JOM MASUK AHLI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DENGARKAN KOBAT FM ONLINE

Khamis, 23 Julai 2009

TIBA-TIBA `GURKHA' INI BERHARGA BUAT UMNO


Oleh: Mandor.blogspot.com

ZAID IBRAHIM dalam blognya mempelawa Ku Li untuk sertai PKR atau PR. Dan, Ku Li dikatakan menolak pelawaan Zaid Ibrahim tersebut. Mungkin bagi Ku Li dia masih tidak puas lagi untuk menjadi `Gurkha' buat Umno. Semenjak Ku Li bubarkan Parti Melayu Semangat 46 dan memasuki Umno, terbukti Ku Li berjaya dengan cemerlang sebagai seorang `Gurkha'. Mungkin beliau dilahirkan semula di dalam Umno untuk menjadi `Gurkha' tak lebih dari itu.

Sebab itu bila Ku Li beberapa kali mencuba nasib untuk naik sikit darjatnya dari seorang `Gurkha', nasib selalu tak menyebelahinya. Umno pun seolah-olah sudah lama mengiktiraf Ku Li sebagai `Gurkha' sebab itulah Ku Li tidak pernah mendapat pencalonan cukup untuk bertanding jawatan tertinggi dalam parti semenjak memasuki Umno semula. Semasa kempen pemilihan jawatan tertinggi di dalam Umno, siapakah pemimpin di dalam Umno yang menghargai Ku Li atau menganggap Ku Li sebagai `permata berharga' di dalam Umno? Ku Li tetap dipandang `Gurkha' dan ada yang sanggup berkata zaman Ku Li sudah berlalu. Meskipun Ku Li berpusing merata negeri berkempen untuk mencukupkan pencalonan bagi bertanding jawatan Presiden Umno, tapi siapalah yang sudi memandang `Gurkha' veteren ini?

Apabila Zaid Ibrahim mempelawa Ku LI untuk sertai PKR dan PR, tiba-tiba Muhyiddin dan Rais Yatim berbuih mulut memuji memuja Ku Li. Macam-macam pujian diberikan kepada Ku Li seolah-olah Ku Li sekarang ini Presiden Umno pulak. Tak habis dengan itu, Muhyiddin marah kat Zaid pasal cuba mempengaruhi Ku Li untuk sertai PKR. Rais Yatim macam biasalah, bermadah berhelah memuji Ku Li. Oleh kerana terlalu melangit puji-pujian dari TPM dan Menteri dan kawan karibnya, maka Ku Li lupa diri sekejap. Dia lupa di mana Muhyiddin dan Rais ketika dia terkontang kanting seorang diri berkempen untuk menjadi calon dalam pemilihan jawatan Presiden Umno dahulu. Kalau di masa kempen itulah puji-pujian yang Ku Li dapat dari dua orang tu, mungkin Ku Li cukup pencalonan untuk masuk bertanding.

Kita cuma ingatkan Ku Li, peluang yang ditawarkan oleh Zaid ini mungkin datang hanya sekali. Jangan mudah termakan puji wahai Ku Li. Ku Li pun dah akui, Umno banyak yang tak betul, tapi beliau yakin Umno boleh dibaiki. Siapa nak baiki Umno, wahai Ku LI? Najib? Muhyiddin? Atau Ku Li sendiri nak betulkan Umno dengan `Gurkha'nya itu? Adakah Umno sekarang pada pandangan Ku Li bertambah baik? Gesek mata tu betul-betul Ku Li.

Apa pun, kita tengok apa akan jadi pada `Gurkha' Umno ini nanti. Cuma kita nak ingatkan Ku Li, peluang datang hanya sekali, malang datang mungkin berkali-kali. / Kembali ke blog asal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan