JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 31 Julai 2015

ULAMAK YANG TIDAK KENAL SIAPA MUSUH LEBIH BAIK JANGAN BERPOLITIK

Baru-baru terbaca berita dari Haron Din, Mursyidul Am Pas yang menyatakan bahawa Pas bersedia untuk tinggalkan PKR jika parti itu bekerjasama dengan Gabungan Harapan Baru (GHB).

Bagi aku, PKR tidak pernah berdiri dengan ugutan atau arahan pihak lain.  PKR tentunya bersedia untuk berbaik dengan sesiapa saja yang mempunyai matlamat yang sama untuk menjatuhkan rejim, samada ianya dari parti politik mahupun NGOs.

Ugutan Haron Din itu menunjukkan beliau terlalu tertekan dengan masalah dalaman yang berlaku di dalam partinya.  Sepatutnya Pas tidak boleh meluahkan amarahnya pada PKR akibat kegagalan partinya menyelesaikan kemelut yang berlaku.  

Sewaktu Pas menubuhkan DHPP dulu, PKR sedikitpun tidak merasa terancam dengan sokongan kaum Cina dan India yang berada di dalam DHPP kerana bagi kami DHPP juga memainkan peranan untuk menjatuhkan rejim.  PKR yakin lebih banyak NGOs yang menentang rejim, itu adalah lebih baik.

Pas sepatutnya menunjukkan sikap atau prestasi yang lebih baik selepas mereka berjaya menyusun barisan kepimpinan ulamaknya.  Ulamak mesti lebih arif  mengenal siapa musuh dan siapa kawan.  Jika Ulamak gagal mengenali siapa musuh sebenar, maka lebih baik ulamak itu tidak berada di dalam kancah politik kerana politik juga merupakan satu medan perjuangan atau peperangan yang memerlukan kita kenal musuh dan tahu mengatur strategi untuk memenangi peperangan.

1 ulasan:

  1. hai sejak bila islam PAS ajar jgn silaturrahim dgn org lain

    sudah lah dgn bukan islam dijauhi
    apa sebb PKR kena musuhi GHB yg tk buat onar kt PKR

    PAS nk musuuh,, musuh la sorang2

    kawan dgn DAP salah

    dgn GHB salah

    yg PAS sgt nk suruh semua org ialah kawan dgn umnu

    apa hak PAS nk tentu sapa kawan sapa?

    belum perintah dh tunjuk diktator... alamat rakyat pasti tolak PAS

    BalasPadam