JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 28 Oktober 2010

PKR PAHANG - MENGAPA AZMIN DIKAITKAN ?

Oleh: WFAUZDIN NS

PKR Pahang diberitakan `panas' kembali seperti yang dilaporkan oleh Pahang Daily. Ini berikutan dengan dakwaan perletakan jawatan Hj Suhaimi Said di dalam PKR Pahang. "Hj.Suhaimi ialah Ketua Cabang Kuala Krau dan merupakan Pengerusi Biro Felda & Orang Asal PKR Pahang. Menurut sumber, beliau juga seperti Azan hanya melepaskan jawatan peringkat negeri sebaliknya masih meneruskan hubungan dengan pusat" (Pahang Daily Online).

Berita ini sebenarnya tidaklah dianggap `panas' seperti berita pemimpin keluar dari parti. Berita ini hanya menampakkan bahawa PKR Pahang masih belum stabil dan sesuatu tindakan haruslah dilakukan oleh pimpinan pusat dengan segera sebelum Pilihanraya Umum Ke 13 nanti. Walau bagaimanapun, secara keseluruhannya PR di Pahang bertambah kuat dan melihat kepada situasi semasa dirasakan PAS lebih berkelayakan untuk memimpin PR Pahang sekiranya PR memenangi Pilihanraya Umum akan datang.

Perletakan Hj Suhaimi Said dikatakan berpunca dari kecaman hebat oleh pimpinan PKR Pahang yang kurang senang dengan sikap beliau menyokong YB Azmin yang bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR secara terbuka. Benarkah demikian atau sengaja dijadikan isu untuk menunjukkan bahawa PKR Pahang keseluruhannya menyokong Dato Zaid? Mengapa dikaitkan perletakan jawatan Hj Suhaimi dengan YB Azmin? Setahu saya, di Pahang sokongan terhadap YB Azmin juga kuat dan Dato Zaid juga mempunyai peminat-peminatnya tersendiri. Justeru itu, salahkah Hj Suhaimi menyukai YB Azmin dan menyuarakannya secara terbuka?

Sokongan secara terbuka tidak hairan lagi setiap kali adanya pemilihan dalam parti. Bukankah Dato Zaid juga pernah menyokong YB Nurul Izzah secara terbuka? Apa yang penting, sokongan itu tidaklah sehingga kita memburukkan atau mengaibkan peribadi orang lain seperti kita menggelar orang lain sebagai `nyanyuk' atau `boneka'. Sudah tentu ahli-ahli PKR di Pahang yang menyokong YB Azmin tidak senang dengan keputusan Hj Suhaimi Said.

Beliau sepatutnya tidak perlu meletakkan jawatan jika beliau merasakan beliau tidak bersalah. PKR Pahang juga sewajarnya bersikap terbuka di dalam pemilihan parti kali ini. Apa yang penting, kita bukan berlawan dengan Umno, kita cuma bersaing untuk menentukan arah tuju parti. Sewajarnya juga PDO di dalam artikel berkaitan tidak mudah menganggap YB Azmin `kaki kipas' DS Anwar. Itu satu anggapan yang sering dimainkan oleh pihak musuh. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan