JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Isnin, 28 Jun 2010

KUMPULAN 40 - SERAH BORANG TERUS KENA `KENCING'

Oleh: WFAUZDIN NS

SEPERTI diduga kemasukan 40 `ustaz muda' yang digelar oleh sekutu Apco sebagai `ulamak muda' ke dalam Umno akan dijadikan berita hangat di TV 3 suku dan media Utusan Meloya. Maka, Najib pun memulakan mainannya sebagai langkah pertama untuk memperbodohkan kumpulan 40 ustaz mentah tersebut. Najib memberitahu kemasukan mereka ke dalam Umno menandakan `Ulamak Muda' tersebut menyokong dasar Umno.

Kita diberitahu kununnya kemasukan kumpulan 40 itu ke dalam Umno adalah untuk berdakwah kepada Umno. Ini bererti Umno dilihat semakin teruk akidahnya, sehinggakan terpaksa kumpulan 40 orang ini menghumbankan diri masuk ke dalam kapal Umno. Jika begitu, mengapa pula Najib membuat kenyataan Kumpulan 40 ini menyokong dasar Umno yang dikatakan oleh Najib turut memperjuangkan Islam mengikut Al-Quran dan Hadith. Jika sudah betul jalannya, mengapa pula Kumpulan 40 ini mahu berdakwah kepada Umno? Belum apa-apa sudah kena `kencing' oleh Najib. Kesihan ustaz-ustaz muda tersebut yang tidak tahu sepak terajang di dalam Umno.

Benarkah kumpulan 40 yang berkelulusan agama itu menyokong dasar Umno sekarang? Mereka sokong kah lesen judi dikeluarkan dalam keadaan majoriti Non Muslim menolak judi? Mereka juga turut menyokong Akta zalim ISA yang menghukum orang tanpa bicara? Mereka juga menentang hudud untuk dilaksanakan? Itu belum dikira berbagai salah laku dan rasuah kepimpinan Umno yang ada. Bahkan, pemimpin yang terbukti melakukan rasuah tetap kekal sebagai Ketua Menteri dan ada yang menjadi Ketua Pemuda Umno. Ketua Pemuda Umno itu adalah juga bos kepada kumpulan 40 orang ini sebaik sahaja mereka menyembah Umno.

Betapa hina diri mereka apabila berada di dalam kelompok yang secara berterusan menentang syariat Islam. Betapa murah ilmu yang mereka miliki dijual sedemikian rupa. Kita lihat nanti setakat mana Umno akan menerima dakwah mereka, atau Umno akan mendakwah mereka kembali. Kita lihat berapa lama jubah labuh itu kekal ditubuh mereka. Jangan jadi seperti Us Firdaus sudah lah. Masuk Umno saja, sudah pandai sepak menyepak tong undi dan lebih selesa berbaju batik dan bersongkok hitam tinggi. Ke mana Us Firdaus sekarang? Jika mahu lihat beliau, tunggu sahaja ketika acara membaca doa atau tahlil./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan