JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 10 Februari 2011

`HUJAN EMAS' SENTIASA MEMBASAHI BUMI SELANGOR

Oleh: WFAUZDIN NS

SEKALI lagi tahniah buat Kerajaan Negeri Selangor di bawah Kerajaan PR dipimpin oleh MB Tan Sri Khalid Ibrahim kerana mengumumkan satu lagi berita baik dan kali ini khusus kepada semua guru KAFA di negeri tersebut. Sebelum ini, Kerajaan Negeri yang dasarnya merakyatkan Negeri Selangor telah menyediakan bantuan kewangan dan modal kepada pekerja-pekerja Islam di premis arak untuk mereka mencari kerjaya lain atau memulakan perniagaan secara halal.

Sebenarnya sudah terlalu banyak dasar Kerajaan Negeri yang terbukti menguntungkan rakyat di negeri terkaya tersebut, termasuk beberapa bantuan dan kebajikan yang pernah dijanjikan oleh PR semasa kempen Pilihanraya Umum yang lalu. Tidak sampai pun sepenggal PR mentadbir Selangor tetapi faktanya prestasi kerajaan negeri sekarang jauh lebih baik dari sebelumnya iaitu tatkala Selangor di bawah Umno/Bn. Sudah tentu ada lagi berita-berita baik yang akan diumumkan oleh Kerajaan Negeri selepas ini.

Seperti yang disebutkan tadi, Kerajaan Negeri Selangor telah meluluskan tambahan elaun sebanyak RM300 sebulan kepada guru-guru Kelas al-Quran dan Fardhu Ain (Kafa) yang bertugas di Sekolah Rendah Agama (SRA) dan Sekolah Rendah Agama Integrasi (SRAI) di seluruh negeri. Dengan tambahan elaun RM300 itu menjadikan elaun bulanan guru-guru Kafa di SRA dan SRAI Selangor sebanyak RM1,300 sebulan berkuatkuasa 1 Januari lalu. Terbukti betapa pekanya Kerajaan Negeri kepada kemajuan dan perkembangan Islam. Ini juga membuktikan tuduhan pihak sebelah sana bahawa Kerajaan PR Selangor berada di bawah telunjuk DAP adalah satu tuduhan jahat lagi tidak lojik.

Saya tidak terfikir lagi bahawa orang-orang di Felda sekitar Selangor termasuk di hulu Selangor akan terus menjadi bebal setelah merenung dan berfikir dengan mata hati tentang apa yang telah Kerajaan Selangor lakukan sebaik sahaja mengambil tampuk pemerintahan daripada Anak toyo dan `mereka yang satu waktu' dengannya. Seandainya di dalam Pilihanraya Umum akan datang, mereka masih juga bebal maka PR tidak lagi boleh dipersalahkan seandainya mereka akan menjadi lebih susah dan menderita seperti di zaman Anak Toyo.

Kerajaan Negeri Selangor sekarang bukan sahaja akan bekerja kuat untuk membela nasib rakyat, bahkan jauh lebih dari itu di mana Kerajaan Negeri telah berusaha untuk menyelamatkan kuasa raja, malangnya ada pihak yang mahu melihat kuasa raja kekal seperti yang sedia ada setelah puak mereka `merampas' kuasa tersebut suatu ketika dahulu. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan