JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 19 Mei 2014

PENULIS DALAM PDO PERTIKAI NIAT DYANA SOFYA LEBIH TIDAK BERMARUAH

Aku terbaca dalam Portal Pahangdaily (PDO).  CMK menulis atas nama NGO, ANGKARA yang membidas kononnya Dyana Sofya calon DAP di Teluk Intan tu menghina Islam.

Aku tak tahu lah apa jenis orang CMK ni.  Bila orang tak bertudung, kau bising dan perlekehkan.  Bila orang tu mula nak bertudung pulak, kau pertikaikan niat dia.  Kononnya Dyana tu bertudung kerana hadir ceramah di pentas Pas saja.  

Kita jangan pertikai niat orang nak buat baik.  Niat tu biar Allah yang tentukan.  Siapa kita nak pertikaikan?  Doakan saja, abis cerita.  Paling tidak pun, Dyana tahu beradab bila berada bersama program PAS.  Dia lebih beradab dari CMK.  CMK ni dah la umum bertahun-tahun bukan ahli PKR, kononnya bebas mesra rakyat, bertanding pulak dalam PRU 13 di Dun Semambu melawan calon PKR, iaitu partinya dulu.  CMK hilang deposit.  Satu dunia tahu dia hilang deposit dan satu dunia tahu dia lawan PKR dalam PRU 13.  Tetiba waktu pemilihan parti PKR di Kuantan, muncul dengan kulit tebal mahu mengundi.  Ada maruah ke?  

Memang la nama dia ada dalam sistem komputer tapi hakikatnya dia dah disahkan dipecat dari parti.  Ada hitam putih dari Ibu Pejabat, cuma kelemahan ibu pejabat yang tidak membuang nama dia dalam senarai keahlian.  Patutnya kalau dia ada maruah diri, dia tak perlu terhegeh-hegeh datang untuk mengundi.  Tak pasal-pasal kena halau.  

Mana lebih bermaruah, Dyana atau CMK?  Dyana hadir ke pentas PAS bertudung, adakah tidak bermaruah?  CMK hadir untuk mengundi dalam pemilihan PKR sedangkan dia dah lawan PKR dalam PRU, ada maruah?  

Cukup-cukuplah CMK.  Carilah modal lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini