JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 25 Januari 2010

APA SUDAH JADI YB ZUL ?

Laporan Polis kepada YB Khalid Samad yang dibuat Zulkifli Nordin adalah tindakan yang cukup melampau kepada seorang Muslim yang lain. Zul Nordin yang pernah terlibat dalam pembicaraan Liwat 1 tahu bahawa Anwar Ibrahim meringkuk 5 tahun dalam penjara Sungai Buloh hasil dari laporan polis yang dibuat oleh Anwar sendiri ke atas penulis buku “50 Dalil…”.

Jelas, tindakan Zul Nordin ini mahu mengulangi kezaliman yang dikenakan ke atas Anwar Ibrahim ke atas YB Khalid Samad. Zulkifli Nordin mahu YB Khalid Samad meringkuk dalam penjara. Inikah dia akhlak dan perangai seorang yang mengaku diri beliau berjuang Islam?

Yang lebih menyedihkan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, Zul Nordin tak berani pula bersuara menegur Khalid Samad di atas kenyataan beliau. Dalam isu kalimah Allah juga, kita tak nampak asas yang jelas penolakan Zul Nordin terhadap penggunaannya oleh orang Katholik? Malahan, sewaktu di rumah Anwar Ibrahim, telah dijelaskan bahawa Sheikh Yusuf Qardhawi sendiri mengizinkan penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian.

ADAKAH ZUL NORDIN MAHU BERLAGAK LEBIH PANDAI AGAMA DARI DR YUSUF QARDHAWI?

Dari apa yang kita nampak, itulah dia tafsiran yang kita boleh buat terhadap tindakan Zulkifli Nordin ini. Beliau tidak layak digelar sebagai MP Pakatan Rakyat dan juga beliau tidak layak digelar sebagai saudara dalam Islam.

Seperti yang didedahkan oleh Mahaguru58 dalam email beliau sebelum ini, JAKIM dan IKIM telah merancang membesarkan isu ini sejak awal 2009 lagi. Ertinya, isu ini keseluruhannya adalah permainan UMNO dan tipu daya mereka untuk meraih sokongan dari orang Melayu dan orang Islam. Dan jelas, Zul Nordin telah mem”barua” kan diri beliau kepada UMNO dan kepada IKIM/JAKIM demi membantu UMNO mengembalikan tahap sokongan mereka. Apa bezanya ZUl Nordin dengan Aziz Sheikh Fadzir kalau kedua-duanya bergerak untuk member keuntungan kepada UMNO?

Tindakan YB Khalid Samad adalah sah dari segi syarak dan dari segi undang-undang. Kalau Zul Nordin orang Islam, sepatutnya hujjah dilawan hujjah. Zul Nordin malangnya, telah kehabisan hujjah, maka terpaksa lah menggunakan polis Malaysia untuk menutup kelemahan dan kebodohan beliau dalam isu “Kalimah Allah” ini. Zul Nordin sememangnya dari mula lagi tiada hujjah untuk mengharamkan perkara yang tidak pernah diharamkan oleh Allah SWT.

Hakikatnya, Zul Nordin adalah pembuat “Bidaah” kerana bersemangat sekali mengharamkan perkara yang tidak diharamkan oleh Allah SWT. Ingatan saya pada Zul Nordin, jangan kamu lupa amaran Nabi SAW supaya umatnya “Menakuti doa orang yang dizalimi”. Kita tunggu sahaja keputusan serta tindakan dari Allah SWT.

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan