JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 14 Julai 2011

SUKU SAKAT PEMBOHONG

Oleh: WFAUZDIN NS

MENGAPA semua Pak Menteri berpakat menipu kesemuanya berkaitan kesan daripada Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 09 Jul baru-baru ini? Menteri Dalam Negeri, Hishamuddin kata PDRM tidak bertindak ganas seperti yang dilaporkan melalui media pro Pembangkang termasuk media asing walaupun jelas dibuktikan melalui gambar dan video.Link
Semalam, Menteri Kesihatan Liow Tiong Lai pula berkata tiada semburan gas atau bom asap yang menghala ke dalam kawasan Hospital semasa rejim menggempur pejuang-pejuang BERSIH. Malaysiakini melaporkan 11 orang Doktor bersedia untuk membuat akuan bersumpah bahawa sememangnya Hospital Tung Shin dan Hospital Bersalin Cina di Jalan Pudu telah diserang dengan bahan-bahan merbahaya yang digunakan oleh kumpulan rejim. Siapa yang berbohong sebenarnya?

bersih rally 090711 police shooting into tung shin hospitalTindakan polis pada Sabtu lalu jelas mencabul pengiktirafan antarabangsa apabila hospital sebagai tempat santuari diserang dan ini membuktikan negara ini tidak bertamaddun samasekali. Kuno.

Malahan, di dalam peperangan sekalipun kawasan Hospital adalah kawasan yang diharamkan untuk diserang apatah lagi hanya kerana satu perhimpunan yang mulanya aman tetapi akibat sombong, rakus dan zalim Sang Penguasa maka mereka bebas melakukan apa sahaja.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 3"Apa yang paling menakutkan dan disaksikan ramai bahawa serangan yang tidak dihasut itu berlaku di kawasan hospital dan beberapa peserta masuk ke hospital bagi mencari perlindungan daripada tembakan gas pemedih mata dan pancutan meriam air,” kata mereka (Malaysiakini).

Mungkin Menteri Kesihatan ingin mengampu dan membodek pemimpin Kerajaan, tetapi kita tidak terfikir sehingga sanggup menggadai nyawa pesakit-pesakit di Hospital berkenaan. Oleh kerana Hospital tersebut majoriti pesakitnya adalah terdiri dari kaum Cina, saya yakin kaum Cina semakin meluat dan marah dengan pemimpin MCA yang membodek ini.

azlanKalau Tok Jib laknatullah kata Anwar berpura-pura sakit, Hishamuddin pula berkata PDRM tidak bertindak ganas, Liow pula berkata asap yang memasuki ruang kawasan Hospital itu sebenarnya dibawa oleh angin. Katanya, dakwaan yang berlegar di media internet berhubung tembakan ke arah hospital itu adalah tidak benar.

Lupakah beliau sekarang ini zaman IT, zaman canggih di mana kita di bumi boleh nampak dan lihat Angkasawan yang berada di bulan. Apatah lagi kejadian yang berlaku di depan mata dan di negara kita sendiri. Beberapa rakaman video dan gambar yang dikemukakan terus diperlekehkan oleh kerajaan termasuk anggota jemaah menteri.

Menurut kesebelas-sebelas doktor berkenaan, pihak berkuasa tanpa rasa malu terus menafikan serangan itu di sebalik pelbagai bukti yang dikemukakan dan ramai saksi yang tampil membuat pengakuan. Di antara Doktor-Doktor yang bersetuju untuk membuat pengakuan itu adalah Dr Musa Nordin, Dr Sheikh Johari Bux, Dr Ng Kwee Boon, Dr Ng Swee Choon, Dr Ronald Macoy, Dr David Quek, Dr Mary Cardozo, Dr Farouk Musa, Dr Mazeni Alwi, Dr Pixie Low dan Dr Steve Wong.

tear gas fire at tung shin hospital 090711 1"Adalah menjijikkan pihak berkuasa yang diamanahkan tanggungjawab kepolisian menjaga negara dan melindungi mereka yang lemah, tanpa rasa malu menafikan perbuatan mereka secara umum, di sebalik kejadian itu disokong banyak gambar, video dan pengakuan saksi termasuk pemerhati berkecuali,” kata mereka.

`Bangkai gajah boleh di sorok'. Kerajaan tiada pilihan lain kecuali mengaku bersalah dan bertindak segera untuk mengambil tindakan kepada pihak yang tidak bertamaddun itu. Kejadian ini amat memalukan negara ini dari pandangan dunia luar yang lebih bertamaddun.

Selepas ini, kita tidak tahu mana satukah Menteri yang akan bertindak berbohong sepertimana tok Jib laknatullah, Hishamuddin dan Liow. Jika sebelum ini mereka mendakwa Anwar kaki bohong, nah, sekarang kita sudah tahu kabinet yang ada sekarang adalah kabinet `kaki bohong'. Kita akan terus membongkar kejelekan dan kezaliman mereka walau dengan apa cara sekalipun kerana kita tidak mahu negara ini dipimpin oleh pemimpin atau puak yang zalim. /wfauzdin.blogspot.com

1 ulasan:

  1. bohong atau tipu dah jadi mainan um-no/b-end dan mereka rasa tak bersalah sikit pun sebab mereka anggap rakyat masih bodoh dan hanya bergantung pada maklumat dari utusan dan tv123 walaupun negara dah merdeka lebih dari 50th...kita tunggu sapa yang kena nanti???

    BalasPadam