JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 12 Februari 2010

`KATAK EMAS' KETUA PERHIMPUNAN SERAH MEMO BODOH

Si Katak Emas Berahim Ali, yang juga Presiden Perkasa (Perkasam?) dilaporkan mengumpulkan segala orang-orang yang tidak cerdik untuk bersamanya menyerahkan memorandum kepada MB Selangor di hadapan bangunan Pejabat SUK Selangor hari ini. Memorandum itu bukan untuk melaporkan kehilangan injin, rasuah pimpinan Umno, royalti minyak di Kelantan, pembunuhan Altantuya, kapal selam yang tidak boleh menyelam, rahsia keselamatan yang bocor, perbelanjaan rakus oleh Adun Umno Selangor, rasuah Khir Toyo, mahu pun tentang YBK yang tidak bayar cukai tanah, tetapi memorandum itu adalah untuk bantah tindakan kerajaan Selangor ke atas YBK.

Katak Emas Berahim Ali rakyat Kelantan yang kini telah dibuli dengan wang ihsan oleh kerajaan pusat. Beliau tidak peduli itu semua, sebab itu beliau ambil tahu tentang YBK yang tidak membayar cukai itu. Beliau bercadang bawa kes royalti ke mahkamah kerana beliau arif tentang mahkamah di Malaysia ini. Mengapa beliau tidak bawa ke mahkamah tentang YBK yang tidak bayar cukai tanah itu? Kita tahu kenapa kerana itu adalah stail Si Katak Emas berjuang.

Apa yang penting, hari ini SPRM telah mengistiharkan MB Selangor bersih dari amalan rasuah. Isu YBK juga dikatakan telah dilaporkan kepada SPRM, dan lihatlah nanti apa keputusan mahkamah. Rakyat Selangor tidak akan menjual YBK kepada mereka yang rakus ini. Pengerusi YBK sendiri terbukti rakus ketika menjadi Adun Selangor dengan berbelanja melebihi peruntukan. Orang seperti ini diharapkan untuk menjaga YBK?

Biarlah mereka berhimpun 24 jam di Selangor, di Penang atau di mana-mana sahaja negeri di bawah PR. Kita teruskan dengan tugas kita membela rakyat dan usah peduli dengan orang-orang yang tidak cerdik ini. Biarkan katak emas terus berada di bawah tempurungnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan