JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Sabtu, 26 Jun 2010

PROJEK `LANGGAR HADI' TUKAR KEPADA `LANGGAR KUMPULAN 40' ?

BILA melihat kepada peristiwa kumpulan 40 `ustaz' yang digelar `Ulamak Muda' tu masuk Umno, aku ingin mencadangkan sesuatu. Cadangan aku adalah apa kata kita hentikan projek `Langgar Hadi' yang tidak banyak kesannya untuk memartabatkan Islam. Kemudiannya, kita halakan muncung senjata kita ke arah satu projek baru iaitu `Langgar Kumpulan 40' pula.

Aku sebenarnya kurang senang dengan `projek langgar Hadi' yang aku faham apa objektif projek tersebut. Ianya ada kaitan dengan UG yang satu ketika dulu heboh diperkatakan. Aku pun teramat tidak setuju dengan UG, dan kemudiannya Alhamdulillah, kepimpinan PAS pun buat keputusan secara rasmi bahawa tiada lagi UG. Lebih dari itu, aku tidak mahu selam ke dalam hati para pemimpin yang mengaku secara terbuka tiada lagi UG dengan Umno itu. Berbaik sangka sajalah.

Pada aku, jika UG ini dibangkitkan semula pada saat Umno masih tidak berubah, aku pun akan tumpang untuk menyerang UG. Tetapi, jika Umno terbukti berubah dengan beberapa tindakannnya yang selari dengan tuntutan kita di dalam PR, apa masalahnya lagi dengan UG. Tetapi, Umno mesti buktikan dulu keikhlasannya dan jika mahu terima UG ini juga, pimpinan di dalam PR juga mesti mendapat restu dari rakan-rakan yang lain di dalam PR sendiri. Tiadalah nanti timbul kata-kata kawan tikam kawan.

Buat masa ini, tumpukan pada kerja kita untuk musnah Umno. Lupakan projek `langgar Hadi' dan berpahala juga kita sekiranya ditukar kepada `projek langgar kumpulan 40' pula. Kita bimbang, dengan wujudnya kumpulan 40 berilmu agama ini akan lebih menyesatkan Umno dan orang-orang Melayu yang masih jahil lagi.

Itu satu cadangan aku saja. Mungkin ada kawan-kawan yang tidak setuju dan masih bersemangat untuk meneruskan projek `langgar Hadi'nya itu. Terpulanglah pada mereka dan aku harap kita tidak salah mensasarkan muncung senjata kita. /mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan