JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 21 Oktober 2010

PKR TURUN DARJAT JIKA MEMBELA DS ANWAR ?

Oleh: WFAUZDIN NS

BENARKAH PKR akan jatuh darjatnya jika memperjuangkan kes DS Anwar? Secara jujurnya kita semua tahu PKR wujud berasaskan perjuangan yang menuntut keadilan ke atas DS Anwar dan ianya meliputi semua aspek, samada institusi kehakiman, kebebasan media dan segala yang bersifat zalim ditentang. Ini asas yang sepatutnya semua ahli PKR mesti tahu dan parti ini berkembang sehingga dihormati dan digeruni lawan sehingga kini.

Dato Zaid menyebut PKR tidak harus semata-mata berjuang untuk DS Anwar kerana ianya boleh menjatuhkan darjat parti. Saya bersetuju bahawa PKR tidak boleh berjuang hanya untuk individu bernama Anwar, tetapi tidak bersetuju jika darjat PKR boleh jatuh kerana memperjuangkan nasib yang menimpa Ketua Umum PKR ini.

Di samping PKR berjuang untuk menegakkan keadilan untuk semua, PKR tidak boleh melupakan nasib atau penganiyaan yang dilakukan terhadap mantan Timbalan Perdana Menteri itu. Bagaimana PKR boleh meyakinkan rakyat untuk menyelamatkan mereka dari kezaliman dan ketidak adilan, sedangkan PKR sendiri gagal untuk menyelamatkan tokoh utama mereka? "Bagaimana kamu boleh bantu kami, sedangkan bos kamu pun teraniaya?" Mungkin itulah yang akan mereka perkatakan kepada kita. Tergamakkah kita biarkan DS Anwar bersendirian untuk melepaskan dirinya dari kezaliman terhadap beliau?

Pada saya, mereka yang cuba untuk melupakan apa yang berlaku terhadap DS Anwar adalah mereka yang hanya pentingkan diri mereka sendiri. Apabila parti ini telah kuat sehingga berjaya memerintah sebuah negeri yang terkaya, terdapat segelintir pemimpin yang ingin menghasut agar tidak tumpukan lagi perjuangan membela nasib DS Anwar. Di kalangan mereka ini baru `dua hari' berada di dalam parti kemudiannya ingin memanjat tinggi dalam haraki kepimpinan. Pemimpin seperti ini tidak layak dipilih bahkan mungkin tidak sesuai berada di dalam PKR./wfauzdin.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan