JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Ahad, 26 Julai 2009

APA YANG TAK KENA DENGAN KOTA BHARU?

Oleh: Mandor.blogspot.com

AKU baru sampai ke Kota Bharu, Kelantan dua hari lepas. Memang dan lama aku tak sampai ke sini. Semalam aku tiba dengan kawan aku ke sini kerana ada urusan. Sampai di sana, aku berjumpa dengan blogger kira sifu lah kat aku iaitu pengendali blog Pink Turtle. Sampai malam aku lama bersama beliau. Hensem gak orangnya. Dia banyak tolong aku kat sini, maklumlah aku bukan tahu jalan kat bandar Kota Bharu ni. Terima kasih buat Sifu.

Dulu, aku terbayang jugak Kota Bharu ni tentunya teruk sangat bandarnya. Maklumlah, Kelantan negeri paling miskin bak kata Shahrizat dan beberapa pemimpin Umno tu. Pemimpin Umno Kelantan sendiri pun kata Kelantan ni miskin termasuklah raja katak Pasir Mas tu. Kalau sesiapa yang tak pernah pergi Kota Bharu atau dah lama tak ke sana, mungkin termakan jugak dengan pembohongan bodoh puak-puak tu. Aku ni banyak dah merantau ke negeri-negeri lain kecuali Sabah dan Sarawak je. Bila aku sampai ke Kota Bharu, puas jugak aku nak cari di mana aku boleh fikir Kota Bharu ni teruk. Tapi, tak jumpa langsung. Bukan aku nak kata Kota Baru ni bandar yang terbaik, tapi Kota Bharu tak kalah dengan bandar-bandar di negeri lain.

Kalau Kota Bharu ni tak membangun atau tak berubah, mustahil aku boleh tak tahu jalan masuk bandar tersebut. Sampai bandar tu, aku dah mula pening dah tak tahu nak jalan lagi. Itu pasal aku lepak tunggu Pink Turtle kat depan KB Mall tu. Wah...hebat juga pembangunan di Kota Bharu. Aku tak boleh bayangkan kalau lah Kelantan diberi royalti minyak seperti yang sepatutnya berjumlah RM 1 billion tu, tentu bandar ini bertambah-tambah membangun lagi. Aku agak pasal tu la Kelantan ni tak diberi apa yang sepatutnya negeri ini dapat. Kalau maju Kelantan, abis modal la Umno nanti. Sedangkan dalam keadaan sekarang pun, Umno terkial-kial kat Kelantan. Kalau korang tak mahu ditipu oleh Umno, luangkan masa datanglah ke Kota Bharu. Sekali lagi terima kasih buat Pink Turtle. /kembali ke Laman Utama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan