JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 27 Februari 2011

SELEPAS NAJIB, ALI RUSTAM PULA MENCABAR SPR, BERANIKAH SPR ?

Jangan dipermainkan seperti ini oleh Ali Rustam...

Oleh: WFAUZDIN NS

SPR mungkin sudah tidak asing lagi dengan perkataan `Lu tolong gua, gua tolong lu', `I help u, u help me', yang pernah diucapkan oleh Najib sewaktu pilihanraya kecil Sibu dan juga baru-baru ini di Merlimau, Melaka. Itulah politik Umno/Bn setiap kali berdepan dengan pilihanraya, kemudiannya mendabik dada jika parti korup tersebut menang.

`Bapa Borek, Anak Rintik,' `Ayah kencing berdiri, anak kencing berlari'. Maka, `ilmu' Najib diperturunkan kepada Ali Rustam, KM Melaka yang Umno sendiri akui terlibat dengan rasuah politik sewaktu pemilihan kepimpinan Umno satu masa dulu. Terbaru, Ali Rustam pula berkata kepada sekumpulan yang mewakili orang Cina Melaka bahawa beliau hanya akan membincangkan tuntutan mereka jika Bn memenangi PRK Dun Merlimau. Baca di sini.
Wahai SPR dan SPRM, masakan kamu tidak nampak semua yang berlaku ini? Di mana ketegasan kamu sebagai badan yang diharapkan oleh rakyat untuk berlaku adil? Tiadakah sedikitpun terdapat unsur-unsur rasuah dan ugutan di situ? Jangan cuba berlagak telus apabila berhadapan dengan kamera TV kununnya SPR tidak akan berkompromi dengan undang-undang pilihanraya.

Amat malang, setelah orang-orang Melayu Melaka banyak yang dicucuk hidung oleh Ali Rustam, kini beliau cuba menjadikan kaum Cina seperti lembu. Ertinya, tiada kaum yang selamat di bawah Ali Rustam di Melaka. Dengan Ali Rustam, jangan bicara pasal agama kerana pemimpin yang rasuah tidak takut dengan hukum agama.
NONESebab itu, amat penting sekali umat Islam di Melaka mengangkat seorang wakil yang berani memperjuangkan Islam di Melaka. Di dalam Dun Melaka sekarang, tiada seorang pun wakil dari PAS. Amat sukar untuk mengharapkan DAP yang ada di dalam Dun Melaka untuk menegur Kerajaan Melaka berkaitan isu agama. DAP hanya boleh menegur kerajaan negeri isu-isu yang berkaitan dengan rasuah, penyelewengan, kebajikan dan beberapa isu lain yang tidak melibatkan kepentingan Islam.

Justeru itu, tidak menghairankan di Melaka sekarang jika ada pembangunan sekali pun, ianya tidak diseimbangkan dengan nilai-nilai moral dan Islam. Dikatakan Melaka negeri maju tetapi kita lihat sendiri di mana letaknya nilai-nilai Islam di Melaka kecuali di dalam masjid dan surau. Masalah sosial, kegiatan hiburan yang terlampau tidak lagi menjadi pelik di Melaka. Siapakah yang boleh menegur semua ini?

Menjadi kewajipan pengundi-pengundi di Dun Merlimau untuk mengangkat seorang wakil yang bersuara Islam di dalam Dun Melaka. Cukuplah Adun Melayu yang menjadi `burung belatuk' yang ada di dalam dewan itu sekarang. Kita mesti angkat seorang Adun Islam yang akan mewakili rakyat yang berugama Islam di Melaka yang tidak akan takut kepada Ali Rustam. Adun itu adalah Adun dari PAS dan inilah saat dan masanya./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan