JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 20 Februari 2010

DUIT RAKYAT UNTUK PEMUDA UMNO?

GERAK Minta Najib Perjelas Pemberian Dana RM 2 juta Kepada Pemuda UMNO

Perdana Menteri Najib Razak dilaporkan meluluskan peruntukan RM 2 juta untuk membiayai aktiviti Pergerakan Permuda Umno.

Menurut seorang exco pemuda yang enggan dikenali , wang itu adalah untuk program-program ‘jelajah satu malaysia’ untuk menyebarkan slogan-slogan anjuran Najib.

Peruntukan itu cukup besar itu untuk sebuah parti yang mempunyai tiga juta ahli dan bukan semuanya membayar yuran RM 2 setiap orang.

Setakat ini Umno mahupun sayap pemudanya tidak merasakan perlu untuk mengulas laporan laman Malaysian Insider ini.

Laporan ini menimbulkan pelbagai tanda tanya mengenai sumber kewangan Umno dan ketelusan parti itu mengenai urusan kewangannya.

Namun yang jelas Umno parti mewah dan banyak syarikat yang menjadi penderma secara sukarela atau sebaliknya.

Yang perlu dipastikan ialah dana RM 2 juta yang dilaporkan diberi kepada Pemuda Umno bukan wang rakyat yang diguna untuk agenda politik.

Wakil Gerakan Rakyat Integriti dan anti Korupsi (GERAK) Mohd Aizuddin Nur Zakaria berkata Umno seharusnya memberi penjelasan mengenai laporan Malaysia Insider ini.

"Sepatutnya diisytiharkan dari mana datangnya sumber wang tersebut. Jadi kalau Najib dengan dia punya orang kata, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan, dengan KPI beliau sendiri, maksudnya tak tercapai lagilah KPI yang dilaung-laungkan itu" kata Aizuddin. /TVSelangor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan