JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 21 September 2010

ERA UMNO MEREKA RUNTUH, KITA BINA SEMULA

Kuil Maha Mariamman dibina semula


Kuil Hindu Sri Maha Mariamman di Seksyen 16 Shah Alam yang dirobohkan oleh kerajaan negeri pada 2007 sehingga menyebabkan pengundi India menolak BN dalam pilihan raya umum lalu, akan dibina semula.

seri maha mariamman temple replacement land pronouncement 210910 01Hari ini, exco kerajaan Selangor yang bertanggungjawab terhadap rumah ibadat bukan Islam, Dr Xavier Jayakumar merasmikan kawasan seluas 15,000 meter persegi yang diwartakan sebagai tapak baru kuil tersebut.

"Esok, mesyuarat exco negeri akan turut meluluskan dana RM300,000 untuk pembinaan kuil tersebut," tambah Dr Xavier.

Beliau juga menjelaskan bahawa tapak itu diserahkan oleh pihak pemaju untuk diwartakan sebagai tapak kuil selepas semua pihak terbabit mengadakan 17 perjumpaan.Kuil tersebut serta kawasan setinggan Rimba Jaya dirobohkan pada 2007 oleh kerajaan negeri BN di bawah program setinggan sifar./Malaysiakini

Komen Blogger:

Di era Umno memerintah, mereka tukang runtuh. Bukan kuil sahaja jadi mangsa, masjid pun jadi mangsa di zaman mereka. Ada masjid dan madrasah kena rantai dan dikunci. Mereka runtuh, kita bina semula. Tapi, percayalah puak-puak tu buat lah baik macam mana pun, mereka tetap cari kesalahan kita, hingga ke tahap pasang kamera tersembunyi di dalam pejabat MB Selangor.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan