JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 31 Mei 2011

LYNAS - KITA DAPAT `BANGANG' JE LAH !!

Apa la punya bangang dan bahlol aku pun tak tahu. Kita berdebat, bertekak sampai nak bergaduh pasal Lynas. Sampai ke tahap main isu perkauman, kununnya majoriti kaum Cina di Kuantan bantah Lynas manakala Melayu dalam Umno dan beberapa NGO menyokong Lynas. Hari ini bergaduh lagi katanya. Baca sini.

Apabila dah mula main isu perkauman, keluarlah perkataan 'Lu balik Negara Cina la kalau tak suka Lynas'. Tidak percaya cuba buka FB beberapa kumpulan yang menentang dan menyokong Lynas. Berdebat kira ok lagi dengan hujah masing-masing, tetapi banyak yang main emosi sehingga ke tahap maki hamun.

Siapa yang tersenyum? `Tokeh Besar' Lynas dan gerombolannya lah. Korang bergaduh la macam mana pun janji projek ini membuatkan poket mereka penuh. Kita yang bergaduh ni? Dapat apa kecuali dapat gelaran `bangang' je lah. Kesian....

1 ulasan:

  1. ya allah!!ngapalah nak bergaduh,penyakit dari radioaktif tu tak kenal bulu,warna kulit atau bangsa.apalah bahlol mahlol yang teramat sangat orang yang inginkan lynas tu.dinegara lain mereka amat gerun dan sedang bertungkus lumus mencari jalan nak pupuskan lynas dan yang seangkatan denganya.disini lain pulak jadinya,jangan jangan mereka ni telah kenyang termakan budi sebab itulah sanggup mengadaikan body.pandanglah kefukushima jepun jadikanlah ikhtibar.

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini