusan ini memeranjatkan beruk di zoo negara, bukan zoo negara sebenarnya tetapi beruk yang ada di Kulim!Memeranjatkan beruk Kulim yang menyamar sebagai ulamak atau mungkin juga ular dalam semak!

Apa tidaknya, Zul cuba mengolah dan mahu orang ramai tahu bahawa DSAI walaupun dibebaskan ialah seorang peliwat hanya dengan mendasarkan hujahnya kepada hujah pembelaan Karpal Singh sedangkan sebagai seorang peguam, Zul amat amat tahu bahawa hujah itu hanyalah hujah pembelaan berdasarkan keterangan saksi utama yang belum ada kesohihan tentang kebenarannya.

Inilah elemen gagalnya Zul jadi ulamak dan elemen yang jelas menunjukkan pembohongannya tetapi Zul sanggup berlindung dengan ALLAH dan menuduh seseorang tanpa bukti dan saksi yang dikehendaki ALLAH!ZUl dah tak takut mati walaupun dia menasihati DSAI dengan nasihat rumah kata pergi, kubur kata mari, sedangkan dia sendiripun tergolong dalam seruan itu.

Zul nak tunjuk hebat kerana istikharahnya tetapi Zul semacam ingat rakyat negara ini jahil tentang istikharah yang menjadi amalan hakim hakim di zaman daulah Islam dulu, yang menjadi amalan tetap iman Bukhari sebelum menulis hadis dalam sahihnya.Zul ingat dia sorang saja tahu pasal istikharah sedangkan ramai anak anak dara yang melaksanakannya serta mendapat ilham selepas itu.Apakah Zul juga mendapat ilham sebelum menulis sedemikian rupa?Tapi kenapa Zul selambanya menggunakan istilah dan ayat ayat sinis untuk memperkecilkan orang yang dibencinya?Kenapa Zul menggunakan hujah Karpal untuk terus konsistant menuduh DSAI sama seperti kebanyakan pemimpin dan pencacai UMNO termasuk Mahathir?Apakah ini penulisan dengan hidayah seperti imam Bukhari menulis hadisnya?

Sejarah telah mencacatkan imam Bukhari meninggalkan banyak hadis hadis kerana beliau tidak yakin walaupun selepas berwudhu dan beristikharah sehingga hadis hadis tersebut dikutip semula olah Al Hakim.Tak kan Zul tak tahu mengenai perkara ini?

Banyak perkara yang boleh dikutip dari tulisan yang nampak cantik dan santai untuk dihujahkan semula tetapi cukuplah setakat ini,Selebihnya masing masing nilailah sendiri cuma satu perkara lagi yang menjadi back fire kepada Zul ialah tentang mahkamah rakyat yang Zul ajak untuk menghukum orang yang durjana.Mahkamah rakyat sedang menghukum dan antara senarai orang yang durjana yang tersenarai dalam mahkamah rakyat sekarang ini ialah Zul Berok Kulim.Yang terbaru seorang doktor falsafah bernama Hassan Ali.

Jadi Zul tak usah cuba memutar arah mahkamah rakyat kerana arahnya sudah kemas disetkan, tetapi sekadar nasihat kepada Zul bertukarlah balik wajah beruk tu kepada manusia sementara masa masih ada!Ajak kekawan sekali!
Terdapat ralat dalam alat ini