JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 15 September 2010

PEMILIHAN PKR - DATO ZAID MASIH UNGGUL, AZMIN SEMAKIN RAPAT

Justify FullOleh: WFAUZDIN NS

MEDIA massa arus perdana juga kelihatan amat prihatin terhadap pemilihan pimpinan PKR yang diadakan tidak berapa lama lagi, terutamanya akhbar Utusan Meloya. Akhbar ini sedang menanti penuh harapan agar pemilihan di dalam PKR kali ini akan memecah belahkan ahli-ahli dan penyokong parti yang dipimpin oleh musuh ketat Umno iaitu DS Anwar Ibrahim.

Sebagaimana awal dulu saya melahirkan sokongan peribadi saya terhadap calon yang bertanding di dalam merebut jawatan Timbalan Presiden PKR dan juga Ketua AMK. Saya tidak akan berselindung untuk menyatakan sokongan saya kepada YB Azmin Ali untuk jawatan Timbalan Presiden PKR dan Chegu Bard untuk jawatan Ketua AMK. Namun demikian, saya suka untuk melihat selera orang lain terutamanya pengunjung blog saya ini, maka Poll di atas telah dibuka untuk undian anda semua.

Ada beberapa komen dari pengunjung yang mendakwa bahawa keputusan Poll akan diubah di saat akhir agar bertepatan dengan kehendak saya. Terus terang, ikhlas dan jujur saya katakan bahawa saya tidak pernah dan tidak akan berbuat demikian kerana bagi saya kerja menipu seperti ini hanyalah mainan media perdana pengampu Umno sahaja. Saya percaya bahawa keputusan Poll di dalam mana-mana blog tidak boleh digunapakai untuk memenangkan mana-mana pihak, ia hanya sekadar pendapat pengunjung dari berbagai parti dan mungkin boleh digunakan sebagai panduan atau penilaian secara kasar sahaja.

Hari ini, saya ingin mengulas dahulu tentang pertandingan bagi jawatan Timbalan Presiden PKR. Tepat jam 12.44 (15 Sept 2010) malam tadi, saya mencatatkan keputusan Poll semasa bagi jawatan tersebut dengan jumlah pengundi seramai 1,565. Setakat ini Dato Zaid Ibrahim masih kekal mendahului tangga teratas dengan mendapat 40 %, diikuti rapat oleh YB Azmin dengan mendapat 30 % bagi jawatan Timbalan Presiden PKR. Menarik untuk diperhatikan, sekiranya Tan Sri Khalid Ibrahim yang mendapat undian 13 %, Mustafa Kamil Ayub 7 % menarik diri dari bertanding, siapakah yang dipilih oleh pengundi-pengundi Tan Sri Khalid dan Mustafa Kamil Ayub? Dr Syed Hussin Ali telah pun mengumumkan untuk tidak mengekalkan jawatan yang disandangnya itu dan sehingga kini beliau telah mendapat undian 10 %. Siapakah pula yang akan disokong oleh pengundi-pengundi Dr Syed Hussin selepas ini?

Tidak mustahil dijangkakan sekiranya Mustafa Kamil Ayub dan Tan Sri Khalid turut bertanding, salah seorang di antaranya mungkin mampu membuat kejutan. Mungkin sedikit kontroversi di dalam keghairahan berkempen oleh penyokong-penyokong YB Azmin dan Dato Zaid Ibrahim akan membuatkan pengundi beralih arah kepada Mustafa Kamil atau pun Tan Sri Khalid.

Sebenarnya untuk mencari kelemahan di antara semua calon yang bertanding itu tentunya amat mudah, tetapi keistimewaan setiap calon tersebut lebih banyak dari kelemahan masing-masing. Tidak rugi barang sedikit pun kepada sesiapa yang tewas di dalam pertandingan kali ini kerana mereka yang terpilih itu nanti pastinya mampu membawa PKR ke arah yang lebih baik dan lebih berani berdepan dengan Umno. Dalam hal ini, saya tetap yakin YB Azmin mempunyai senjata yang cukup berkesan berhadapan dengan Umno. /wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan