JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Jumaat, 21 Mei 2010

SUSAH NAK CARI YB MACAM DIA NI....

ADUN Pandungan naik bot ke sidang DUN
Hafiz Yatim
Mei 20, 10


ADUN Pandungan dari PKR Dominique Ng - yang digantung dari menghadiri sidang DUN kelmarin - hari ini menggunakan bot untuk mengikuti perbahasan dalam sidang DUN.

Beliau berbuat demikian setelah dihalang oleh polis dalam satu sekatan jalan raya dalam hujan lebat kira-kira jam 9 pagi tadi, satu kilometer dari bangunan DUN.

Sehubungan itu, beliau menggunakan bot Penambang untuk menyeberangi Sungai Sarawak tetapi kecewa lagi apabila mendapati pintu masuk ke bangunan itu berkunci.

"Saya mahu mengikuti perbahasan dari galeri awam sekalipun saya digantung selama setahun. Bagaimanapun, semua ini mengarut apabila polis membuat sekatan jalan raya bagi menyekat kami untuk memasuki bangunan itu kira-kira satu kilometer.

"Mereka tidak menahan saya kerana mereka adalah polis bantuan tetapi saya disekat dan basah kuyup dalam keadaan hujan yang lebat," katanya.

Selain Dominique Ng, seorang lagi rakan Pakatan Rakyat yang digantung Selasa lalu adalah Chong Jen Jien (DAP-Bandar Kuching).

Semalam ADUN Maradong Ting Tze Fui (kanan) juga dirujuk ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan, dewan Undangan Negeri Sarawak berhubung satu kenyataan yang dibuatnya November lalu.

Ting akan dihadapkan ke jawatankuasa itu Jumaat ini berikutan usul yang diluluskan oleh Menteri Kewangan Kedua Sarawak, Datuk Wong Soon Koh pada persidangan DUN hari ini.

Ting berkata dia diheret ke jawatankuasa itu kerana menuduh kerajaan Sarawak menyalah-gunakan dana negeri ketika perdebatan mengenai bajet negeri pada November lalu./Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan