JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 17 Oktober 2014

AZMIN BIJAK PATAH PROVOKASI NOH OTAK UDANG - INILAH MB YANG KITA MAHU

Di Parlimen baru-baru ini, Noh Omar tokeh udang cuba provokasi MB Selangor yang juga MP Gombak, Azmin Ali.  Noh otak udang ini mendakwa Azmin jadi MB dengan linangan air mata Azizah, kononnya.  

Cubaan Noh otak udang ini adalah untuk provok Azmin di samping ingin menyindir Ketua Pembangkang, DS Anwar dan MP-MP dari PKR.  Malang sungguh, Noh otak udang ini silap orang ingin diusik.  Beliau sangka Azmin seperti TSKI yang kurang bijak bila menjawab hujah atau provokasi nakal dan bodoh seperti itu.

Azmin selamba bangun menjawab, " Tiada siapa yang menangis, melainkan "di pihak sebelah' (Noh dan Umno)".  Hakikatnya tepat apa yang Azmin jawab, Umno Selangor menangis bila Azmin menjadi MB Selangor.  Umno fikir jika Tuanku tidak memilih Azizah, PKR akan melawan titah Tuanku dan krisis MB menjadi panjang dan rumit di mana akhirnya Tuanku mungkin akan meminta Dun Selangor dibubarkan atau Tuanku pilih calon dari PAS.  Jika Dun bubar di dalam keadaan hubungan yang agak renggang di kalangan PR melibatkan PKR dan PAS, Noh udang fikir Umno ada harapan tambah Kerusi walaupun mustahil dapat menawan kembali Selangor.  Seandainya Tuanku pilih calon dari PAS pula, Noh udang fikir keretakan besar pasti berlaku kerana tentunya PKR dan DAP tidak menyokong calon PAS tersebut.  Umno yang untung jika ini berlaku.

Noh udang dan Umno silap.  Mereka bukan saja berhadapan dengan Azmin anak didik Anwar yang bijak di dalam berpolitik.  Anwar dan Azizah selamba saja bersetuju dengan pemilihan Azmin sebagai MB Selangor dan parti juga tidak banyak kerenah terus merestui Azmin.  Maka, strategi musuh tidak mengena dan tentunya mengecewakan mereka termasuk geng-geng UG yang meroyan mahu bersama Umno di Selangor.

Setakat ini Azmin nampak hebat bila berdepan dengan Umno.  Azmin tidak banyak menyusahkan Anwar di dalam Parlimen untuk menjawab hujah Umno.  Berbeza dengan TSKI yang terlalu banyak menyusahkan Anwar untuk menjawab provokasi Umno di dalam Parlimen.  TSKI hanya tahu jawab isu-isu pentadbiran Kerajaan Negeri saja, beliau langsung tidak bijak untuk menyerang balas hujah Umno secara orang politik. 

1 ulasan:

  1. memang dr dulu kelebihan azmin ialah bila berhujah. kata2 beliau pendek padat dan tak boleh nk diedit2 oleh umno.

    namun azmin kena mohon perlindungan Allah sentiasa, mohon restu ibu sentiasa... sebab musuh tidak akan berhenti bikin onar.

    BalasPadam