JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 9 Oktober 2010

DULU ZAID GELAR AKHBAR INI `GESTAPO', KINI TIMBUL RASA KASIH DAN SAYANG PULA

Oleh: WFAUZDIN NS

ZAID IBRAHIM tidak setuju pimpinan PR memboikot akhbar termasuk Utusan. Walaupun pimpinan PKR khasnya baru-baru mengeluarkan arahan agar menjauhi Utusan, Zaid berkata beliau tidak peduli arahan itu. Tanpa media, mesej parti tidak sampai katanya.

Saya tidak tahu samada Zaid berkata demikian beliau berada di dalam keadaan waras atau tidak. Jika beliau sebelum ini mendakwa Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Hussin Ali sebagai `nyanyu' (nyanyok?), masakan beliau juga begitu kerana Zaid jauh lebih muda dari Dr Syed Hussin rasanya, Bukankah beliau pernah berkata akhbar ini sebuah `akhbar GESTAPO '? Apa itu Gestapo? Akhbar yang mengkritikkah atau yang menjalankan fitnah atau yang berniat jahat? Rujuk tulisan Zaid di sini. Adakah beliau lupa apa yang ditulisnya?

Jika akhbar itu bersifat mengkritik, Yes, kita boleh menerimanya kerana akhbar parti kita pun mengkritik juga. Tetapi akhbar yang kita sejak dahulu boikot ini bukan bersikap demikian, dan Zaid pun menjadi mangsa akhbar ini walaupun baru `dua hari' masuk PKR. Itu belum beliau jadi pemimpin seperti DS Anwar lagi. DS Anwar sudah lali dengan mainan akhbar Gestapo ini. Mengapa sekarang Zaid amat senang dengan akhbar ini? Masakan baru diwawancara sempena kempen pemilihan pimpinan PKR oleh Utusan, maka terbit rasa `kasih dan sayang'?

Dato Zaid dialu-alukan bertanding apa juga jawatan di dalam parti. Pedulikan dulu janji-janji beliau untuk tidak merebut jawatan tertinggi di dalam parti. Lupakan saja cakap-cakap beliau akan menarik diri bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR jika Tan Sri Khalid bertanding jawatan itu. Abaikan pula kenyataan terbau beliau yang menyebut bahawa beliau sedia menarik diri bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR jika YB Nurul Izzah bertanding jawatan yang sama. Mana satu pun kita tidak tahu.

Tetapi, biarlah, PKR adalah parti demokrasi yang lebih baik dari Umno walaupun tidak mencapai sebaik mungkin lagi. Silakan Dato Zaid bertanding, tetapi kita ingatkan beliau bahawa Utusan itu adalah milik Umno. Dan, Umno sifatnya tidak akan senang dengan PKR dan PR walaupun siapa jua pemimpinnya. Alasan mesej parti tidak sampai kepada rakyat jika memboikot Utusan adalah alasan Dato Zaid untuk menghalalkan tingkah lakunya. Semenjak bila Utusan telus dan jujur menyampaikan mesej parti pembangkang kepada rakyat?/wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan