JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Selasa, 3 Ogos 2010

FOTO DAN UCAPAN DS ANWAR DI BAGAN SERAI






RAKYAT PERLU BANGKIT TENTANG KERAJAAN NAJIB ROSMAH


OLEH: Mohd Firdaus Ilham


Bagan Serai- Sewaktu menghadiri jamuan makan malam anjuran PKR Bahagian Bagan Serai pada 30 Julai baru-baru ini di dewan cina Bagan Serai, DSAI menjelaskan bahawa kehadiran golongan rakyat marhaen di Bagan Serai adalah kerana rakyat mahukan perubahan dan perubahan yang di nantikan itulah menyebabkan kedatangan ribuan orang bagi mendengar ceramah adalah kerana mahukan kebenaran dalam menuntut keadilan buat mereka.

“Kehadiran rakyat tanpa Mohsin , dilihat bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana pemimpin yang meninggalkan parti ini adalah pemimpin yang hanya mementingkan diri mereka semata-mata dan bukannya untuk kepentingan rakyat” demikian jelas Anwar lagi.

Menurut Anwar lagi, pemimpin bn adalah kerana nak kayakan diri mereka semata-mata dengan membebankan rakyat dengan kenaikan harga barangan.Kerajaan bn menurut Anwar tidak langsung memberikan perhatian kepada rakyat dan dengan itu memberi alas an bahawa kenaikan barangan yang sedikit itu hanyalah sebagai bagi mengurangkan subsidi kerajaan ,kini duit untuk membantu dan memberikan kepada APCO dibayar. 4 tahun Pakatan Rakyat berjuang bagi mendedahkan isu PKFZ dan sehinga kini barulah Ling Liong Sik di tahan.Kerajaan bn tipu rakyat dan di berikan gelaran Tun walau menipu rakyat.

Kini kerajaan Bn makin tertekan apabila perhimpunan untuk berceramah pun telah di sekat. Malah kerajaan semakin menggeruni rakyat yang di lihat mula memahami keadaan sebenarnya walau pun berada di kampong-kampong. Malah menurut DSAI lagi, walau ada di kalangan golongan warga emas yang membaca utusan Malaysia, namun dalam masa yang sama juga dilihat undi kepada bn masih tidak meningkat malah ada yang kalah. Ini membuktikan bahawa Umno tidak boleh lagi menipu orang kampong.

Kerajaan Perak kini telah di rampas dari kerajaan Pakatan Rakyat dengan membeli beberapa kerat pemimpin . Kini kita perlu satukan rakyat dan ambil kembali hak rakyat. “untuk mengangkat martabat rakyat dan kembalikan kita berkuasa bukan orang atasan, namun rakyat yang perlu bangkit dan tentukan kekuasaan rakyat.Jika kita mahukan perubahan, kita perlu bangkit dan bersatu. Kerajaan hanya mementingkan golongan kaya dan mementingkan golongan ini dan tidak memperdulikan rakyat. Malah Jho Low membelanjakan jutaan ringgit untuk hiburan kerana mendapat kontrak besar yang di berikan kerajaan bn.” Jelas anwar lagi.


Kerajaan bn menurut Anwar lagi perlu diberi pengajaran yang supaya tidak angkuh kerana dengan adanya goongan kaya yang diberikan subsidi. Misalnya IPP yang diberikan susidi sehingga 20 billion ringit.Tanah di Sungai Besi yang punya harga yang tinggi diberikan kepada orang kaya dan berbelanja di Amerika. Saya yakin rakyat memahami situasi dan bersedia untuk menghukum kerajaan bn dalam pilihanraya nanti.Marilah kita bersatu dan bangkit untuk memberi kemenangan kepada rakyat.


Sumber: WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan