JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Rabu, 22 Disember 2010

PRK DUN TENANG - PR BUAT KEPUTUSAN TEPAT DAN BIJAK

Oleh: WFAUZDIN NS
PR telah membuat satu keputusan yang tepat dan bijak apabila memilih PAS sebagai parti yang akan mewakili PR di dalam PRK Dun Tenang, Johor nanti. Walaupun pengundi kaum Cina di Dun Tenang lebih kurang 30 %, PAS memang berkemampuan berhadapan dengan Umno/Bn di kerusi tersebut.

PKR sudah tentu belum bersedia untuk bertanding pada ketika ini kerana PKR masih di dalam proses pemulihan dalaman setelah berlangsungnya pemilihan pimpinan di dalam partinya baru-baru ini. DAP juga dilihat tidak bersesuaian bertanding di kerusi tersebut kerana kaum Melayu boleh dikatakan menjadi majoriti di Dun berkenaan.

PAS tiada masalah untuk menarik undi dari kaum Cina kerana sudah tidak menjadi pelik lagi kaum Cina menyokong PAS. Mungkin sedikit masalah bagi PAS adalah untuk menarik undi dari kaum Melayu yang mengaku Islam. Tidak pelik juga jika terdapat orang Melayu yang mengaku Islam masih tidak mahu kepada perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS sekian lama. Ini semua adalah kerana mereka telah dilatih dan ditanam di dalam jiwa mereka bahawa hanya Umno sahaja yang memperjuangkan Islam.

Seandainya di dalam PRK kali ini, Umno tewas kepada PAS maka ini bermakna saat kejatuhan Umno semakin hampir. Terlalu banyak isu yang boleh dimainkan oleh PR di dalam kempen yang akan berlangsung nanti. Isu ketuanan Melayu, isu kenaikan harga minyak dan barangan keperluan, isu berkaitan masalah sosial dan keselamatan dan berbagai isu lagi yang tidak mungkin mampu Umno/Bn menjawabnya. Hanya media haprak sahaja yang boleh digunakan oleh Umno untuk menegakkan benang basah mereka.

Justeru itu, PR mestilah menggunakan saluran media yang kita ada untuk menyampaikan segala maklumat dan pendedahan tentang penipuan Umno/Bn. Saya menyeru kepada semua rakan Blogger agar kita bersatu untuk menyerang Umno/Bn dari semua sudut. Kita harus bangkit untuk membantu PR untuk menumbangkan Umno/Bn yang sentiasa mahu menghisap darah rakyat tidak kira Melayu, Cina, India dan semua kaum di negara ini. Umno wajib kita hapuskan dari bumi bertuah ini dan rakyat wajib kita selamatkan./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan