JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 28 Jun 2011

MAHKAMAH PUN TAYANG VIDEO LUCAH TANPA SEBAB?

Oleh: WFAUZDIN NS

SISTEM kehakiman negara sekali lagi tercemar apabila di dalam mahkamah itu sendiri tayangan video seks dipertontonkan tanpa ada keperluan dari segi undang-undang. Sistem ini rosak apabila institusi kehakiman diperbudak-budakkan oleh kuasa politik yang dikuasai oleh rejim yang zalim, angkuh dan dipimpin oleh pemimpin yang tiada didikan agama. Maka, rosaklah institusi kehakiman angkara mereka.

Di dalam kes Datuk T yang dituduh menayangkan video lucah, mereka telah pun mengaku bersalah dan video tersebut telah diperakui sebagai tulen, maka di mana keperluannya mahkamah untuk menayangkan video lucah tersebut di khalayak awam? Apa tujuan tayangan itu dan relevenkah dengan kes yang dibicarakan sedangkan sidituduh mengaku bersalah? Ertinya. sememang ianya sengaja dilakukan dan buktinya bak kata Nazri Aziz, Hakim menggunakan budi bicaranya untuk menayangkan video seks atau tidak di dalam mahkamah. Adakah budi bicara sewenang-wenangnya boleh digunakan tanpa mempunyai alasan yang kukuh? Kenyataan Nazri Aziz di sini.

Adakah selama ini sesiapa yang dituduh di mahkamah atas kesalahan menayangkan video lucah dan mereka mengaku bersalah, maka mahkamah tayangkan juga video berkenaan? Saya rasa inilah satu-satunya kes yang ganjil berlaku dan sememangnya apa jua kes yang melibatkan DS Anwar pasti berlaku beberapa keganjilan. Baru-baru ini seorang India pemandu lori yang didakwa atas kesalahan yang sama, mengaku bersalah dan dipenjarakan 3 tahun. Adakah video lucah kepunyaan beliau ditayangkan di mahklamah?

Sekiranya seseorang yangh dituduh tidak mengaku bersalah, ada lojik dan relevennya video tersebut ditayangkan sebagai bahan bukti di mahkamah. Itu pun kebiasaannya dibuat secara tertutup di dalam mahkamah. Berbeza dengan kes melibatkan DS Anwar ini. Apabila ini terjadi, mudah kita buat kesimpulan bahawa drama ini memang sengaja dilakukan untuk mengaibkan Ketua Pembangkang tersebut sedangkan sehingga kini mereka gagal menyabitkan DS Anwar./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan