JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 24 Jun 2010

IBRAHIM AL KATAKI MEREPEK PASAL HAKIM PULA

TERBACA aku dalam akhbar Sinar semalam, betapa Ibrahim Al-kataki, MP Pasir Mas yang menenggek di atas kerusi yang dipinjamkan oleh PAS itu mencabar MP Batu YB Tian Chua agar kosongkan kerusinya. Ini adalah berlanjutan dari keputusan mahkamah yang menghukum YB Tian Chua dengan jumlah RM 2 ribu.

Ibahim Al-kataki merepek mempertikaikan hakim yang tidak mahu pilihanraya kecil diadakan. Beliau juga melalut menyebut YB Tian Chua tidak patut menggigit Polis yang menjaga keselamatan dan oleh itu YB Tian Chua tidak layak jadi MP, katanya. Tidak kedengaran pula kita Ibrahim Al-kataki menyebut KPN Musa Hassan tidak layak jadi KPN dan patut letak jawatan apabila beberapa kes pihak Polis menembak orang awam secara membati buta. Ini baru kes gigit jauh dibandingkan dengan tembak mati. Ibrahim Al-kataki diam je ke?

Yang hairannya bersungguh benar Ibrahim Al-kataki mahu diadakan pilihanraya kecil. Mungkin beliau seronok untuk melihat Najib dimalukan lagi jika diadakan pilihanraya. Beliau juga pertikai hakim kununnya halim mesti mengamalkan pengasingan kuasa antara undang-undang dan keputusan politik. Maksudnya hakim tiada hak untuk memperkatakan hal-hal politik. Bagaimana dengan keputusan hakim sebelum ini yang melibatkan kes YB Nizar dan Speaker Sivakumar di Perak? Bisu jugakah Ibrahim Al-kataki?

Itulah Ibrahim Al-kataki. Sebenarnya YB Tian Chua amat bermaruah sekali sebagai MP kerana beliau dilipih oleh rakyat yang mengundi di atas partinya. Ibrahim Al-kataki pula bagaimana? Adakah pengundi di Pasir Mas memilih beliau atas nama `katak' tidak kiralah samada katak puru atau katak emas. Bermaruahkah beliau selama berada di kerusi pinjam itu? Sahih dan jelas, Ibrahim Al-kataki lebih tidak bermaruah dan jenis yang tebal muka./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan