JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 28 Jun 2009

SI JAHIL MINTA ULAMAK BERTAUBAT

Oleh: Mandor Spg Dian

TERBACA aku di dalam berita tadi yang melaporkan kenyataan TPM Mahyudin Yasin yang minta MB Kelantan Tuan Guru Hj Nik Aziz `minta maaf'' dengan Tuhan. Maksudnya tu dia minta Tuan Guru bertaubatlah tu di atas beberapa kenyataan Tuan Guru sebelum ini. Tuan Guru yang juga Mursyidul Am Pas sebelum ini banyak mengeluarkan kenyataan tentang kesesatan Umno dan ini menyebabkan beberapa pemimpin Umno `terluka' termasuk `kaki jilat' kaki Umno pun melebih-lebih pulak terasa macam Harussani tu.

Sebagai pemimpin nombor dua dalam parti, adalah menjadi kewajipan kepada Mahyudin untuk membela Umno kerana jika tidak, siapa lagi nak membela parti reput itu? Sekali lagi saya ulangi betapa Umno berani setakat itu sahaja sedangkan cabaran untuk berdebat yang dikeluarkan oleh Tuan Guru Nik Aziz terhadap Najib sampai sekarang tidak berjawab. Tidak cukup dengan Mahyudin, MB Perak yang tidak diiktiraf majoriti ranyat Perak itu pun tidak malu bersuara dengan memohon agar rakyat tidak memperlecehkan Mufti kesayangannya Harussani kerana Harussani bukan orang politik. Tengok, betapa jelas Umno membezakan politik dan agama.

Jika benar Umno ingin mengasingkan agama dengan politik, mengapa pulak dibiarkan Harussani merepek tidak tentu hala tentang isu yang sepatutnya ditangani oleh orang-orang politik? Kalau sudah rasa beliau tu benar, tawarkan saja diri untuk mewakili Umno untuk berdebat dengan Tuan Guru Nik Aziz. Berani ? Tidak usah haraplah sesiapa pun di dalam Umno yang berani berdebat dengan Tuan Guru Nik Aziz kerana Umno sejak dahulu tidak pernah mempamirkan keberanian secara terbuka. Kalau `debat olok-olok' tu adalah Umno buat, itu pun Umno tewas.

1 ulasan:

  1. apa kata ajak harusani berdebat dgn tok guru sebab dia kata tok guru pun dah sesat tu

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini