JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 8 Februari 2011

PENCACAI BODOH DI UTUSAN MELOYA

Oleh: WFAUZDIN NS

KESIHAN Awang Selamat Utusan Meloya yang diperbodohkan orang. Di dalam beliau memburukkan DS Anwar di dalam tulisannya, beliau memuji dan memuja Presiden PAS. Ada udang balik batu.

Tulisannya di petik, "Di Tenang, ceramah Anwar kurang mendapat sambutan. Cubaan beliau untuk bermain sentimen liar juga tidak berjaya. Malah Awang difahamkan, di sebuah kawasan Felda, seorang pemuda yang hadir bangkit merampas mikrofon kerana membantah ketua pembangkang itu memburuk-burukkan Felda. Khabarnya, Anwar yang sedang berceramah ketika itu terpaksa menghentikan ucapannya kerana ternyata hadirin tidak memihak kepada beliau.

Cerita yang beliau katakan di atas itu dapat dari mana? Beliau tulis, `difahamkan' , siapa yang memahamkan beliau? Seorang Pengarang hebat kununnya tetapi boleh kutip cerita sampah seperti itu? Jika benar, masakan TV 3 suku tidak mainkan isu tersebut? Bukankah TV3 suku ini pantang mendapat berita sedemikian?

Nampaknya Awang Selamat tidak puas hati kerana PAS masih kuat di Johor, sebab itu impian Muhyiddin mahu majoriti mencecah 5 ribu tidak kesampaian. Awang Selamat cuba pula untuk melaga-lagakan PAS dengan PKR, terutamanya di antara Presiden PAS dengan DS Anwar. Mengapa tidak dengan Tuan Guru Nik Aziz? Sebab, Awang Selamat tahu bahawa Mursyidul Am PAS itu tetap akan mempertahankan DS Anwar lebih-lebih lagi Tuan Guru Nik Aziz lebih `vokal' tidak mahu PAS bekerjasama dengan Umno dalam aspek politik. Adakah Awang Selamat sangka Presiden PAS lebih mudah untuk dirunding dan `rujuk' kepada Umno? Jika itu andaian beliau, teramat bodoh Awang Selamat yang masih tidak mengenali Presiden PAS tersebut.

Usahlah Awang Selamat banyak buang masa untuk melaga-lagakan DS Anwar dengan pemimpin PAS. Buruk-buruk DS Anwar pun pada pandangan PAS, beliau jauh lebih baik dari Najib dan Muhyiddin yang pengecut itu. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan