JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 1 Februari 2011

JANGAN RASA DIRI ITU BESAR, BOLEH BERAMBUS...

Lagi Meninggalkan PKR

Monday, 31 January 2011
Image

Siva Sankhar adalah antara ahli PKR yang secara senyap melepaskan jawatan beliau dan juga turut keluar dari PKR. Beliau juga tidak mempercayai PKR yang tidak tahu berterima kasih terhadap ahli-ahli. Beliau tidak menegaskan secara terperinci dalam FB beliau tetapi ini adalah apa yang sebenarnya berlaku pada PKR yang semakin lama semakin suram. Ahli-ahli sedar akan kepincangan dan yang paling jelas ialah campur tangan Ketua UMUM dalam pemilihan dan menentukan siapa yang menang. Ini bagi sesetengah ahli melanggar tuntutan demokrasi dan keadilan yang menjadi slogan laungan PKR. (umno-reform2)

Oleh: WFAUZDIN NS

SIAPA beliau ini, aku tidak kenal tetapi mungkin ramai yang kenal. Bila beliau dikatakan mengambil keputusan untuk keluar dari PKR, aku sekadar boleh ucapkan "selamat berambus' satu ucapan yang pernah aku ucapkan kepada `katak hitam' Gobala.

Alasannya sebijik macam Gobala dan mereka yang satu kepala otak dengannya. Kununnya, PKR tidak tahu membalas jasa, tidak kenang budi, tidak adil dan bla...bla..bla...lidah biawak ini terus berkata untuk menghalalkan cara. Besar sangatkah jasanya kepada PKR? Nama pun aku tak kenal dan aku tanya kawan-kawan aku yang lain pun mereka tidak kenal. Mungkin pernah berjasa pada PKR, tetapi besar mana? Ada lebih besar dari Ezam? Besar dari Gobala? Dua ekor ini pun tak tahan daulat, nak jadi pejuang tahi kucing?

Aku respek sesiapa sahaja di dalam PKR yang terus mengkritik parti dan pimpinan atas apa jua ketidakadilan. Pemimpin tak betul, tolong betulkan dan kritiklah asalkan ada asas. PKR bukan parti Anwar, Azizah mahupun Azmin. PKR parti untuk semua ahlinya, dan mereka bebas untuk mengkritik. Mana-mana pemimpin yang tidak mahu memimpin dengan betul, tukar saja orang lain.

Tetapi kalau cara nak luahkan marah dan tidak puas hati kepada pemimpin dengan cara keluar parti, itu tanda orang pengecut. Apatah lagi keluar parti kerana tidak dapat jawatan atau tidak dapat habuan. Aku setakat ini respek dengan Chegu Bard yang terus kritik dan desak parti di dalam hal yang beliau rasakan tidak betul dengan parti. Kalau Chegu Bard keluar parti dan meletakkan dirinya setaraf dengan Gobala, mungkin anggapan aku pada beliau berubah.

Nampaknya ramai yang nak ambil kesempatan dari masalah yang ada dalam parti. Masalah yang ada bukan untuk diatasi, tetapi mahu lari dari masalah dengan keluar parti. Boleh berambus kalau macam itu. Pemimpin di dalam parti pula, jangan biarkan masalah yang ada berterusan sehingga menjadi kudis buta. Mentang-mentang mereka yang mengkritik parti tetap setia dengan parti, pemimpin pula buat tidak kisah dengan masalah di depan mata. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan