JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 16 Februari 2010

USAH PUTAR BELIT LAGI YB ZUL, BERAMBUS JE CEPAT

Aku terbaca dalam Malaysiakini, YB Zul pelik mengapa tarikh beliau mengadap Lembaga Disiplin PKR bersamaan dengan tempoh beliau ke luar negara. Beliau juga hairan, kununnya ada beberapa pemimpin PKR tidak dipanggil oleh Lembaga Disiplin, itu mungkin kroni kata YB Zul lagi. Lebih melucukan, beliau mengaku tidak faham atau tidak tahu apa pendirian PKR terhadap isu kalimah Allah yang mana isu ini lah yang membuatkan beliau dihadapkan ke Lembaga Disiplin PKR.

YB Zul ini memang suka cari publisiti murahan, asalkan beliau dilihat seperti hero atau pejuang Melayu dan Islam. Beliau tidak kira media mana yang panggil beliau malahan beliau pun lebih suka mencari media haprak musuh Islam itu untuk suarakan perasaan bodohnya itu. Pelik juga, selaku MP dari PKR, beliau sendiri tidak tahu apakah pendirian PKR terhadap isu kalimah Allah ini. Sedangkan aku budak hulu kampung pun tahu dan entah berapa kali DS Anwar maklumkan bahawa pendirian PKR adalah selaras dengan pendirian dan pendapat dari Ulamak tersohor dunia Syeikh Yusof Qardhawi. Akhbar Keadilan dan harakah juga pernah siarkan pendapat serta pendirian PKR ini. Peliknya, YB Zul seorang loyar (peguam) tidak tahu? Apa beliau buat selama ini? Tu lah, asyik ke sana ke mari mencari salah PR je sehinggakan apa yang pimpinan PKR dan PR nyatakan beliau tidak mengetahuinya.

Senang cerita, YB Zul panggil semua media haprak yang beliau berkenan sangat tu, buat sidang media dan umumkan bahawa `saya akan keluar dari PKR kerana tidak lagi yakin dengan PKR untuk melaksanakan Islam, saya lebih yakin dengan Umno'. Atau pun, bagitahu dunia bahawa `saya akan keluar dari PKR dan tidak akan menyertai mana-mana parti politik kerana saya yakin jika berada di dalam Bebas, saya boleh mendirikan kerajaan Islam di mana saya lebih percaya kepada rakan Bebas saya iaitu Ibrahim Al-Kataki'.

Aduhh...lamanya aku nak menanti pengumuman YB Zul keluar dari PKR. Sebabnya ada kawan aku dah siap bernazar jika YB Zul keluar PKR dia nak botakkan kepala dan berpuasa 3 hari. Begitu besar harapan dia agar loyar buruk ini keluar cepat dari PKR. Dia ingat dia lebih Melayu dari Umno dan lebih Islam dari PAS? Sebenarnya, dia ni lebih belit dari ular !!

1 ulasan: