JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 21 Julai 2010

HISHAMMUDIN DEDAHKAN STRATEGI PR, CUMA KURANG TEPAT

Oleh: Mandor

NAIB Presiden Umno, Hishammuddin semalam menyebut bahawa PR kini menggunakan strategi 3S, iaitu pertahankan Selangor, serang Sabah dan Sarawak. Ada benarnya perkiraan Hishammuddin itu, tetapi kurang tepat kerana jika PR hanya ada strategi 3S mustahil PR dapat menduduki Putrajaya.

Sebutlah apa pun strategi PR, matlamatnya hanya satu iaitu menuju ke Putrajaya. Menolak kerjasama dengan Umno juga adalah salah satu pendekatan politik yang bijak dan munasabah untuk PAS yang juga berminat bersama ke Putrajaya. Umno boleh barmain dengan apa jua isu termasuklah isu perpaduan atau sebagainya, PR tetap menganggap itu juga adalah strategi Umno untuk terus kekal di Putrajaya.

Umno boleh guna seluruh Mufti jika mahu untuk menunjukkan betapa Umno tersangat inginkan perpaduan Melayu Islam, tetapi rakyat sudah kenal siapa Umno dan apa muslihat Umno. Yang masih tidak kenal Umno mungkin hanya para-para Mufti sahaja. Sepatutnya para-para Mufti sudah kenal Umno lama terutamanya selepas rakan mereka sendiri bekas Mufti Selangor Almarhum Dato Ishak Baharom diperlakukan akibat enggan bersekongkol dengan aktiviti maksiat.

Rakyat di Sabah dan Sarawak juga tidak selama-lamanya diperbodohkan oleh pemimpin Umno. Setelah berpuluh tahun merdeka, rakyat di Sabah dan Sarawak sepatutnya sudah mengatasi kesenangan hidup lebih dari rakyat di Semenanjung. Tetapi, cuba lihat sekeling mereka. Jangan terperanjat jika di sana masih ada rumah yang bergelap, tiada bekalan air dan mungkin ada murid yang ke sekolah terpaksa menaiki perahu atau meniti jambatang usang.

Pemimpin Pusat datang ke Sabah dan Sarawak dan menyuruh rakyat di sana bersyukur dengan nikmat Bn memerintah. Sedia maklum, rakyat di sana tidak mudah untuk ke Semenanjung bagi menyaksikan betapa jauh beza kehidupan di sana dibandingkan di Semenanjung. Yang kaya raya adalah pemimpin negeri di Sabah dan Sarawak.

Rakyat di Sabah dan Sarawak harus mencuba sebagaimana rakyat di beberapa buah negeri di Semenanjung yang kini diperintah oleh PR. Selepas itu, mereka akan nilai sendiri betapa jauh beza kehidupan mereka dari yang ada sekarang. Kenapa takut mahu mencuba?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan