JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 28 Jun 2010

ISU SELANGOR - FIRAUN BESAR DAN ANAK TOYO BERI ULASAN BERCANGGAH

MASING-masing berebut hendak beri komen pasal perlantikan YB Azmin mengetuai PKR di Selangor, manakala MB Khalid kekal selaku MB di Selangor. Hakikatnya Umno dan mereka yang memusuhi PKR amat tidak senang dengan penyelesaian politik yang berlaku di Selangor. Mereka begitu mengharap agar YB Azmin dan `orang-orang'nya akan menjatuhkan MB Khalid.

Cuba kita lihat komen mantan MB Selangor yang kontroversi dengan isu rasuahnya di sini. Kemudian, kita bandingkan kenyataan seorang lagi firaun besar dari Kulim yang dipecat dari PKR itu melalui siran berita NTV 7 sebentar tadi. Kedua-duanya amat mengharap PKR di Selangor runtuh, tetapi otak kedua-duanya sama-sama beku. Maka, komen kedua-dua pencacai ini saling bercanggah lebih teruk lagi meleset sama sekali.

Khir Toyo menyebut, walaupun YB Azmin dilantik mengetuai PKR di Selangor, tetapi MB Khalid tetap berkuasa penuh kerana masih memegang jawatan MB Selangor. Khir Toyo menyebut bahawa MB Khalid masih boleh memberikan projek atau tender kepada krono-kroninya. Ingin kita bertanya, Khir Toyo dapat buktikah bahawa MB Khalid selama ini mempunyai kroni? Bahkan, selama ini terdapat penyokong-penyokong Umno di zaman Khir Toyo masih disuap oleh MB Khalid. Itukah kroni MB Khalid?

Kita lihat pula komen firaun besar dari Kulim Bandar Baru pula. MP yang dipecat dari PKR ini menyebut bahawa MB Khalid sebenarnya tiada kuasa apa-apa kerana kuasa politik di Selangor kini dipegang oleh YB Azmin. Beliau memberi contoh, beliau juga pernah alami benda yang sama. Eh, semenjak bila firaun besar Kulim ini pernah jadi MB? Jangan perasan lah. Kita ingin ingatkan beliau, beliau juga sekarang menjadi MP tanpa ada parti politik dan adakah ini bermakna beliau tidak boleh melaksanakan tugas sebagai MP? Jika begitu keadaannya, seperti yang beliau sarankan kepada MB Khalid, sedarlah, dan beliau kena berundur juga dari MP Kulim Bandar Baru.

Firaun besar ini terus menerus menfitnah DS Anwar, kununnya itulah mainan politik DS Anwar untuk menjatuhkan MB Khalid. Jika benar DS Anwar mahu sangat YB Azmin sebagai MB Selangor, mengapa DS Anwar tidak melantik terus YB Azmin sebagai MB Selangor sejurus PR menguasai Selangor selepas Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu? Mengapa senget sangat otak firaun besar Kulim ini untuk memikir?

Hakikatnya, mereka ini teramat dukacita apabila isu di Selangor dapat diatasi satu persatu oleh PKR. Berbagai usaha telah mereka lakukan dengan bantuan media-media yang lapar bahan fitnah itu untuk menganggu kestabilan politik di Selangor. Akhirnya mereka gagal. Justeru itu, timbullah komen dan ulasan yang menampakkan kebodohan mereka. Sewajarnya mereka lebih cerdik untuk mengulas hal ehwal politik parti lain, sekurang-kurangnya biarlah nampak sama dan tidak bercanggah. Itulah kebodohan terlampau kedua-dua pencacai ini./mandor.blogspot.com

1 ulasan:

  1. "Khir Toyo menyebut bahawa MB Khalid masih boleh memberikan projek atau tender kepada krono-kroninya"

    Biasa buat ye Wak Toyo?... biasa makan taik, ingat orang lain pun makan taik jugak lah.......

    BalasPadam