JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 20 Jun 2010

CERITA UG DAN PROJEK LANGGAR HADI KERJA ORANG BODOH

AMAT menyedihkan beberapa blogger yang mengaku pro Pakatan Rakyat telah menghabiskan banyak masa untuk `berperang' sesama rakan mereka. Ada yang memerah kepala otak untuk menulis tentang benda yang sudah tidak wujud lagi atau cerita basi seperti kisah UG (Kerajaan Perpaduan). Bukan mereka tidak tahu kisah itu sudah ditutup buku oleh PAS, malahan tidak lagi pernah disentuh oleh pemimpin-pemimpin PAS. Malangnya Blogger ini tidak suka kisah ini ditutup begitu sahaja.

Apabila ada Blogger yang gatal mulut untuk bercerita lagi kisah yang telah dilupakan orang, tentunya ada Blogger yang kurang senang apatah lagi banyak cerita yang mengarut dan dipenuhi dengan putar belit itu. Maka, berperanglah mereka. Siapa yang untung?

Terdapat juga Blogger yang kerjanya asyik dok fikir plan projek `langgar Hadi' (Tuan Guru Presiden PAS). Kita siang malam dok fikir mahu langgar Bn, dia dok fikir mahu `langgar Hadi'. Hebat sangatkah sehingga sanggup memerah otak untuk kerja yang sia-sia itu? Apabila ditegur atau dikritik, maka keluarlah hujah bahawa Tuan Guru bukan maksum. Oleh kerana dia bukan Maksum, maka kita sewenang-wenangnya boleh menghina atau merendah-rendahkan beliau? Di mana adab dan akhlak kita apabila berdepan dengan pemimpin yang memimpin parti yang kununnya kita mengaku kita sokong itu?

Pemimpin bukan tidak boleh dikritik atau ditegur, tetapi bukan untuk dihina atau diaibkan. Blogger yang hari ini menyerang Umno, esoknya memijak kepala pemimpin PAS bukan Blogger yang waras. Blogger seperti ini bukan sahaja boleh membantu kita dalam perjuangan yang masih jauh ini, bahkan akan memperlambatkan atau menyukarkan misi perjuangan kita bersama. Tidakkah mereka ini kenal mana satu musuh yang harus kita serang?

Apa gunanya kita mengaku menjadi ahli yang terawal di dalam parti, tetapi menunjukkan sikap seperti orang yang tidak tahu adab berparti? Berbangga sangatkah kita dengan projek `langgar Hadi' ? Jangan kita berjuang dengan menunjukkan kebodohan kita sehinggakan lawan kita mentertawakan kita. Cukuplah dengan Kickdefella dengan perjuangan peribadinya yang membuat ramai orang tertawa. Takkan kita pun mahu menumpang semangkuk menjadi bodoh sepertinya? Cukuplah dengan kerja bodoh yang sia-sia itu./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan