JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 12 Februari 2011

AZMIN JADI PM, ANWAR JADI PRESIDEN JIKA PR MEMERINTAH ? GILA KE BETINA NI?

Oleh: WFAUZDIN NS

UMI Hafilda bte (?) kini telah menggantikan Ezam `raja sesumpah' bagi meneruskan agenda menjatuhkan DS Anwar. Bahkan, tugas Umi betina yang semakin meningkat umur tetapi belum kahwin (Nikah ?) itu lebih hebat dari Ezam raja sesumpah kerana beliau juga turut bertungkus lumus untuk mengaibkan Azmin Ali kekanda kandung (jika Azmin mahu mengaku `adik') beliau sendiri.

Terbaru, dalam satu ceramahnya di Jalan Kebun, Selangor, betina ini mendakwa Azmin pernah memberitahu Almarhum Ali (yakni Ayah Azmin) bahawa perancangan Anwar apabila berjaya mengambilalih Putrajaya adalah untuk menjadi Presiden negara ini, manakala Azmin akan menjadi PM. Anda jangan ketawa dahulu, mari kita ulas sedikit kebodohan betina ini.

Pertamanya, mengapa betina ini mendakwa Azmin pernah memberitahu Almarhum Ali ? Benar atau tidak, kita tidak boleh pastikan kerana Almarhum kini telah tiada untuk menjadi saksi. Adakah memang sengaja betina ini menyebut nama Almarhum agar tiada siapa boleh mendapatkan pengesahan dari orang yang sudah meninggal dunia? Mungkin, betina ini mengharapkan agar beliau boleh dijadikan saksi untuk menceritakan apa yang Azmin sebut kepada ayahnya itu.

Masalahnya, siapa yang bodoh mahu menjadikan betina ini sebagai saksi? Orang yang di`buang' dari waris Almarhum Ali dan Arwah sendiri dikatakan amat marah dengan betina ini yang suka membuat cerita fitnah, boleh dijadikan saksi bagi pihak Almarhum? Mana mungkin. Lainlah jika beliau adalah seorang anak yang baik dan mendapat pujian daripada ayahnya. Sebaliknya, Almarhum sendiri `membuang' beliau, mana mungkin cakap beliau boleh diterima khususnya yang melibatkan Almarhum yang kini telah tiada.

Keduanya, kita diberitahu bahawa ayah Azmin, Almarhum Ali pernah mengeluarkan surat menceritakan tentang siapa itu Umi Hafilda. Dan di sini. Pendedahan tentang betina itu pun ada dikeluarkan di di sini. Peliknya mengapa betina ini tidak sibuk mahu saman Baginda yang mendakwa pernah `menidurinya'? Mengapa yang sibuk mahu disamannya adalah DS Anwar, Azmin, Karpal Singh bahkan PAS juga? Mungkin kerana mereka ini semua adalah pemimpin politik Pembangkang, sedangkan Baginda tiada apa-apa kepentingan di dalam politik.

Rengkasnya, masih adakah manusia yang berakal mahu menerima cerita betina seperti ini? Jika ayahnya sendiri mengecop beliau sedemikian rupa, adik beradiknya seperti Azmin dan Azwan Ali juga mengecopnya sedemikian, adakah kita sanggup diperbodohkan oleh betina yang gila glamour ini? Fikirkan lah./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan