JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 14 Januari 2018

AZMIN TAWARKAN TUN M DI GOMBAK, KAWASAN YANG TELAH 'ROSAK'?


Dikatakan Azmin cadangkan kepada Tun M untuk bertanding di Gombak dan beliau bersedia untuk beri laluan kepada Tun M.  Tentulah kita berterima kasih kepada Azmin kerana budi baiknya, tentang keikhlasan dan nawaitunya jangan kita telek kerana apa yang ada dalam hati seseorang, itu kerja Allah menilainya.  Kita diminta bersangka baik saja.

Aku melihatnya dari zahir dan atas kertas.  Gombak dulu memang benar kubu Pembangkang dan semua tahu Gombak mempunyai kekuatan Pas, ditambah pula sokongan dari kaum2 Cina.  Itu dulu punya kisah.  Setelah Pas umum mahu bermusuh dengan PKR dan Dap bahkan tidak sehaluan lagi di dalam PH, maka kekuatan dulu sudah kurang, yang tinggal hanya penyokong2 tegar Pas dan mereka ini lebih ramai dari penyokong2 PKR.  Di kalangan Pas, ramai yang beralih kepada Amanah.  Di kalangan PKR pula berpecah kepada dua, iaitu penyokong parti yg menolak Azmin dan penyokong Azmin.   

Mengapa Azmin ditolak?  Semua tahu semuanya kerana sikap Azmin yg tidak fokus kepada agenda PH.  Azmin dilihat lebih pro kepada Pas, itu tidak dinafikan.  Maka, di Gombak Azmin telah hilang sokongan dari sebahagian penyokong Pas yg telah sertai Amanah, sebahagian penyokong PKR yang tidak suka Azmin terus memelihara Pas di dalam Exconya, dan Azmin 100% hilang sokongan kaum Cina kerana Azmin tidak fokus kepada PH.  Penyokong2 Pas pula, walaupun Azmin dilihat pro mereka, tetapi jika Pas bertanding di Gombak dan Azmin kekal bertanding di Gombak, sudah pasti penyokong2 tegar Pas ini tetap memangkah calon mereka iaitu Pas.  

Ertinya, Azmin tidak dapat sokongan dari kaum Cina atau Dap, hilang sokongan dari penyokong2 Amanah dan sebahagian dari penyokong2 PKR.    Azmin hanya dapat undi dari penyokong2 peribadi beliau sahaja.  Jika itu keadaannya, maka tidak pelik jika Azmin merasa tidak lagi selamat di Gombak.  

Apa yang peliknya apabila tempat yang Azmin rasa tidak lagi selamat buat beliau, beliau mahu serahkan kepada Tun M ?  Apakah beliau mahu lagakan Tun M dengan Pas?  Tun M tetap akan bertemu dengan Pas di mana saja Tun M akan bertanding samada di Langkawi, Kubang Pasu, Kedah atau di Putrajaya.  Ini tiga kawasan yang Tun M sebut yang beliau fikir akan bertanding.  Ketiga2 tempat ini pastinya Tun M punyai harapan cerah untuk menang.  Tetapi tidak di Gombak kerana Gombak telah 'rosak' angkara Azmin.  Tempat yang telah rosak, tidak manis jika diberikan kepada orang lain.

Wajarnya Azmin kekal di Gombak kerana beliau boleh buktikan bahawa tindakannya dan pendekatannya dengan Pas itu bijaksana dan menguntungkan PH.  Pada pandangan orang lain, Gombak telah dirosakkan.  Azmin mesti buktikan dakwaan orang lain itu silap.  Azmin perlu tunjukkan bahawa Pas akan membalas budi baiknya dengan menyokong beliau dalam PRU14 nanti.  

Apakah Pas rela undi Azmin dan menolak calonnya sendiri?

3 ulasan:

  1. Do you need to hack into any, databaseserver spy on Facebook,Emails, Whatsapp, Viber, Snapchat, Instagram and many more.
    I urge you to get in touch with the best people for the job, i have confirm the service when i need to spy on my spouse phone. They are good at Phone Cloning and Bitcoin/binary minning and any other hack job.
    Thanks guys for the team work HACKINTECHNOLOGYATGMAILDOTCOM

    +12132951376(WHATSAPP)

    BalasPadam
  2. Isyarat perdagangan Carlos membantu saya memperoleh $ 20,000 dengan $ 2,000 setelah 7 hari berdagang dalam pilihan binari dengan bitcoin, anda sememangnya menjadi inspirasi kepada dunia Carlos hubungi dia hari ini Melalui whatsapp: (+12166263236) atau e-mel: carlose78910@gmail.com

    BalasPadam
  3. Are you in need of finance? we give out guarantee cash at 3% interest rate. Contact us on any kind of finance now: financialserviceoffer876@gmail.com whatsapp Number +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd

    BalasPadam