JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 6 Jun 2011

UMNO TIDAK PERLU TUNJUKKAN KEBODOHAN

Muktamar PAS dah berakhir semalam. Berakhirnya muktamar, mimpi ngeri buat Umno. Semua harapan mereka berkecai iaitu untuk melihat PAS berpecah. Mereka berharap sangat golongan Ulamak di dalam PAS akan `bercakaran' dengan golongan bukan Ulamak. Ketika itu, kita lihat Umno seolah-olah lebih daripada PAS `mencintai' Ulamak.

Utusan Meloya dan TV 3 suku pun sudah jadi `alim' dan mahu Ulamak pimpin PAS. Hakikatnya memang Ulamak pun yang menguasai dan berkuasa di dalam PAS. Presiden PAS walaupun Ulamak, tetapi Presiden pun tiada kuasa eksekutif di dalam PAS. Bodohnya puak mereka adalah kerana tidak tahu bahawa di dalam PAS kuasa tertinggi adalah Majlis Syura Ulamak atau Dewan Ulamak. Segala yang melibatkan dasar PAS atau keputusan yang berkaitan dengannya mesti dirujuk kepada badan ini.

Ertikata, Majlis Syura Ulamak atau Dewan Ulamak berkuasa penuh di dalam PAS. Umno pula bagaimana? Di mana dicampakkannya Ulamak mereka? Apa kuasa Biro Agama mereka? Setakat jadi Tuan Penasihat 20 persen, baik usah cerita tentang PAS. Setakat jadi tukang baca doa makan, jadi Imam tahlil, tukang baca doa selamat masa perhimpunan, itu bukan tugas Ulamak. Budak PASTI pun boleh buat. Jadi, lebih baik Umno kenal PAS dahulu sebelum mahu buat cerita bodoh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan